od Svratka » sob 23 črc, 2016 8:32 pm
ladiznet: Veškeré budovy celé ÚTD jsou velmi pěkné (režné cihlové zdivo, u větších staveb šambrány, dřevěné konstrukce podkroví atd.). Celá trať působí velice uceleně svojí architekturou, bez výrazných přestaveb či dostaveb.
Co je však naprosto strašné je to, jak SŽDC ničí vzhled stanic a zastávek (na celé železniční síti) rekonstrukcemi osvětlení volbou naprosto ohavných typů stožárů a osvětlovacích těles. Nekompromisní dotační podmínky veškerých rekonstrukcí (snížení spotřeby elektrické energie, nejlevnější nabídka svítidel) znamená montáž těch nejlacinějších typů osvětlovacích těles na ohyzdné jednoduché trubky bez jakékoli architektonické fantazie. Je to podobné i v civilním světě. Místo vkusných svítidel z 60., 70. a 80.let nádherných rotačních tvarů se všude objevují ohavné stožáry se zalomeným minikrabicovým ledsvítidlem, navíc trubky jsou přiliš tenké a vysoké s nějakým pozinkovaným povrchem, tedy i barevně nepěkné, vše působí rušivě. Pro celkový dojem z architektury stanic a zastávek naprostá tragédie!!! Přitom v železničním provozu na takovéto trati je úspora energie vzhledem k vynaloženým nákladům pochybná, stačila by rekonstrukce stávajícího stavu pouze vložením pohybového čidla (na zastávkách) a třeba odlišné rozdělení jednotlivých sekcí ve stanicích (rozsvěcovat pouze perónní lampy, vysoké stožáry pouze při případném posunu). Na to by stačilo místy i jen vyškolit obsluhující zaměstnance, aby celou noc nesvítila celá stanice..., jak je to leckde ještě i dneska vidět...
Smutné je, že SŽDC takto ničí vzhled zastávek a stanic obecně všude, tedy i tam, kde o žádné dotace nejde, prostě nakupují jeden typ lamp a strkaj to naprosto všude...