Tak pekný deň prajem
,chvilu mi trvalo kým som sa prečítal až na koniec tejto debaty,nečakal som až takú búrlivú diskusiu a vďaka za príspevky
no a doplním pár viet k diskusii...
Vzhledem k tomu, ze kolega salem309 nenapsal vubec zadne podrobnosti, tak se tezko radi.
1.pár rokov dozadu som mal postavené analógove kolajisko.Sklápalo sa zo steny, rozmery cca 2,5x1,5 , 5 súprav súčasne jazdilo bez problémov...od detstva sa venujem elektronike,takže všetko som si v pohode spravil sám...jedného dňa sa mi dostal do ruky katalóg roco a digitálne ovládanie a červík bol v hlave...pri pohlade zospodu na tú pavučinu káblov a do katalógu kde 2 vodiče...no proste nádhera a bolo rozhodnuté.
staré zošrotujem a postavím nové
šup na net a objavenie ameriky
diskuse modely biz...roky štúdia čo to je, ako to funguje,no proste nenahraditelné informácie
vznikol projekt a hurá ide sa stavať(aj to som dal sem na fúrum)...technická príprava, komponenty atď...a... bum
teoreticky zdatný DCC analogista
,zrazu pri prvom probléme rozdeliť koľajisko na DO zistí,že teória má vééééľmi ďaleko k reálnej praxi
takže stručne k citátu:manuálne a elektrotechnicky zdatný analogista,ktorý vie o DCC akurát tak teoreticky
Zalezi jestli se jedna o detektor "ala Paco" nebo napr. proudovy detektor na bazi proudoveho transformatoru nebo detektory od firmy Digitax. U detektoru s proudovym transformatorem je z principu zjevne, ze nezalezi, kde je proudovy transformator umisten. U detektoru firmy Digitrax BDL168 si nepamatuji, ze by existovalo nejake doporuceni pro delku, ale troufnu si rici, ze pro prumerne ceske kolejiste nebude delka vodice problem.
no tak asi takto...kým som sa dopracoval k finálnemu návrhu tak sa tých komponentov objavilo veľa...ale ako ja vravím,načo mercedes keď sa rovnako odveziem aj v oktavii
podstatná je funkčnosť ,nízke náklady a spoľahlivosť
takže vyberám z troch.dva české a DR5088
Pokud jsem laik, tak vezmu za vděk radou, že nemám dělat rozhraní zesilovačů v místě, kde hodlám dlouhodobě nechat stát hnací vozidla.
A jako poučený laik bych také mohl chápat, že je to hlavně proto, že takto bude zesilovač napájet i vozidla druhého zesilovače přes propoj, který je dimenzován jen pro jedno hnací vozidlo.
Zvláště nepříjemné, když si z jiných důvodů navolím na výrobku Digitrax omezení 8A.
To zapojení se až do doby než něco "upeču" bude chovat zcela podle očekávání.
Bingo
presne to som chcel vedieť...situácia, ktorú som predpokladal,len pri toľkých ochranách a funkciach zosilovačov,som si nebol istý..napr.(DR5033 , DCC Spax)
Zalezi jestli se jedna o detektor "ala Paco" nebo napr. proudovy detektor na bazi proudoveho transformatoru nebo detektory od firmy Digitax. U detektoru s proudovym transformatorem je z principu zjevne, ze nezalezi, kde je proudovy transformator umisten. U detektoru firmy Digitrax BDL168 si nepamatuji, ze by existovalo nejake doporuceni pro delku, ale troufnu si rici, ze pro prumerne ceske kolejiste nebude delka vodice problem.
tak tu som teraz uplne mimo
rozdelil som to napr. takto(A centrála,B - booster) a ako tu dodržať max. 50cm ,to teda neviem..
keď beriem len jeden blok tak má cca 2,5m.poskladam ho +- 3 prutov tak po stred spojenia už bude možno 80cm a odtiaľ k detektoru min 50cm...
neviem,asi tomu zle rozumiem...