Rozdíl v pojetí nákladního provozu TT (toho vašeho) a H0 (toho našeho)
je v tom, že pro nás je nákladní provoz dán z 80 až 100% jednotlivými vozovými zásilkami, které je nutno třídit, sestavovat, odstavovat...... a opravdu vlak s 20 - 25 vozy - práce s ním zabere tolik času, že nezůstane čas na vlastní provoz vlaků
Ale obecně to je charakteristika - od H0 směrem k N. S těmi většími vagony v H0 je větší sranda s jednotlivými vozy, proto si my hrajeme více s vozy, v těch menších velikostech je větší sranda s vlakem.
Takže po normální provoz - beru v H0, že stanice Frýdlant i ve vztahu k manipulačním místům na Mn vlaku 4-5 vozů pro Frýdlant, 3-4 na úzkou - tak nějak. To při obsluze 2x Mn vlak za 12 hod. grafikon 1:5 Když vezmu že obrat bude ob jeden Mn/tedy 12 hod. tak budu mít ve stanici minimálně 15 - 20 vozů, s kterými se bude manipulovat .. to je myslím více než dost.
V modulovém provozu H0 musím pominout co je byl Frýdlant ve skutečnosti
Pokud to bude úvraťová stanice na "hlavní" trati, tak to bude úzké hrdlo, protože u 1:5 mi bude trvat "křižování vlaků" ne 10-12 minut, ale 25 - 30 minut, u té délky stanice ještě možná trochu více ... co to bude znamenat pro okolí - že jiné mezilehlé stanice budou zívat nudou, nebo budu muset trať kousnout na dva celky, které bude propojené úzkým hrdlem. Navíc při takové zatížení zhlaví stanice budu muset pokud možno minimalizovat místní posun - a to vše jde proti sobě.
To jen stručně mé zkušenosti s provozem stanic v H0, opravdu je to zbytečné srovnávat s TT či N, děláme to každý většinou jinak.