od TTmili » úte 12 úno, 2019 11:38 pm
Myslím že se to tu vyvinulo v pěknou diskuzi, skoro škoda aby to tady zapadlo, otázkou je, kam s tím? Podklady ke stavbě?
MiG a jipol57: Osobně jsem to myslel trošku s nadsázkou, vše samozřejmně podléhalo (tak nějak) předpisům, nebo alespoň dopravním dokumentacím a podobně. Nicméně nikdo nemůže popřít, že ještě v pozdních 90tých letech se růžně děly zvěrstva, která by dnešní předpisáře položila na lopatky, co hůř, něco z toho se ze zvyku na různých lokálkách děje dodnes. Ono Týniště naznačené hankem je jen kapka v moři.
V každém případě s těmi (ne)povolenými vjezdy na manipulační kolej a značením vjezdů na kusou kolej podobně jako na obsazenou se dostáváme zase o krůček dál. Jak vidno, v době kdy vlaková cesta nemusela končit příslušnou návěstí byla snaha personál alespoň informovat o tom, že se bude něco dít. Současný stav Pardubické 16. kusé by celkem tedy mohl odpovídat IV. epoše. Dopravně není kolej nijak ukončená, na konci je pouze zarážedlo s modrým čtvercem, přesto je u koleje i nástupiště, i odjezdové návěstidlo. Vzhledem k absenci pragotronu bych nečekal že bude ještě kdy kolej používaná k odjezdům, možnost tu ale určitě (alespoň technicky) je.
D: Odpověď bych asi moc nehledal v případě koncových stanic (sám jsem tak nějak neuspěl ani s jednoramennou mechanikou na vjezdu do takové stanice), jako spíš u některých menších stanic obecně, ideálně bez odjezdových návěstidel (kde taky defakto není co předvěstit) nebo právě s nezávislými návěstidly. Takových je dodnes nemálo, na vjezdu bývá zpravidla třísvětlo vz.65 nebo starší ESP (Svetofor jsem snad neviděl, ani coby skupinové odjezdové) v kombinaci ZČB, a odjezd (pokud je) bývá právě dvousvětlo ZČ. Nicméně už jsem viděl i variantu ŽČB(Ž?), snad někde na jihočeských lokálkách, ale tuším že šlo o nějakou novější náhradu včetně ukončení vlakové cesty neproměnným světelným návěstidlem na stůj. Kde to ale bylo si nevzpomenu.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?