od hank » pon 20 črc, 2015 5:52 pm
OK, tu dýhu beru. Ale pokud jde o to dispoziční uspořádání, argumentem pro opakovanou nabídku téhož by bylo udělat to - třeba zrovna tu vodárnu - stavebnicově. Např. normálie vodárny OeLEG z ramzovské dráhy včetně její javornické odbočky (je to normálie 401/H kkStB) měla při shodném půdorysu vlastní vodárny 6,5x6,5 m tři možnosti přístavků - zděný domek strojníka, dřevěný přístavek na uhlí a dřevěný přístavek na požární nářadí - s tím, že se vodárny mohly vyskytovat v provedení buď samostatně nebo s jedním přístavkem nebo s kombinací kterýchkoli dvou různých ze tří možných. Takže nabídkou jedné vodárny a tří volitelných přístavků byste pokryli rovnou 7 možných kombinací a navíc by bylo možno takovou vodárnu přistavět k remíze. Podle mě je hovadina, že různí výrobci dělají např. podobné remízy z Posázavského pacifiku jako různé výrobky, přičemž by téhož šlo dosáhnout nabídkou stavebnicových prvků, z nichž by si každý mohl příslušnou sestavu poskládat do příslušné dispozice sám, příklad - Ledečko versus Kácov. A přitom hrázděné remízy, kterých byly také spousty, nevyrábí nikdo. Stejně tak, když už se někdo dal například do výroby staniční budovy lokálek StEG (viz Lužec), neměl by pro něj být vůbec žádný problém nabídnout moduly pro všechny možné sestavy na této bázi, tj. tři velikosti budovy + možné skladiště + možná dřevěná čekárna a máme hned zase 9 možností. A tak dále.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.