Já jsem myslel, že pomocné rozběhové vinutí a rozběhový kondenzátor se zároveň nepoužívají, protože principielně jde o totéž (téměř). Zvláště u ledničáků bývá rozběhové vinutí - myslím. Ledničák s kondezátorem jsem zatím nepotkal. Nicméně jde opravdu asi o rozběhové relé, které se kupuje jako náhradní díl. Holý motor - ta kovová dýně - má tři vývody vodičů: nula, fáze a rozběh. Rozběh se vždy odpojí sám po roztočení motoru. Vlastně by to mělo jít otestovat: připojit 220 na nulu a fázi a fází škrtnout o rozběh. Měl by naskočit bez nutnosti prodlevy. Jen nemusím připomínat, že je to nebezpečné, že ne?
Pak je zde ještě tepelná ochrana, která je od odpojovače rozběhu zvlášť, ale je součástí toho celého elektro bazmeku na motoru. Slouží k vypnutí přehřátého motoru jako ochrana, když selže termostat v chladícím prostoru, nebo někdo nedovře dveře ledničky.
Ono nemá moc velký význam špekulovat, který obvod je vadný, moc opravitelné to není. Koupil bych a vyměnil celej ten bazmek. Ale pozor, je dost drahý. Já jsem za něj dal 750,- To je skoro levnější sehnat jiný ledničák. Nebo aspoň vykuchat ve sběrném dvoře to relé, když už nedovolí kuchnout celej motor kvůli úniku freonu.
Jo a hovořím o starých Calexech.
PS: už jsem sem tyhle stránky jednou dával, ikdyž s odkazem na jiný článek. Prostě to chce ty odkázané weby prolést celé:
http://www.rcmodely1.estranky.cz/clanky ... casti.html