Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.
Prosím nezobecňovat omezené zkušenosti z jedné sekce na celý Zababov, dík!HonzaM píše:Systém přidělování vlaků byl ve Stölnitz zcela jiný než jsem zažil v Zababovu
Morris Zapp píše:Prosím nezobecňovat omezené zkušenosti z jedné sekce na celý Zababov, dík!HonzaM píše:Systém přidělování vlaků byl ve Stölnitz zcela jiný než jsem zažil v Zababovu
...Přičemž jde ale opět o zobecňování, protože já ve stejné sekci Zababova, když jsem tam ještě posledních 15 let byl, zažil různé způsoby přidělování vlaků, včetně sešiťáků s různými tunusy na výběr, takže úplně neorzumím, proti čemu se vymezuješ...HonzaM píše:Morris Zapp píše:Prosím nezobecňovat omezené zkušenosti z jedné sekce na celý Zababov, dík!HonzaM píše:Systém přidělování vlaků byl ve Stölnitz zcela jiný než jsem zažil v Zababovu
Napsal jsem přece výslovně že jde o muj osobní názor a zkušenosti z jedné sekce.
HonzaM píše: Před časem také tady v jednom vlákně Milan Ferdián tvrdil, že si na setkání FREMO nebudu moci vybrat s jakým vlakem pojedu, a také že na setkání nemohu přijet bez modulů a vozidel. Možná na žádném setkání FREMO v zahraničí nebyl.
milan ferdián píše:HonzaM píše:milan ferdián píše:Ale ona V. a VI.epocha se jezdí v N-ku, ale na setkáních FREMA v Německu s kombinací plnohodnotné nákladní dopravy.U nás poskrovnu,protože je provozně nezajímavá.
Milan
Jak vysvětlíš že pro Němce zjevně zajímavá je a pro Čechy ne?
Protože v Česko+Slovensko se sešla a dala dohromady parta lidí,co mají rádi III. a IV.epochu.Vyznavači V. a VI.epochy jsou u nás v drtivé menšině.Je možné dle fotek,že "Bystřická" jezdí V.epochu,ale já to jistě nevím.Jenomže pro tebe nezbude nic jiného než to FREMO,protože ty máš takové možnosti:
"N scale" - volno,možnost setkání V. a VI.epochy
"FREMO" - volno,možnost setkání V. a VI.epochy
Zde tě musím ale upozornit,že nemáš šanci u německých kolegů ve své stanici Sklené vyloučit nákladní provoz spojený s posunem ve stanici.V případě absence tvých staničních modulů,si nebudeš moci vybírat jen sešiťáky s osobními soupravy,
ale jezdit i s manipuláky.
Milan
Na setkání ve Stölnitz jsem mluvil s německým kolegou, který byl autorem grafikonu a organizátorem provozu. Výslovně jsem se ho ptal na využitelnost stanice Sklené, kterou jsem mu podrobně popsal včetně faktu, že v ní není prostor pro nákladní provoz ani manipulaci. Jeho odpověď byla, že takovou dvojkolejnou stanici rádi využijí, protože se výborně dá využít pro křižování vlaků. A vůbec nevím proč se vyjadŕuješ k tomu zda si budu moci vybírat sešiťáky s osobními vlaky a nejezdit s manipuláky. Klidně jsem si vybírat mohl a nikdo mně s manipuláky jezdit nenutil. Na rozdíl ode mne jsi zřejmě s organizátorem dopravy a tvůrcem grafikonu na setkání FREMO nemluvil.milan ferdián píše:Zde tě musím ale upozornit,že nemáš šanci u německých kolegů ve své stanici Sklené vyloučit nákladní provoz spojený s posunem ve stanici.V případě absence tvých staničních modulů,si nebudeš moci vybírat jen sešiťáky s osobními soupravy,
ale jezdit i s manipuláky.
