A ještě dnešní stav. V platném předpisu SŽDC D1 máme čl. 2847:
2847. Vlakovou cestou u vjíždějícího a pravidelně i mimořádně zastavujícího vlaku se rozumí:
a) úsek koleje od vjezdového (cestového) návěstidla na vjezdové straně vlaku až k hlavnímu návěstidlu s návěstí zakazující jízdu vlaku, popř. k červené desce nebo červenému terči s návěstí Stůj, nahrazující hlavní návěstidlo a upravené jako nepřenosné návěstidlo; tam, kde takové návěstidlo není nebo není přímo u koleje, až k návěstidlu s návěstí Konec vlakové cesty;
b) při vjezdu na kusou kolej úsek koleje od vjezdového (cestového) návěstidla na vjezdové straně vlaku k zarážedlu kusé koleje.
Jinak řečeno, z toho odst. b) vyplývá, že je úplně jedno, čím je zarážedlo označeno...
A pak ještě platí taky toto:
3032. Není-li místo zastavení označeno nebo není-li určeno předpisy pro provozování dráhy a organizování drážní dopravy, musí vlak zastavit ve stanici před hlavním návěstidlem stojícím přímo u koleje s návěstí zakazující jízdu vlaku. Tam, kde takové návěstidlo přímo u koleje není, musí zastavit nejdále před návěstí Konec vlakové cesty. Vlakům s přepravou cestujících je možno určit místo zastavení i značkou, vysvětlenou pod
TJŘ. Místo zastavení musí být v kolejišti označeno a vzhled i význam tohoto označení musí být popsán v tabulce 3 SJŘ. Pro všechny druhy vlaků je možno určit místo zastavení v TTP nebo v tabulce 3 SJŘ, jen pokud je zapotřebí, aby vlaky zastavily čelem na vzdálenost kratší než 10 m před světelným cestovým, vloženým nebo odjezdovým návěstidlem, a to vždy jednotně pro všechny vlaky příslušného směru.
3033. Je-li to s ohledem na délku vlaku a vjezdové koleje (popř. nástupiště) možné, musí vlak ve stanici zastavit tak, aby uvolnil zadní námezník na vzdálenost nejméně 20 m a hranici izolovaného úseku. Vlaky, zastavující pro výstup a nástup cestujících, musí zastavit pokud možno tak, aby všechny vozy s cestujícími byly u zvýšeného nástupiště. U vlaků s přepravou cestujících, kratších než nástupiště, musí strojvedoucí zastavit vlak co nejblíže u výpravní budovy nebo podchodu (lávky), není-li místo zastavení určeno jiným způsobem.
3034. Je-li třeba, aby vlak zastavil na určitém místě, zařídí výpravčí, aby toto místo bylo označeno ruční nebo přenosnou návěstí Stůj, popř. přenosnou návěstí Místo zastavení.
3035. Je-li třeba změnit místo zastavení u pravidelně zastavujícího vlaku (vlak má zastavit na jiném než obvyklém místě) a není možno označit místo zastavení ruční nebo přenosnou návěstí Stůj ani přenosnou návěstí Místo zastavení, může výpravčí dávat pokyny strojvedoucímu telekomunikačním zařízením nebo ručními návěstmi pro posun. Viditelné návěsti není nutné doplňovat návěstmi slyšitelnými. Místo zastavení, určené SJŘ nebo TTP, je možno navíc změnit i písemným rozkazem.
No a aby se to nepletlo, tak platný předpis SŽDC D3 pojem "vlaková cesta" vůbec nezná.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.