Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf
Vždyť jsem psal, že se to zapojení bude jevit jako bezproblémové (až do pečení)Jirka_US píše:Co mate konkretne na mysli ? Ja to mam zapojene a nastavene presne tak, jak je to uvedeno a zadne symptomy, ktere Vy popisujete nepozoruji, stejne jako stovky mozna tisice modelaru se stejnym zapojenim.
Já žádné jiné zapojení, než je to, které uvádíte (...str41) nemám, proto nemám důvod si ho zdůvodňovat. Prostě je to vlastnost zapojení, které jste uvedl Vy!Jirka_US píše:Ale cemu moc nerozumim, proc se zde pritomne publikum snazite presvedcit, ze neexistuje zadne jine reseni nez to Vase chybne zapojene. Ja Vam dokonce verim, ze to sve chybne zapojeni si dokazete zduvodnit pomoci ...
Korektní... Je vyzkoušené, že pokud někdo nebude odkládat vozidla tak, aby přes ně (jejich přívody) docházelo k přetokům z oblasti napájené jedním zesilovačem do oblasti napájené druhým zesilovačem, tak není problém. Přejezdy problém nejsou. To jsem už napsal taky.Jirka_US píše: ale ja myslim, ze to co tady vsechny zajima je reseni, ktere je korektni a vyzkousene.
Kdybyste to uměl, ta byste to už dávno mohl napsat, jakými komponentami a jakým zapojením zabráníte přetokům při propojení rozhraní, kde je každá strana napájena odjinud. Zatím jste jen uvedl odkaz na stranu 41, a ta to skutečně nevyřeší.Jirka_US píše:Pokud zde uvedete komponenty a zapojeni, jak to mate zapojene, tak Vam celkem rad pomuzu tu chybu odstranit.
Vůbec nerozumím, co melete!Jirka_US píše: Cemu, ale uz vubec nerozumim je, ze hned po prvnim objeveni problemu Vas vubec nenapdlo, ze asi neco neni vporadku a nechate mene zkusene kolegy na takovem kolejisti provozovat modely za ceny rizika, ze tam upecou sve modely.
Já vám dám taky jednu dobrou radu. Konečně se něco naučte z elektrotechniky. Co tady předvádíte je hrůza, běs a děs.Jirka_US píše: Misto toho, aby jste se zeptal zkusenejsich kolegu z Frema (tedy u tech co maji rekneme pratelske vztahy s Digitraxem), aby Vam to vysvetlili nebo dokonce predvedli, pokud tedy mne neverite. Nebo mate stejnou moznost jako ja se zeptat primo u Digitraxu, dokonce mate moznost je osobne navstivit, mozna budou ochotni s Vami debatovat nad schematem, ale to uz spekuluji (zcela vyjimecne). Jen jestli muzu dat jednu dobrou radu, opravdu se nesnazte je presvedcit, ze to delaji "blbe" bez dostatecne silnych faktu.
Jirka_US píše:MiG píše:Jirka_US píše:Myslim, ze jsem Vam uz psal, ze v pripade pouzitych koncovych stupnu typu Spax nebo NanoX(DIY), ktere nemaji automatickou kompenzaci ztrat koncoveho stupne, to zkalibrujete max. na jednu konkretni zatez.Takze pokud bude na jednom useku (booster A) zatez X a v druhem (booster B) 5x tak mate po kalibraci.
Automatická kompenzace ztrát koncového stupně. Pěkné heslo. A ke kterým svorkám kompenzaci ty chytřejší než SPAX(DIY) nebo NanoX provádějí? Na svoje výstupní? A není to nějak málo???
Doporučuji prostudovat stranu 41. Vůbec tam to není napsáno, ale je to tam.
A co když budu mít zesilovače 3, 4, ...
Nejsem si uplne jisty na co se ptate, ale ta kompenzace funguje tak, ze pokud nastavim vystupni napeti na 14V, tak bude diky zpetne vazbe stale 14V nezavisle na zatezi. Nerozumim proc spojujete stranu 41 s automatickou kompenzaci. Vyplynulo snad nekde z meho textu, ze by se tam mela vyskytovat automaticka kompenzace konc. stupne?
Opet mam pocit, ze mne prikladate veci, ktere ja jsem vubec nenapsal. Vzhledem k tomu, ze se to stalo jiz ponekolikate, tak prestavm verit, ze to je pouhy omyl.
Pokud budou zesilovace 3,4 ale i 5 6 tak budou mit vsechny presne 14V podle reference, kterou jim nastavim, a se statistickou chybou pouzitych soucastek.
Jirka_US píše:Ale jaky smysl ma uvadet priklad, ktery spise popisuje situaci na vystupu generatoru nekde v Kujbiseve ? Ale nema temer nic spolecneho se zapojenim, ktere jsem zde uvedl, krome tedy obecne platnych zakonu a Kirchoff je jednim z nich.
