Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf
salem1309 píše:Zdravím .mám dve otázky... ?
A: čo som sa tu dočítal ,tak viem ,že dĺžka vodiča od koľajnice k detektoru obsadenia má byť čo najkratšia, ale niekedy je to problém splniť, tak ma zaujíma ,aká môže byť cca.max. dĺžka, aby to ešte pracovalo spoľahlivo...
B:môžu s tým byť problémy keď mi bude zastavovať súprava na úseku, kde je prechod medzi dvomi DCC zosilovačmi?..
MiG píše:Velmi nedobře. Hrozí neočekávané reakce až zničení zesilovače/čů nebo lokomotivy v krajním případě.
Musí zastavit před dělením.
Pokud zastaví za dělením (asi možná jen loko), stále hrozí, že budou propojeny zesilovače některým kolečkem soupravy.
Jestli se jezdí na ruku, tak si obsluha může pamatovat, že nesmí lokomotivou ani žádným dvojkolím zastavit na styku, ale může na to zapomenout.
Ferda píše:Délka vodičů je doporučená.
Jirka_US píše:U detektoru s proudovym transformatorem je z principu zjevne, ze nezalezi, kde je proudovy transformator umisten.
sidlo píše:Jirka_US píše:U detektoru s proudovym transformatorem je z principu zjevne, ze nezalezi, kde je proudovy transformator umisten.
Nezhoršuje proudový transformátor kvalitu DCC signálu?
Jirka_US píše:Tak to snad plati pouze pro technologii "ala Moduly Brno", ale rozhodne ne obecne. Urcite to neplati pro boostery a DCC stanice od Digitraxu (dale napr.Lenze), pokud jsou dodrzena doporuceni a pouzity komponenty tak jak maji. Kdyby modelari americkych zeleznic meli davat pozor, jestli nektere ze ca.200 naprav jedne soupravy nahodou nestoji na rozhrani 2 boosteru, to by nikdy v zivote DCC nepouzili. Dokazete si predstavit, ze by nekdo na klubovem kolejisti nebo modulech hlidal rekneme 1000 naprav (5 souprav) a v Nku ? Jak si to technicky predstavujete ? Mam na mysli tuto vetu: "tak si obsluha může pamatovat, že nesmí lokomotivou ani žádným dvojkolím zastavit na styku".
Jen prosim nez zacnete vysvetlovat, ze u Vas v klubu to tak je, tak si prosim nejdrive zkontrolujte, ze vse je zapojene tak jak ma byt. Urcite Vam budu verit, ze to lze zapojit chybne a tak jak to popisujete, ale zde selsky rozum veli, ze asi neco neni vporadku. Pokud nato clovek neprijde sam, tak by se clovek mel podivat jak to delaji nekde jinde. Vubec si nedokazi predstavit situaci, ze by se modelarum na styku 2 useku nicily lokomotivy nebo boostery od firmy XYZ, ktere jsou nato zkonstruovane a firma se tvarila, ze se nic nedeje. Verte, ze to by ta firma uz tady dnes nebyla. A to pomijim takove prakticke zkusenosti jako, ze pri provoznim setkani je obvykle, ze novy strojvedouci jede s "pilotem" a napamatuji si, ze by nekdo nekdy vyslovil vetu nemuzes stat na rozhrani 2 boosteru, to by take musely byt nejak oznaceny ze..mysleno ty hranice.
Jirka_US píše:a napamatuji si, ze by nekdo nekdy vyslovil vetu nemuzes stat na rozhrani 2 boosteru
MiG píše:Jirka_US píše:a napamatuji si, ze by nekdo nekdy vyslovil vetu nemuzes stat na rozhrani 2 boosteru
To bude nejspíš tím, že krátkodobé zastavení má fatální následky jen v případě, že je dané rozhraní chybou při zapojování a kontrole protifázové.
MiG píše:Je dost lokomotiv, které jsou schopny takové rozhraní přejet traťovou rychlostí bez většího zaváhání (platí pro TT).
Jirka_US píše:MiG píše:Jirka_US píše:a napamatuji si, ze by nekdo nekdy vyslovil vetu nemuzes stat na rozhrani 2 boosteru
To bude nejspíš tím, že krátkodobé zastavení má fatální následky jen v případě, že je dané rozhraní chybou při zapojování a kontrole protifázové.
Ano pokud ty boostery nemaji zadne jisteni nebo nefunkcni jisteni, tak mate pravdu. A je to jedno z tech doporuceni jak vy rikate modelaru americkych zeleznic, tedy pouzivat boostery s funkcnim jistenim.
salem1309 píše:B:môžu s tým byť problémy keď mi bude zastavovať súprava na úseku, kde je prechod medzi dvomi DCC zosilovačmi?...
fulda píše:salem1309 píše:B:môžu s tým byť problémy keď mi bude zastavovať súprava na úseku, kde je prechod medzi dvomi DCC zosilovačmi?...
Bod první - hlavně moc nečti, co dělají v americe, tam je totiž možné všechno
fulda píše:Pochopitelně víme, že oba boostry jsou naprosto ideálně kalibrované, zdroje jsou naprosto dokonalé, no prostě nedělal to žádný blbec že.
fulda píše:Takže z jednoduchého principu se ta nešťastná elektrika rozhodne, že bude rozkládat proud do dvou naprosto ideálních zdrojů, které mají naprosto ideální parametry.
Takže jedna polovina proudu poteče do prvního boosteru a druhá do druhého boosteru. A kudy tam poteče? No přeci přes sběrače/kolečka té lokomotivy, která stojí uprostřed.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků