od UncleFardy » pon 14 pro, 2015 11:21 pm
Nějaké podklady k "modernějším" uhlákům máme. Jedná se o vozy s rozvorem 4,5 a 4,6 m, stěny mají 1360 mm vysoké. Jsou hodně podobné známým vozům Ut ale mají dřevěné boční klapky. K těm máme podklady z více zdrojů. A pak samozřejmě máme podklady k vysokostěnným vozům řady Vd a odvozeninám (Vtd, Vtdr), ale to je trochu něco jiného. Jen na vysvětlenou proč jsme se pustili do tak starých vozů. Když si vezmeme velikost TT, ve které modelaříme, tak co se týče řekněme let 1930 až 1950, tak nabídka vozů už je poměrně pestrá - Ur od PMT, Vtu od Tilliga, různé vozy Villach a Linz, a samozřejmě známá stavebnice Ut s budkou a bez ní. No a Vtr z produkce LOCO. Pominu-li problémy se správnou řadou dle předpisů před přeznačením od roku 1949 u továrních modelů. Takže jsem sáhl opravdu do hloubi Rakouska-Uherska a udělal ty vozy Ul+Ul, jak tomu u nás v klubu říkáme. Nemám ale podklady přechodných typů uhláků mezi těmito prastarými vozy Ul a modernějšími vozy pozdější řady Ut, ať již ještě s dřevěnými klapkami či plechovými klapkami kratších rozvorů. Uvítal bych nějakou variantu s brzdou. To rozhodně. Přesně chceme naše nádraží situovat do doby tak někdy kolem roku 1929/30, čemuž odpovídají výhybky, to znamená, že v soupravách ještě jezdily tyto staré typy smíchané s modernějšími vozy včetně těch pozdějších Ut (tehdy měly řadu U). Ut vozy máme, továrně vyráběné vozy taky, tak jsem vybral ty staré. Už jich mám postavených deset a souprava se začíná rýsovat velmi slibně. Když si představím že je potáhne něco jako 414.0... Ale máte pravdu, chce to nějaký přechodový typ. Ut je knim moc moderní. Navíc na podvozek těch Ul můžu dát i jiné skříně, např. se dá udělat vůz s plechovou skříní a jednou střední posuvnou plechovou klapkou, ale vždycky je problém fotka-číslo. Většinou se podaří sehnat buďto číslo, nebo fotku. Takže teď dokončíme projekt vozů Ul-Ul odsouhlasením si správného nebo nejpravděpodobnějšího čísla, následně uděláme zetky a pak začneme už v menších sériích vyplňovat bílá místa zajímavějšími, ale méně početnými vozy (jak ve skutečnosti tak na našem budoucím kolejišti). Z různých zdrojů mám k dispozici plánky docela zajímavých vozů na nábytek, na sklo, na mléko, na ovoce. Ale nejdříve je třeba sestavit reálnou soupravu, a ty obsahovaly normální otevřené a zavřené vozy. Sem tam nějaká specialita. Nerad bych šel cestou vůz na sklo, za ním vůz na ryby, pak vůz na přepravu vína, dále něco hodně osobitého na přepravu nábytku, pivák, vůz na maso... Jsou to zajímavé vozy, mnohý si je rád postaví, i my, ale musíme mít vozy pro základní soupravy. Jestli tedy mohu poprosit, tak bych uvítal podklad k nějakému přechodovému typu uhláku mezi "našimi" Ul+Ul a modernějšími Ut a prosím o doplnění podkladů k vozům Zd s členěním skříně na čtyři části na každé straně od dveří. Mám jen ty Zd které dělá v Leptu pan Lepieš, a ty mají skříň členěnu na 3 části po stranách dveří.