Na K-report jsem dal tento dotaz:
Přátelé, dostaly se mi do ruky dvě pamětní publikace o dějinách lokálek provozovaných KFNB, tj. Severní dráhou císaře Ferdinanda.
V roce 2001 vydal Historicko-vlastivědný spolek v Odrách svůj zpravodaj č. 55 věnovaný 110. výročí dráhy Suchdol nad Odrou - Budišov nad Budišovkou. Na dvou fotografiích jsou zajímavé vozy KFNB.
Tady
je záběr ze zastávky Jakubčovice. Ten zadní vůz by mohl být ze série Ci 3527 až 3536 (Kopřivnice 1892), rozvor 6 m, přečíslováno 1896 ještě u KFNB na na 32136 - 145, kkStB Ci 28-193 až 202.
Ten druhý vůz si nechám na konec.
Další fotka je z Budišova.
Lokomotiva je jasná (pozdější ČSD 310.1), ten hytlák je pravděpodobně ze série vozů Dz z let 1895 - 1900 (KFNB 44172 - 231, kkStB D 50-296 až 355), vůz za strojem vypadá jako některý z vozů původní Kroměřížské dráhy od Ringhoffera z r. 1884 (u KFNB Cs 3477 až 82, po r. 1896 39000 až 5, kkStB Cs 35-129 až 134).
Ty ostatní vozy si nechám na konec.
Poslední obrázek
je z Tovačova z roku 1895 a našel jsem ho v publikaci Zdeňka Fišera Obrazy z dějin železnice na Přerovsku, vydalo Muzeum Komenského v Přerově 1995, v článku Místní dráha Kojetín - Tovačov a další projekty. Lokomotiva je opět pozdější 310.1, služební vůz jako na obrázku z Budišova, zbývá nám ten osobní vůz.
Takže: Prosím znalce, kteří sem chodí, aby se pokusili identifikovat ten vůz, který je na všech třech obrázcích. Dá se dohledat historie označení? Nenašel by se výkres? Přešly tyto vozy k ČSD? Pod jakými čísly?
Na totéž bych se rád zeptal v souvislosti s "pětiokeňákem" na fotce z Budišova.
A další historie u ČSD by mě zajímala u všech zobrazených vozů, včetně těch které jsem dohledal - doufám že správně, kdybyste mi to někdo potrdili nebo opravili, budu jen rád.
zdraví
hank
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.