mar-roc píše:Stanice byla jednak ovládána na dálku dispečerem (křižování vlaků), tak i místně při té manipulaci. S žádným problémem ovládání jsem se nesetkal (ani s tím popsaným ve vláknu MP1).
Pro upřesnění je třeba uvést jak zařízení funguje. Pokud je zájem umožnit strojvedoucím aby mohli sami provádět manipulaci a nezatěžovali tím dispečera nebo výpravčího, je možné k ovládání použít druhý panel. Na něm lze instalovat jen tlačítka pro určité funkce a určité výhybky, nebude tedy například umožňovat stavět dopravní cesty, ale pouze jednotlivé výhybky a posunové cesty. Takových panelů může být i více, třeba pokud by stanice měla několik vlečkových areálů. Podružné panely mohou být zamykatelné. Vzhledem k tomu, že výhybkové i návěstní dekodéry zařízení MGP detekují skutečnou polohu výhybek i stav návěstidel, zobrazuje se dispečerovi i aktuální situace v areálu obsluhovaném z podružného panelu. To jsme na setkání prakticky vyzkoušeli.