Milan
HonzaM píše:Na setkání ve Stölnitz jsem mluvil s německým kolegou, který byl autorem grafikonu a organizátorem provozu. Výslovně jsem se ho ptal na využitelnost stanice Sklené, kterou jsem mu podrobně popsal včetně faktu, že v ní není prostor pro nákladní provoz ani manipulaci. Jeho odpověď byla, že takovou dvojkolejnou stanici rádi využijí, protože se výborně dá využít pro křižování vlaků. A vůbec nevím proč se vyjadŕuješ k tomu zda si budu moci vybírat sešiťáky s osobními vlaky a nejezdit s manipuláky. Klidně jsem si vybírat mohl a nikdo mně s manipuláky jezdit nenutil. Na rozdíl ode mne jsi zřejmě s organizátorem dopravy a tvůrcem grafikonu na setkání FREMO nemluvil.milan ferdián píše:Zde tě musím ale upozornit,že nemáš šanci u německých kolegů ve své stanici Sklené vyloučit nákladní provoz spojený s posunem ve stanici.V případě absence tvých staničních modulů,si nebudeš moci vybírat jen sešiťáky s osobními soupravy,
ale jezdit i s manipuláky.
Milan
Dalším Tvým omylem bylo, když jsi mi před tím než jsem začal stavět svou první stanici řekl, že dopravní koleje musí mít minimální délku 2400 mm. Podle německých kolegů je to nesmysl a jejich jednokolejné stanice takovou délku dopravních koleji kolejí nemají. Ta moje první stanice byla ve Stölnitz využita a délka kolejí byla jen na škodu, zbytečně prodlužovala dobu objetí soupravy a manipulace a nikdy nebyla ani zdaleka využita.
Honzo, jako obvykle mícháš hrušky s jablakam a úpřímně řečeno nevím, kam tím míříš. Tak pro osvěžení pár faktů:HonzaM píše:milan ferdián píše:Dalším Tvým omylem bylo, když jsi mi před tím než jsem začal stavět svou první stanici řekl, že dopravní koleje musí mít minimální délku 2400 mm. Podle německých kolegů je to nesmysl a jejich jednokolejné stanice takovou délku dopravních koleji kolejí nemají.
HonzaM píše:Tenhle příspěvek by se hodil do samostatného tématu, nicméně zaujalo mne rozlišení délky staničních kolejí podle typu stanice a trati na kterou je stanice určena. Vzhledem k současné situaci v Zababovu a specificky v sekci (sekcích) N bohužel nevím, kde (a zda vůbec) lze podklady najít. Může mi někdo poradit, zda lze ještě někde najít například elektronormu a další předpisy a pravidla, které byly na webu v sekci N? Třeba zmiňovaná pravidla pro stavbu modulů?
HonzaM píše:Jirko, bohužel nesprávně chápeš a interpretuješ to co jsem napsal. Nikde jsem netvrdil, že jediné co je dobře je to, jak to dělají Němci, ani to, že je to lepší než jak se to dělá v Zababově, jen jsem napsal, že mně osobně ten jejich způsob lépe vyhovuje. Totéž se týká poznámky o použití mašiny z jiné epochy. Nepíšu také že by se neměly epochy dodržovat a nikomu ani nevnucuji že by se měla jezdit jiná epocha, to se Jirko trochu pleteš, jen se mi líbí, když se nedělá problém velikosti třetí světové války z toho, když se z nějakého důvodu taková mašina na kolejišti použije (tady to bylo z důvodu lepší spolehlivosti a bylo to jen pro posun ve stanici). Pokud jde o délku dopravních kolejí mezi námezníky, myslím že ne všechny staniční moduly v někdejší sekci N splňovaly délku 2400 mm. Ostatně na vedlejší jednokolejné trati přece nejezdí osobní vlaky s dvanácti Y. Na domácím kolejišti se mi na dopravní koleje délky 120 cm vejde pohodlně rychlík s lokomotivou a osmi rychlíkovými vozy, na většinu vlaků na jednokolejné vedlejší trati by myslím klidně stačilo 150 cm. Pochybuji, že v H0 mají požadavek na minimální délku dopravních kolejí 4400 mm nebo v TT 3200 mm. Ale nijak to nerozporuji a netvrdím že by to mělo být jinak, jen konstatuji. Berte to prosím tak že jsem popsal co se mi líbilo a nepřete se že je to špatně a že by to tak být nemělo.
Zpět na Modelářské výstavy a akce
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků