Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký
Morris Zapp píše:nás je zvykem, že lokomotivy mají vícedenní oběhy (jako ve skutečnosti - takže se ti pak každou sejšnu na stejném výkonu neobjevuje jedna a ta samá lokomotiva
To by znamenalo nějaké postupy, kterými by strojvedoucí musel zjišťovat, zda je třeba posledním vlakem dané sejšny. Nebo naopak prvním. A nezapomenout v takovém případě otočit lísteček. Nebo by stačilo, aby strojvedoucí ověřil, zda vlak, který momentálně veze, je na tom oběhovém lístku, který je momentálně navrchu.Vaclav86cz píše:udělat školení, že oběhy jsou vícedenní a pokud jezdíte tyto oběhy, tak strojvedoucí je povinnen to sám otočit. Já si myslím, že v TT by to neměl být problém
To mi teda vysvětli, jak jsi na tohle přišel...Mcx píše:Chápu to tak, že je zcela která lokomotiva který výkon jede
Proč by ne? Výpravčí ví (ze seznamu vlaků), když mu ve stanici končí lokomotiva, co s ní má dělat dál. Buď ji zpracuje hned (její vlak už se tvoří), nebo ji zatím odstavuje někam do kopřiv - v tom případě použije vysoce sofistikované paměťové zařízení, též známé jako "papír a tužka", a udělá si poznámku (není to nic nemodelového, dělají to i skuteční výpravčí, když jim ve stanici různě polehává oněch "6 lokomotiv"). Najít potom lokomotivu na poznámkovém papíře je několikanásobně rychlejší a pohodlnější, než obcházet stanici, zkoumat lokomotivní karty a lístečky v nich, navíc ještě zkoumat, zda jsou ty lístečky správně nastaveny na aktuální sejšnu. K čemu by měli být potřeba další lidi..?Mcx píše:no moc dobře si nedovedu představit, že si výpravčí pamatuje 6 lokomotiv kdy která na který vlak půjde
Morris Zapp píše:nebo ji zatím odstavuje někam do kopřiv - v tom případě použije vysoce sofistikované paměťové zařízení, též známé jako "papír a tužka", a udělá si poznámku
To jo - ale na opačnou stranuMcx píše: ... no, řekl bych jsme o kousek dál
Morris Zapp píše:štrachat se v kartách a z jejich lístečků luštit, co je to vlastně za vozidlo a kam patří, považuju za zdržující. A koneckonců i nedůstojné výpravčího,
Morris Zapp píše:To by znamenalo nějaké postupy, kterými by strojvedoucí musel zjišťovat, zda je třeba posledním vlakem dané sejšny. Nebo naopak prvním. A nezapomenout v takovém případě otočit lísteček. Nebo by stačilo, aby strojvedoucí ověřil, zda vlak, který momentálně veze, je na tom oběhovém lístku, který je momentálně navrchu.Vaclav86cz píše:udělat školení, že oběhy jsou vícedenní a pokud jezdíte tyto oběhy, tak strojvedoucí je povinnen to sám otočit. Já si myslím, že v TT by to neměl být problém
Ale proč to? Strojvedoucího nějaké lístky v kartičkách absolutně nezajímají. On má vlak, dostal lokomotivu, no tak jede. Všechno ostatní je zbytečná komplikace. Skutečný strojvedoucí se taky nezajímá, zda stroj, který mu strojmistr přidělil, je zrovna ten, který podle plánovaných oběhů na ten výkon měl být přidělen.
Morris Zapp píše:Vy si nepředáváte službu osobně..??
Ta vozidla do té stanice nespadla z nebes, ale odněkud na nějakém vlaku přijela, že? A když mi přijíždí do stanice vlak, tak jako výpravčí ještě před postavením vjezdové vlakové cesty už musím vědět, co s tím vlakem budu dělat (abych si ho třeba nevzal na kolej, která je k nějakému účelu naprosto nevhodná /např. bude odjíždět pod jiným číslem na odbočnou trať, která je zaústěna jenom do některých kolejí, atd. atp./). No a jak se to dozvím ještě před postavením té vlakové cesty? No z vozových-lokomotivních-soupravových karet asi těžko - ty má tou dobou ještě furt v ruce strojvedoucí, který se teprve motá někde kolem předchozí stanice.cer.t píše:Zajimalo by mne, z ceho nez obehu hnaciho vozidla ci obehu soupravy ma clovek poznat na setkani, ktere osobni vozy ci lokomotiva ma na cem jet.
