milan ferdián píše:Nebylo by rozumější zkrátit délku koleje 3.Vložit původní kolejovou spojku mezi kolejí 2 a 4 a držet se normované délky 1200 mm na nejkratší koleji.Nebo realizovat stanici jen o těch třech kolejí,samozřejmě otázkou je kdy byla kolej 3 přistavena.
Zkrátit kolej tři? Na jako délku? Ona byla dříve kratší? Já nevím, ale co mě paměť slouží tak ta kolej tři tam je v této podobě minimálně od roku 1985, Spojka mezi 2 a 4 kolej se vložit dá, nevím přesně kde byla ale to by se dalo odhadnout. 1200 mm nejkratší kolej je krásná idea ale při redukci 1:2 vychází užitná délka koleje 2 stěží 90 cm. Jistě šlo by to redukovat méně, TomášC zmínil cca. 1:1,5, to je i podle mě maximum kam se dá jít, ale pak stanice bude zabírat plochu 4,2 x 2,7 metru, a to podle mě není to co by Acer chtěl.
Podle mě se tyhle velké a dlouhé stanice na modelové ztvárnění prostě nehodí, protože buďto člověk potřebuje opravdu velký prostor a dodávku, a nebo postaví paskvil jako mnozí stavitelé před ním. Ideální podle mě je stanice o délce 200-300 metrů, tam se nemusí nic redukovat a prostoru na vxyblbnutí je dost a dost.
Pokud Acer chce něco co by se hodilo k Brněnskému projektu tak na tratích 256 a 257 je několik malých lokálkových stanic které by stáli za stvárnění.
Například menší:
http://www.naskyjov.estranky.cz/img/ori ... e-dvur.jpg
http://www.naskyjov.estranky.cz/img/ori ... milice.jpg
http://www.naskyjov.estranky.cz/img/ori ... rumvir.jpg
Krumvíř má nádhernou staniční budovu.
A nebo o trochu větší:
http://www.naskyjov.estranky.cz/img/ori ... borice.jpg
http://www.naskyjov.estranky.cz/img/ori ... ubnany.jpg
Speciálně Dubňany by mohly být hodně zajímavé, protože k nim ústilo hodně vleček s uhlím, což by bylo modelově v budoucnu také zajímavé.
Velikostí tstanic se nenechte poplést, většina je na výkrese na délku redukována v poměru 1:2, takže ve stutečnosti jsou koleje 2x delší oproti šířce (opticky).