Díky Hankovi jsem teď majitelem malého arnoldka i já. Celkem logicky. T200.206 totiž patřila JMZD V.Pavlovice. A tudíš ji musím mít, když už mám tu stanici na modulech. Přestavba na T200 je tedy jasná. Ale nejasností je hodně. A proto si dovolím položit několik otázek.
Předně si bez dovolení vypůjčím fotku z knihy Jaroslava Wagnera Encyklopedie Železnice Motorové Lokomotivy ČSD(2) z nakladatelství CORONA, kterou vlastním. Je v ní jediná fotka (ze sbírky Romana Jeshke) konkrétní T200.206. Jako rodilý občan Velkých Pavlovic znám (přesněji znal jsem) od vidění některé lidi na fotce, kteří už bohužel dnes nežijí. Pána úplně vlevo jsem znal osobně (soused od naproti, kde jsme bydleli). Na některé ostatní lidi bych jména mohl dohledat. Ale upřímě to není předmětem mého zájmu.
Bohužel zvětšenou a vyladěnou fotku mi fórum nespolklo a nevím, zdali z tohohle něco poznáte.
Na fotce jsem označil detaily, které bych si rád ujasnil.
č.1 Předně mi nejsou jasné přední lampy. Ta bližší je zjevně původní, ale ta vzdálenější je půlkoule jakoby např z traktoru, ale mnohem větší. Nebo je to něco jiného, ale co?
č.2 dvojklakson. Asi český domontovaný bastl. Znáte typ?
č.3 cedulky s označením P a Z patrně, ale co je ten šikmo visící plech pod P? A vlastně celá ta plechová krabice, ze které čučí komín?
č.4 co je to za výčnělek z podlahy ochozu? Na fotkách jiných Kofek jsem nic podobného neviděl
č.5 na čem to dřepí pán? Je to otevřená krabice ve které jsou ukryty jakoby kamna. Je to možné? Tu mašinu si asi ve fabrice bastlili k obrazu svému, čili kamna by přicházela v úvahu, ale byla mašina tak vytížená, že si na ní museli topit? A spaliny šly asi do komínku společně s výfukem. Ale bylo to nutné? Na obrázku je již mašina nejspíš po výměně za motor Tatra.
č.6 Bílá cedule nese nápis "Přechod na ČSD povolen". Byla tedy již zjevně majetkem továrny. Nicméně nikde jsem nenašel důkazy o červených koncových světlech. Je možné, že je tyhle loko neměly? Že jim stačily jen ty tabulky P a Z? Jinak je tam patrný litý odznak lva a kousíček cedule řadové tabulky. Ta by mohla být s přimhouřeným okem smaltovaná.
Vím, dost blbá fotka a otázek mnoho. Ale nejvíc mě trápí barva. Zkoušeli jsme s klukama fotku kolorovat na automatech dostupných na internetu. I když se zdařilo fotku dost realisticky přiblížit, barva loko vždy vyšla tmavá zašlá hnusná, ale odstín se odhadnout nedal. Ta kniha praví o počáteční tmavě modré, pozdější rekonstrukční světle modré, no a v konečné fázi z konce života řady červené. My se přikláníme k tmavě modré. Při zástavbě motoru Tatra již výhradně pro ten podnik si nemyslím, že by si objednali i přelakování. Odpovídaly by tomu i jedinečné úpravy a bastly, které nemá žádná jiná loko této řady, ať unás, nebo jinde. Jen doplním, že žijící pamětníci, které jsem oslovil, si lokomotivu vybavují celkem jasně, ale na barvu si nevzpomene nikdo.
Jo, a ještě by se mi moc líbil ochoz z dřevěných fošen. Co myslíte, mohla ho mít? Nebo taky jen krablovaný plech? V tomto ta fotka zarytě mlčí bohužel.
Budu vděčný i za domněnky, pokud se můžete vyjádřit, dík