Vsechny zelezne casti kolejiste jsou natreny. Zvolil jsem bilou barvu, aby to barevne ladilo s komodami, na kterych bude kolejiste lezet. Zkusmo jsem kolejiste opet sestavil a vyzkousel jsem pripojit odnimatelny dil (na fotce ve predu), po kterem se bude trat vracet zpet pod koncove nadrazi do skrytaku. Na tomto dile bude jen trat na preklizce bez krajiny, ochranu proti padu vozidel budou zajistovat 4cm vysoke mantinely. Dil je vymyslen tak, aby sel rychle pripojit/odpojit a aby byl skladny. Pripojeni je otazkou chvilky, nejdrive je potreba spojit dve casti k sobe a zajistit sroubem, pak je mozne celek pripojit ke kolejisti. K presnemu vymezeni pozice je na kazdem konci privaren cep, ktery zapada do diry v kolejisti. Nakonec je potreba dil zajistit dvema srouby. Zde bych chtel vyzvidnout pevnoust zeleza. Oblouk je dostatecne pevny i bez pridavnych nohou, ze dreva by musela byt konstrukce mnohem masivnejsi.
Dale jsem zapracoval na skrytem nadrazi. Skrytak bude umisten tesne pod koncovym nadrazim, tedy neni tam moc mista pro pripadne reseni problemu s vykolejenym vlakem nebo pro udrzbu prestavniku atd. Take jsem zhyckany z modulovych setkani, kde jsou skryte stanice nezakryte, tedy je mozne si celkem rychle poskladat nakladni vlak podle potreb. To same jsem chtel i u sveho kolejiste, tedy sestavim si nakladni vlak, tak jak mi bude vyhovovat. Nechtel jsem, aby mi ze skrytaku odjel manipulak ve stejnem slozeni, jako kdyz mi do nej prijel. Kdyz jsem si dal dohromady pozadavky a moznosti, tak mi z toho jasne vysel suplikovy skrytak, s tim ze bude nutne zajistit, aby se suplik vysunul cely z kolejiste.
Suplik jsem pridelal na kulickove plnovysuvy od Hettichu. Ovladani zajistovani supliku a posouvani je mozne delat jednou rukou. Jako ovladaci prvek jsem pouzil
rukojet ve tvaru T a jako aretacni cepy jsem pouzil
cep s pruzinou a krouzkem. Cepy jsou umisteny na obou stranach supliku, aby mi koleje na obou stranach presne dosedly na svoje misto. Od rukojeti skrz suplik vede duralova tyc ulozena v mosaznych pouzdrech a na jejim konci je umisten plochac, na kterem jsou prisroubovany kulove cepy. Zde se prevadi otocny pohyb na posuvny. Propojeni mezi kulovymi cepy a cepem s pruzinou je zajisteno ocelovym dratem. Vlastni cep s pruzinou zapada do mosazneho plochace s vyvrtanymi dirami.
Ovladani supliku je jednoduche, pro presunuti na jinou kolej je potreba pootocit s rukojeti (cca o 5 stupnu), tim se vytahnou cepy z mosazneho plochace a presunu suplik na pozadovanou kolej.
Jeste musim vymyslet, jak zajistit, ze k centrale bude pripojena jen ta koleje, ze ktere vlak muze odjet na trat, pripadne na vytaznou kolej. Chci tim zamezit situaci, kdy budu mit vytazeny cely suplik z kolejiste a nekdo vezme mys (rozumnej moje deti:)) a rozjedou masinku, ktera se vyda nejkratsi cestou k zemi. Mam to trochu rozmyslene, bude to takove mechanicko-elektricke reseni, pod kazdou koleji bude jeden mikrospinac, kolecko na pacce spinace bude jezdit po boku ramu, v mistech, ze kterych vychazi trat bude vystupek, ktery zajisti sepnuti spinace a tim pripojeni koleje k centrale.
Obdobne budu resit signalizaci, na kterou kolej je suplik prestaven. Pod mikrospinac, ktery bude koleje odpojovat, dam jeste jeden a ten mi rozsviti prislusnou ledku na boku supliku.