Pozoruhodné... H0..?cer.t píše:Par takovych setkani jsem absolvoval a byla to docela komedie, protoze prirazovani lokomotiv a souprav byl zcela volny styl... Clovek nevedel, ktera lomomotiva ma na co nastoupit nebo jestli ma cas jet zbrojit do depa..
Jak píšu výš: ta vodítka mají (musí) být ve staničních pomůckách, v kartách nedávají smysl.cer.t píše:kazde voditko, ktere mu usnadni vyreseni logickeho rebusu, ktery mu pripravil tvurce grafikonu, je k dobru.
No tak vidíš.Vaclav86cz píše:Většinou předáváme.
Nehledáš náhodou problém tam, kde není? Vy máte na D3 nějaké velké stanice, ve kterých si můžeš omylem vzít jiný stroj?Vaclav86cz píše:A co taková D3. To mám mít sebou věšteckou kouli? Přijdu a vidím co je moje.
Chyba obsluhyVaclav86cz píše:A pokud je mezi sejšnama skutečná noční pauza, tak se občas stane, že obsluha to osobně nepředá. A pak ti ty karty opravdu hodně pomáhají.
To je v pořádku - rozhodně vás nehodlám přesvědčovat, že byste to měli dělat jinak. Spíš se snažím zjistit, co kdo na těch lokomotivních a soupravových kartách vidí za přínosy - pokud bych získal pocit, že to fakt neoddiskutovatelné přínosy jsou, třeba bych se pak stal jejich horlivým propagátorem i v našem provozu... Určitě netvrdím, že my to děláme nejlíp ze všech a že jsme v té hře nejdál - rád se poučím třeba i v detailu. Ale zatím mě přesvědčujete, že ty karty lokomotiv a souprav jsou jenom zbytečná administrativa, zčásti dokonce i vyloženě škodlivá.Vaclav86cz píše:Ale je to asi o zvyku. My to děláme takto a naprosto nám to vyhovuje.
Morris Zapp píše:Jak píšu výš: ta vodítka mají (musí) být ve staničních pomůckách, v kartách nedávají smysl.
Je pravda, že třeba já jsem ve skutečným depu nikdy nedělal nic jinýho, než se hlásil do služby (jo, jednou jsem doléval tlapy)Mcx píše:My máme mnozí praxi z dep skutečných a nahlížíme na provoz trochu jinak než výpravčí.
Naprostý souhlas.Mcx píše:Když na oběh xy nasadím ve výchozí stanici oběhu T478.3099, tak se mi musí vrátit na tomto oběhu a ne, že ve stanici kde byly odstaveny dva Brejlovce to přehodí a mi zpět dojede T478.3128
Tak to máš nějaké divné staniční pomůcky: náš výpravčí ví, co mu přijede a na co to má dál použít.Mcx píše:přesto, že ta tam čekala na výkon na zcela jiném oběhu - a to ze staničních pomůcek nepoznám !
Myslíš jako konkrétní číslo? Protože záměnou brejlovce za brejlovce se stane akorát to, že mám k dispozici pořád brejlovce, ale jiného čísla.Mcx píše:Pak nejdode k tomu, že někde chybí loko na oběh....
To je pravda, tahle zařízení už nějakou tu přídavnou paměť vyžadují. Když mi leze mašina do depa, tak vím, od čeho je - a tím pádem taky vím, na co ji budu vystavovat (mám to přece ve staničních pomůckách). Tak si to poznačím, kam jsem tu mašinu uklidil. Tisíce děkovných dopisů, časová náročnost vyhledání lokomotivy v poznámkách oproti zkoumání oběhových lístků je zanedbatelná.Mcx píše:a to již vůbec nemluvím o stanicích kde je strjovka, depo, kde těch lokomotiv stojí více.
? To je snad jasný, ne?Mcx píše:Protože to loko je na oběhu xy neznamená, že stále stojí na vlaku, se soupravou....
No koukám na to jako puk A to přitom modelujeme ty samé ČSDMcx píše:Prostě pojetí provozu H0 a TT je jiné
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků