od UncleFardy » ned 25 úno, 2018 6:37 pm
Větráky na zavřeném voze jsem nakonec nechal u sebe. Návod k použití debonderu říká něco úplně jiného než to, že se to potře, přilepené díly se samy odlepí, nános lepidla se rozpustí, setře se to a vypadá to, jakoby tam nikdy nic nebylo. Pro ty, kdo s debonderem nikdy nepracopvali a podlehli jakýmsi mýtům, jsem ten návod k použití chtěl oskenovat, ale nechal jsem ho v modelárně, tak až za tři týdny. Vyzkoušel jsem to na zatvrdlé homolce vteřiňáku na pracovní desce. Nanesl jsem podle návodu na ni debonder, nechal půlhodinu působit, pak jsem podle návodu třel a třel a třel, vytvořila se taková hmota podobná solvině, načervenalá, no abych se dostal k pointě - ta homolka na té pracovní ploše pořád je. Pravda, to mě napadlo až teď - kdo ví, na jaký druh lepidla to debonder byl. Tohle by ale nezlikvidovalo ani Herkules. Vůz má jednu vrstvu nátěru. Vyřešil jsem i leptané schůdky k brzdařské budce. Kostru leptané konstrukce jsem podlepil evergreenovými profily, což vedlo k tomu, že se s tím konečně dalo nějak pracovat, a nášlapné plochy jsem udělal z evergreenových pásek. Ale definitivně a naposled - nic, co je z plechu slabšího než 0,3 mm mi už nesmí na stůl....., leda by to bylo něco, co by se vyřízlo a tak jak to je by se to plošně přilepilo na jinou plochu. Myslel jsem si, že dokončím alespoň ty krátké oplenové vozy, ale stihl jsem jen první vrstvu nátěru, takže je vidět trn otočného oplenu, který nakonec bude zkrácen a nebude vidět. Zatím musí být opleny vyndávací. Přenést vše do modelárny má výhodu, že teď je tam vše potřebné, nevýhodou je, že mezi modelářskými víkendy se nemodelaří a co se během víkendu nestihne, čeká na příště. No a nakonec uhlák s nákladem, pěknou hromadou, jako tenkrát....