Jiri Dvoracek píše:Mam dotaz. Mate nekdo problem s jizdnimi vlastnostmi Y od Tiliga? Kdyz mam vozy Kuehn, at uz patra a nebo Y, tak vsecko uplne v poradku. Muzu jezdit, sunout, z kopce, do kopce, pres vyhybky i proti oblouky. Jakmile pridam do soupravy byt jenom jeden vuz od Tilliga, uz je problem. At uz jde o vykolejovani a nebo neustale rozpojovani a to i po vymene sprahel. To nemluvim o souprave vozu 4x Bymee plus BDs od Tilliga, ta neujede ani deset metru, aby nebyl problem. Nevite, cim to muze byt? Jsou vozy od Tiliga moc lehke, nebo tezke, nebo maji na houby podvozky, nebo vysmajdana kolecka? Uz zacinam byt z toho zoufaly
Nevážil jsem, myslím si, že Tillig je lehčí. Dále je třeba srovnat v podvozku nápravy, aby se otáčely snadno, tzn. srovnat plechy a zaměřit se také na brzdové špalky. Dalším problémem je kinematika, je třeba ji rozchodit, aby šla hladce, to již je klasika. Samozřejmě výška spřáhla, aby se nechytalo o rám vozu a třmen se také volně pohyboval. Někdy to vykřivit, ať jsou v rovině.
Kuehen mi také jezdí lépe, Tillig musím ladit, aby vozy jezdily jak mají.
Z tohoto týdne: V sobotu si malý přál dát na kolejiště Najbrtího brejlovce a k tomu 10 najbrtích DS Ypsilonek. Takže chvíli vyskakovaly a rozpojovaly se - i na poloměru 600 Jakékoliv zlomy na kolejišti nemám a na vyhýbkách se to nedělo. Víc jak půlhodiny ladění, aby to jezdilo, 3 vozy zlobily... Teď to jezdí.
K tomu také chtěl Kuehen Máv Y v podobné délce s bastardem. Žádný problém.
Těch 10 Y Kuehen pohodlně tlačím v kolejišti kamkoliv. Tillig není tak dobrý zejména v kinematikách, na to bych si vždy nevsadil, že to opačně někdy nevyskočí...
Kdyby Kuehen měl tolik barevných mutací Y, Tillig Y bych nejspíše neměl.