jipol57 píše:To jsou ty moderní vymoženosti, že u nových vozů už není záchranná brzda, klasickou záklopkou na průběžném potrubí, aby vypuštěním vzduchu, vlak zastavil na fleku. Záchranná brzda jen přibrzdí, ale zastavení musí potvrdit strojvedoucí. Je to proto, aby vlak nezastavil na nevhodném místě. V tunelu, na mostě, atd.
Ale kdeže, jak psal Bw_Ig, u řady 841 se jedná o zcela jiný problém, který pramení především v jistém nedostatku podkladů i dílů pro údržbu a neochotě toto řešit především z vyšších míst. Pak jsou strojvedoucí nuceni pod tlakem řešit závady na trati, a prostě chyba se stane.
K systému přemostění záchrané brzdy asi jen toliko, že funguje zcela opačně, i nové vozy nebo jednotky vypustí všechen vzduch (no, né úplně, například nové služebáky mám vyzkoušeno že udržují tlak v podtrubí kolem 2 barů), a strojvedoucí na určených místech musí použít přemostění záchranné brzdy a místem projezt, pokud to umožní situace (a souprava).