MiG píše:Vždyť jsem psal, že se to zapojení bude jevit jako bezproblémové (až do pečení)
MIG píše:Já žádné jiné zapojení, než je to, které uvádíte (...str41) nemám, proto nemám důvod si ho zdůvodňovat. Prostě je to vlastnost zapojení, které jste uvedl Vy!
To bude nejspíš tím, že krátkodobé zastavení má fatální následky jen v případě, že je dané rozhraní chybou při zapojování a kontrole protifázové.
Je vyzkoušené, že pokud někdo nebude odkládat vozidla tak, aby přes ně (jejich přívody) docházelo k přetokům z oblasti napájené jedním zesilovačem do oblasti napájené druhým zesilovačem, tak není problém.
Přejezdy problém nejsou. To jsem už napsal taky.
Je dost lokomotiv, které jsou schopny takové rozhraní přejet traťovou rychlostí bez většího zaváhání (platí pro TT).
Vůbec nerozumím....
zhledem k tomu, že technicky zdatnější členové našeho klubu jsou lenošní před každým setkáním přeměřovat a hlavně kalibrovat všechny použité zesilovače, spokojujeme se s tím, že označujeme rozhraní dvou zesilovačů a vydáváme doporučení na těchto rozhraních nezastavovat s hnacími vozidly.
A mimo jiné jsem se dozvěděl, že vámi uváděné zapojení (str41) žádnou kompenzaci koncového stupně nemá,...
...takže by mě zajímalo, proč o tom že není píšete v případě SPAXu.
Protože když budete mít kompenzaci ztrát koncového stupně podle vašeho popisu, tedy třeba 14V nezávislé na zátěži, tak elektrotechnik řekne, že máte ideální zdroj s nulovým vnitřním odporem. Tedy DCC verze fuldova stejnosměrného schematu.
Nemá to cenu a nemám už čas.
Ano. To víš, v eNku je to pečení dost rychlé. Jeden Honza udělal jednomu Ríšovi z lokotky rohlík, když jí nechal stát na rozhraní.Ferda píše:Jen takový dotaz. Zná někdo někoho, kdo "upekl" svůj model na rozhraní zesilovačů?
Přejet a zůstat stát je trochu dost rozdíl. Pokud jedeš, tak se to vychladí proudícím větremFerda píše:Na modulovce je běžně SPAX pod každou větší dopravnou a jezdí se tam i s modely za desítky tisíc. Deneně přejedou rozhraní i více než 100 krát a žádné katastrofy se nedějí. Nedělám si iluze, že nikdo nikdy nezastaví na rozhraní. Toto vylučují zákony. Tentokrát "Murfyho zákony".
michal.kubista píše:možná už to tu bylo, ale podobná diskuse jako je tady tu taky byla. To ještě nikoho nenapadlo udělat přechodový úsek přepínaný k jednomu nebo druhému boosteru podobně, jako se to řeší u smyčky? Stačí na to čtyři čidla a jedno relátko. Jen je zapotřebí úsek delší než nejdelší vlak.
michal.kubista píše:možná už to tu bylo, ale podobná diskuse jako je tady tu taky byla. To ještě nikoho nenapadlo udělat přechodový úsek přepínaný k jednomu nebo druhému boosteru podobně, jako se to řeší u smyčky? Stačí na to čtyři čidla a jedno relátko. Jen je zapotřebí úsek delší než nejdelší vlak.
fulda píše:....Problém je jen pokud stojí vůz s propojenýma kolečkama právě na rozhraní delší dobu.
fulda píše:To není nutné, normální průjezd není pro nikoho v systému problém. Problém je jen pokud stojí vůz s propojenýma kolečkama právě na rozhraní delší dobu.
Jirka_US píše:pro ostatni:
Kolega Fulda a MIG a rovnez tak kolegove z Moduly Brno se dopustily ve svych vypoctech respektive predpokladech celkem zasadni chyby, misto vypoctu pro DCC pouzili zjednodusene schema pro analog, nezahrnuli do svych uvah koncovy stupen boosteru nebo DCC stanice, coz celkem zasadnim zpusobem meni vypocty a zavery z toho plynouci.
Vypocet je proveden zde:
viewtopic.php?f=7&t=11399&start=15
MiG píše:Ehm, ehm, kdeže... ?
Nemáte pravdu, ať to tady překrucujete, jak chcete.
MiG píše:Jsem dalek, toho, abych vám bránil přemosťovat svými vozidly úseky napájené z různých zesilovačů libovolně dlouhou dobu. Na možnost poškození vozidla jste upozorněni byli. Víc k tomu dodávat nepotřebuji.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků