Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf
radeksindy píše:Stojící lokomotiva nesmí brát víc než 250mA (to říká norma)
To nikde není dáno. Maximální proud 250 mA je energetické omezení v programovacím režimu, v provozním režimu žádná omezení nejsou.
fulda píše:Stojící lokomotiva nesmí brát víc než 250mA (to říká norma)
- ano, pokud je to technicky možné, tak si udělej rozdělení kolejí na dvě části - například skryťák a ostatní, ale pod kolejištěm to rovnou propoj do jedné svorky a do jedné centrály.
HonzaM píše:...
Bylo by také dobré ujasnit o čem se tady diskutuje, první omyl už joe v názvu a prvním příspěvku v tématu, protože to o čem autor píše vůbec není centrála. Pokud chce tu kostku (nechci to nazývat zesilovačem ani boosterem) použit pro napájení části kolejiště, pak jako zdroj DCC signálu potřebuje tento signál vyprodukovat a k tomu pravděpodobně použije nějakou centrálu, která bude také mít výkonovou část a půjde pak o řešení problematiky o níž se tady diskutuje v jiněm vláknu. Tedy sladění napětí a fáze (polarity). Na klubových setkáních se obvykle používá jedna centrála jen jako zdroj DCC signálu a její výkonový výstup se pro napájení kolejí nepoužívá, koleje jsou napájeny z boosterů do nichž je DCC signál obvykle distribuovaný po LocoNetu přivádí přes opticky oddělený vstup jako má například SPAX nebo Digikeijs DR5033.
Nad tím signálem E jsem přemýšlel také, a na moc jsem nepřišel. Spíš mě napadlo k Roco kostce pořidit vážně kvalitní zdroj, s odepínáním při nadproudu a kvitovacím tlačítkem. Sice bych přišel o fukci totálního stopu zároveň na centrále, zároveň na boostru, ale ochranou funkci by to plnilo.D:
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků