od milan ferdián » sob 31 bře, 2012 11:17 pm
Kluci,díky za uznání a ještě jeden a poslední pro H0-nulkaře.Rozměry samozřejmě 1200*1800mm.Zbytek v publikaci.Jakjsem slíbil,dnes povídání.
Městečko Dubí 1934_epocha II_H0/H0m-1:87_1200*1800
034 Městečko Dubí 1934
dalším tématem kolejiště je úvraťová stanice Městečko Dubí.Stanice byla postavena z důvodu nepříznivých terénních podmínek na kraji městečka.S centrem je propojena jednokolejnou tramvajovou tratí o rozchodu 1000 mm.Hned vedle stanice byla vybudovaná továrna,která využila terénní vlnu a stavby mohla výrazně prostorově zmenšit a využila možnost postavit nad sebou potřebná patra.Tovární areál má vše co potřebuje k normálnímu fungování.Nalevo vstupní prostory s kancelářemi a sociálním zázemím,dvoupatrová výrobní hala,centrální sklad a další sklady pro příjem a výdej potřebných zásilek.Kotelna napravo zásobuje teplem budovy a je zde i schovaná menší vodní elektrárna,která využívá náhonem místní vodní tok.Továrna je kolejově propojena se stanici.Přes ruční točnu se třídí vozy a ty se přistavuji nebo stahují ke skladům a ke kotelně vozy s uhlím.
Údolím městečka vede jednokolejná tramvajová trať.Začátek tramvajové dopravy je před staniční budovou,pokračuje do podjezdu,zastavuje v centrální bodu před hlavním vchodem do továrny,též je výstupním bodem pro zdejší chtivé turisty.Pokračuje dále městečkem podél vodního toku a dalším podjezdem pokračuje do centra obce.Vidíme zde jen sporadické civilní stavby.
My se vracíme do stanice a podíváme se na provozní možnosti.Stanice má dvě dopravní koleje,kusé koleje skladištní a k volné skládce a vlečkové napojení na továrnu.Zde vidíme situaci,kdy manipulační vlak nestačil ukončit potřebný posun a je třeba částečně uvolnit dopravní kolej před staniční budovou pro osobní dopravu.Naštěstí jsou zde již nové motorové vozy s přípojnými vozy.Klasická souprava ve složení parní lokomotiva malý bejček(422.0),kombinovaný služební vůz s přepravou pošty DF a dvou osobních vozů BCi + Ci,by nemohly provést dopravní úkon,objezd soupravy,když ve stanici stojí další vlak. Ale,provozně to lze provést.Náš manipulák popojede do zadního šturcu a tím částečně uvolní dopravní kolej.Jako první vjíždí do stanice MOs ve složení M232.1 (2.série) s přívěsným vozem Cl (tehdy ještě přípojné vozy lehké konstrukce nenesly značením písmenkem malým m).MOs zastavuje a odpojuje přívěsný vůz.Ten se vrací zpět,z důvodu nízké frekvence cestujících do koncové stanice Mstišov.Za Mstišova přijíždí na stejnou kolej křižující MOs,sólo vůz,též M232.1.Zastavuje,nechává vystoupit cestující.Ostatní cestující znalí dopravních poměrů ve stanici,postávají a sledují každodenní rituál.Motorový vůz najíždí na přívěsný,zapojuje jej a po vyzkoušení brzd,zbytek cestujících nastupuje do vlaku.Výpravka letí vzhůru a souprava odjíždí do domovské stanice.Výhybkář staví vlakovou cestu do Mstišova,opět výpravka a druhý motorák odjíždí.
Během jízdy pozorujeme trať a okolí údolíčka,které je jak na dlani.Trať zde musela být vytesána v žulových blocích.Motorák hravě zdolává strmé stoupání,vítá nás hustý smrkový les a na druhé straně nám kynou jabloně,osázené podél tratě.Slouží nejen pro sběr zralých jablíček,ale slouží i jako větrolamy.Zahoukáme,po levé ruce se nám mihne sklad porcelánky a jsme v koncové stanici Mstišov.Jedna dopravní kolej s manipulační objízdnou,malá remíza s vodárnou a s potřebnou zásobou uhlí,ještě se dodatečně postaví kůlna pro uskladnění motorového benzínu.Pokračuje všední každodenní dění.
Skrytá část kolejiště je v podobě vratné smyčky o dvou kolejích a jedné kusé koleji.Tramvajová trať tvoří ovál a má tři skryté koleje.První pro náš sólo tramvajový vůz,druhá tramvaj plus vlečný vůz a třetí nádavkem s poštovním vozem,ale v opačném pořadí.
Původní noční plánek byl stažen a nahrazen novým.
- Přílohy
-