Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf
Petr S. píše:Co "pridana hodnota" digitalu - sviceni vozidel behem stani, pripadne ruzne efekty co se daji dodelat do vagonu ... ?
Možná jsem si měl vzpomenout na Apríla , ale vrchol ditalizace pro mě představuje padání hovínek z projíždějícího vlaku .
Zdraví Petr S.
sidlo píše:Můj názor se kterým nemusí nikdo souhlasit (samozřejmě existuje plno dalších variant):
4.367 Kč - nejlevnější varianta bez programovací koleje
2.190 Kč - z21start + multiMAUS - http://inzerce.modelbazar.cz/inzerat/Digitalni-set-Roco/835692/ - nemá výstup na programovací kolej, výstup LAN je blokován - otvírá se za příplatek - potom přes LAN připojení k počítači
1.400 Kč - Převodník sběrnice S88-N na Roco R-Bus - http://www.digi-cz.cz/obchod/prevodnik-sbernice-s88-n-na-roco-r-bus/
777 Kč - aktivace z21 - https://www.itvlaky.cz/digitalni-centraly-a-ovladace/aktivacni-kod-k-z21start-roco-10818/ - odblokování LAN
4.580 Kč - ekonomická varianta obsahuje všechno co bude pro řízení kolejiště potřeba
1.990 Kč - DCC centrála NanoX-S88, se zdrojovu částí, kompletní - http://dccdoma.eshop-zdarma.cz/g22.DCC+centr%E1la+NanoX+S88%2C+se+zdrojovu+%E8%E1st%ED%2C+kompletn%ED.html - připojení pro multiMAUS, S88-N, programovací kolej, USB pro počítač
990 Kč - Transformátor 15V/100VA - http://www.modely.biz/modelova-zeleznice-2/transformator-15v-100va/ - napájení centrály
1.600 Kč - multiMAUS - http://inzerce.modelbazar.cz/inzerat/MULTIMAUS-Roco-%2B-centrala-a-trafo/837827/ - dá se sehnat i levněji
5.190 Kč - mírně dražší varianta obsahuje více než běžný modelář použije
3.590 Kč - Digikeijs centrála DR5000 - http://dccdoma.eshop-zdarma.cz/g179.Digikeijs+centr%E1la.html - skvělý poměr cena/výkon (vybavenost)
1.600 Kč - multiMAUS - http://inzerce.modelbazar.cz/inzerat/MULTIMAUS-Roco-%2B-centrala-a-trafo/837827/ - dá se sehnat i levněji
Plus k tomu připočíst lokomotivní dekodéry, dekodéry příslušenství a enkodéry detekce obsazení.
Nedoporučuji nejlevnější variantu. Zažil jsem nechtěné přeprogramování všech lokomotiv na kolejišti. Ta chyba se udělá velmi snadno.
Pokud se týká zastavení ve skryťáku - klidně použít izolované úseky. Nekomplikovat si situaci ABC a dojíždět "na ruku". A až se modelář prokouše k řízení s pomocí JMRI (není kam spěchat),tak to řídit počítačem.
Petr S. píše:...ale vrchol ditalizace pro mě představuje padání hovínek z projíždějícího vlaku .
D píše:Kajinek11:
Za mě b), je to nejjednodušší a spolehlivé.
Polaritu vratné smyčky, jak píše fulda, napoj na polohu první výhybky.
Schéma:
Přepínače jsou napojeny na přestavník. Pokud nemá dost zabudovaných kontaktů, tak přes spřažené relé (srdcovka výhybky se nepřepíná). Poslední přepínač a na něj napojené světle modré úseky můžeš vynechat, slouží jako ochrana před říznutím nepřestavené výhybky a průjezdem do zkratu.
Miloš_P píše:Ty zelené úseky bych udělal v délce dvojnásobku nejdelší loko. Pokud tam nebudeš vjíždět plnou rychlostí, tak by to mělo s rezervou stačit. Na kolejišti to tak mám a je to ok a to se občas stane, že to tam nějaké mládě pustí plnou parou.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků