Vaclav86cz píše:Pěkný motiv.
Malé nákladiště a k temu zastávka... To jsou motivy které já mám rád.
Ostatně moje Prudká nákladiště je toho důkazem
Ohledně nakládky a vykládky:
Pokud nemáš k dispozici co se tam nakládalo a vykládalo, tak můžeš použít takové klasické řešení, které u venkovských nákladišť bylo obvyklé.
Nakládka dřeva, Nakládka zemědělských plodin, Nakládka/Vykládka zvířat, to stejné v podobě zemědělské techniky. Na některých nádražích byly malé uhelné sklady v podobě uhlí na hromadě. K tomu je ale potřeba volná skládka. No a potom různé blbosti, které se mohli jednorázově dovézt... Vše ale většinou do místních "velkých" podniků, protože daná skutečná předloha není velká, tak nepředpokládej, že by to byl obrovskej provoz s velkým obratem vozů. Tipuju to tak na 3 - 4 vozy za den...
No a teď se zeptám na některá technická řešení.
Proč je to postaveno na vysokých čelech? Podle fotek není kolem žádný extra velký spád, aby bylo potřeba modelovat krajinu tak nízko a ani se nenachází žádný most. Vysoká čela, pokud nestavíš něco co je opravdu potřebuje pak omezují přepravní možnosti, neb vezeš sebou prostor, který je nevyužit.
Jak budeš řešit přestavníky k vyhybkám. Možná by stálo za-to to mít připraveno již před pokládkou kolejí a pokud nemáš, tak rozhodně před zaštěrkováním (americká želva se naprosto v pohodě vleze pod modul s nízkým čelem). Pak se to řeší hodně blbě a většinou musíš něco zničit, aby jsi to mohl vyřešit. To stejné u výkolejek. Vidím, že je máš naznačeny kde budou, ale z vlastní praxe bych je tam měl již nasazené a vyřešené jejich pohon, pokud je budeš pohánět. Ona je to pěkná drbačka když je máš volně natož pak když jsou namontovány. A to mě věř, že přidělat a zapojit výkolejku tak aby byla funkční na již položené koleje je pěkněj sex... To jsem dělal jednou a poučil se... Dále by mě zajímalo jak máš vyřešeny nohy. Taky se blbě přidělávají, když už je vše hotovo...
Ten poslední odstavec neber jako rejpání, ale spíše náměty co řešit před krajinou.
Jinak ti držím palce ať se ti stavba povede a doufám, že někdy uvidím naživo při nějakém modulovém setkání.
Děkuji za rady a postřehy
K té nakládce. Ve vsi bylo JZD, takže určitě počítám s různými zemědělskými plodinami, hnojivem, sazenicemi atd, případně zemědělskou technikou. Naopak dřevo se tam snad asi nenakládalo, to se nakládalo hlavně v nedaleké Dobříši. Ale nevylučuji to. A ani volná skládka pro uhlí se zde nenachází, hned za rampou manipulační kolej uhýbá zpět k výhybce do tratě. Nicméně s velkým provozem nákladiště jsem stejně nepočítal, i ty 3-4 vozy za den mi přijde moc
ad vysoká čela. Tady uznávám, že jsou opravdu zbytečná. Je to můj první modul a nebyl jsem si jistý, a navíc jsem chtěl zkonstruovat ovládání výhybek ručně (podobně jako jsem viděl zde na fotkách u modulu Lokte), a nebyl jsem si jistý, kolik to zabere místa. Každopádně je to poučení pro příště, proto jsem taky začínal s tímto modulem, abych se naučil a poučil
ad přestavníky a zapojení. Částečně jsem už odpověděl v minulém odstavci. Původně jsem plánoval ruční přestavování, teď už si nejsem tak jistý a nakonec tam možná dám ty želvy. Z fotek to není moc patrné ale pro zapojení přestavníků i výkolejek už jsou tam samozřejmě připravené naměřené otvory, tak by to snad tak problém být neměl. Jinak souhlasím a rozhodně se do krajiny nepouštím, dokud nebude modul elektricky funkční a vše dodělané a zapojené.
Teď jsem se bohužel zasekl na přejezdu na hraštické straně zastávky, byly tam výstražníky VÚD, a nějak se mi nedaří kloudně zprovoznit přejezd aby fungoval. Vše funguje jen do určité vzdálenosti, ale jakmile připojím víc kolejových úseků do detektoru (výhybky, kolej v zastávce, atd) abych vytvořil reálně dlouhý přibližovací úsek, tak se mi začnou samovolně obsazovat detektory obsazení a přejezd padá samovolně do výstrahy. Lámu si hlavu co s tím.
ad nohy - jsou ve výrobě dle plánů kamaráda, co už má se stavbou modulů zkušenosti a neměl by to být problém (dle jeho slov).