Zopakuji, že jsem si vytvořil něco, čemu říkám Xbus-Box. Je to inspirované LocoNet boxem. Nicméně protože je to určené pro domácí provoz, jsou navíc doplněna bezpečnostní zastavovací tlačítka.
Teď bych rád zjistil, jestli o podobné zařízení má někdo zájem a pokud ano, jak vlastně udělat mechanickou část?
Nabízí se velice jednoduché řešení tohoto typu přední destička šroubovatelná na panel a za ní nahá elektronika a nebo řešení krabička s konektory v čele.
Pak je ale otázka, co s tlačítky, která jsou součástí? Nechat z krabičky koukat jen hmatníky tlačítek? Budou velikostně vyhovovat tlačítka DT6? nebo použít větší, hříbečková tlačítka?
První zpráva
fulda píše:Verze, která nejvíce odpovídá potřebám mého kolejiště má tři konektory pro ovladače a tři tlačítka:K tomu jsou také 4 ledky - první zelená na napájení; druhá zelená svítí když se jezdí, bliká když se programuje; žlutá když jsou zastavené mašiny a červená když je odpojené napájení.
- Start (spustí provoz)
- E-Stop (zastaví mašiny na fleku, ale v kolejích zůstává napájení a dají se přehazovat výhybky)
- Off (odpojení napájení do kolejí)
Druhá zpráva
fulda píše:Tak se nám to pomalu rýsuje.
Už jsem začal s funkčními testy. Zdá se, že už se to dá trochu používat.
Malé instruktážní video: ZDE.
Zajímavé je pozorovat, jak se jednotlivé centrály staví k používání žlutého tlačítka "E-Stop". Ty které mají víc prostředků (třeba MultiMAus), tak zastaví mašiny, a udržují si informaci o rychlosti. Při obnovení semašiny rozjedou na takovou rychlost, kde předtím skončily. Pokud točím kolečkem v čase E-Stop, nic se neděje.
Jednodušší centrály zastaví mašiny, ale nepamatují si jejich rychlost - po obnovení provozu mašiny stále stojí. A naopak, pokud při stání otočím kolečkem, mašina se rozjede. Funkce a příslušenství mohu ovládat na obou centrálách bez potíží.
Ještě nějak doladím odezvu na tlačítka a kolizní stavy a bude to.
Obrázek zepředu a zezadu.
Tady mám dilema, jaký je ideální počet konektorů a rozložení a tak. To je ale spíš úvaha pro DIGI-CZ.