kakbus píše:Děkuji za nápady.Ncméně vagónků se zbavit nehodlám.Jednak kvůli praktičnosti z hlediska prostoru a jednak z citové vazby k nim
Zkusím tedy časem nějakou přestavbu, i když u té si vůbec nedokážu přestavit postup
Rozhodl ses správně! Starší vozy nikdy neprodáš za tolik, aby ti to vynahradilo jejich ztrátu. Já v minulosti prodal za pár korun spoustu starších vozů z produkce PIKO (ex NDR). Dnes bych si za to nejraději nafackoval. Řada z nich by udělala radost vnukovi nebo by se daly použít na přestavby (nebo spíše na pseudopřestavby). A řada z nich by mohla směle drandit po kolejišti jen po pouhé výměně dvojkolí (viz :
http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php?f=28&t=9567).
Pokud jde o přestavbu, tak tam záleží na tom, v jaké vývojové etapě se nacházíš! Etapy se dají charakterizovat takto:
etapa 0/ - třesou se mi ruce, když vozidla vyndavám z krabičky
etapa 1/ - troufnu si na dolepovací doplňky, bez zaváhání vyměním spřáhlo
etapa 2/ - zvládám jednoduché přestavby továrních vozidel : dokážu nastříkat skříň, kde není třeba nic maskovat, umím aplikovat obtisky včetně doplnění detailů, vyrobených různými technologiemi (lepty, odlitky, madla z drátů apod.)
etapa 3/ - stavím modely z jednoduchých stavebnic nebo z odlitků (např. Raj z polotovarů Bramos, čtyřosé kryté vozy z odlitků apod.)
etapa 4/ - dtto co etapa 3/ plus modeluji doplňky podle vlastních nápadů ( vytápění kotle, zábradlí na plošinách podle skutečnosti atd.), jednoduchá patina
etapa 5/ - stavím jednoduché modely z leptů, stavím hnací vozidla v motorové nebo elektrické trakci
etapa 6/ - stavím parní lokomotivy
etapa 7/ - jmenuji se Tempotaxi a stavím podle toho nejlepšího, co ve mně je - spousta fantazie, invence, neotřelých nápadů. Své modely stavím a prezentuji bez bázně a hany......
Jakmile se dostaneš blízko k etapě 2, tak pro tebe ta BDs bude "brnkačka".