Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.
RadekH0 píše:elvis.jarous píše:A to dřevo je překližka?Jaka síla vyšla?
Je to překližka tloušťky 16 mm. Samozřejmě platí pro H0.
Radek
elvis.jarous píše:.A kdo jste nakupoval v Německu ,tak jak to probíhá, co doprava a tak?
elvis.jarous píše:RadekH0 píše:elvis.jarous píše:A to dřevo je překližka?Jaka síla vyšla?
Je to překližka tloušťky 16 mm. Samozřejmě platí pro H0.
Radek
Super, jednoduchý a líbí se mi to.
Ove píše:mohu se zeptat, k čemu je to dobrý? Flexi kolej už je v pražcích zafixovaná.... nějak mi uniká smysl tohoto udělátka...
sidlo píše:No já si myslím, že když RadekH0-ovi za to udělátko nabídnete 450 Kč (17 €), tak to komukoliv vyrobí včetně poštovného
RadekH0 píše:Vývojové středisko v noci nemohlo spát a tak vymyslelo nový prototyp tohoto udělátka :
Hlavní (střední díl) tvaru T je sletován ze dvou mosazných plíšků o tloušťce 2 mm. Výhodou je, že se dá přesně vypilovat šířka spodního plechu, která přesně padne do mezery mezi kolejnicemi.
Oba boční díly jsou vyrobené ze smrkového dřeva. Do obou z nich je vypilovaná drážka tak, aby při dotažení oba díly hezky přiléhaly k Téčku. Zde je potřeba trochu preciznosti a několikrát kontrolovat rovinnost jednotlivých ploch. Nejlépe je to vidět při zkušební montáži na kolej, kdy hezky vidíte na kterou stranu se díl naklání a kolik a kde je potřeba ubrat.
Ikdyž jsou tyto díly zhotoveny z relativně měkkého smrkového dřeva, tak při dostatečném dotažení přípravku se tyto díly nijak nedeformují!
Síla dotažení přípravku nemusí být nijak velká. Bohatě stačí matku přidržet prsty a dotahovat šroubek.
Tato verze mi přijde mnohem lepší než ta předchozí. Výhodou je dotahování pouze jedním šroubem a také mnohem menší rozměry (víc jak poloviční). Kolej se nijak nedeformuje a ani neprohýbá.
Nevýhodou je pracnější výroba.
https://radekh0.rajce.idnes.cz/Track_cl ... 112034.jpg
https://radekh0.rajce.idnes.cz/Track_cl ... 111906.jpg
https://radekh0.rajce.idnes.cz/Track_cl ... 112140.jpg
Radek
elvis.jarous píše:nikdo nic, žádný nápad?
elvis.jarous píše:Ano, to rozhodně.Ale někdo s tím musí dělat a mít tyto věci k dispozici.A když by někdo koupil metr toho a toho profilu a udělal z toho třeba 10-20 věcí, tak třeba by se to tady rozprodalo.....
Nebo se pletu?
Zdenek Valter píše:elvis.jarous píše:Ano, to rozhodně.Ale někdo s tím musí dělat a mít tyto věci k dispozici.A když by někdo koupil metr toho a toho profilu a udělal z toho třeba 10-20 věcí, tak třeba by se to tady rozprodalo.....
Nebo se pletu?
No to asi ano, ale zkus ho sehnat
Asi nejlepší pro výrobu by byl mosazný profil T 20x20 plus mosaz čtverec 16x16 - já jsem našel to T v nejmenší prodejné délce 5m.
Pokud by to měl někdo dělat na kšeft tak ohaduju, že jenom náklady na materiál jsou na kostku jsou poměrně velké. No a práce ta by pro výrobce taky nebyla zadarmo.
Svěrka za 200 Kč je hodně nebo málo?
HonzaM píše:Zdenek Valter píše:elvis.jarous píše:Ano, to rozhodně.Ale někdo s tím musí dělat a mít tyto věci k dispozici.A když by někdo koupil metr toho a toho profilu a udělal z toho třeba 10-20 věcí, tak třeba by se to tady rozprodalo.....
Nebo se pletu?
No to asi ano, ale zkus ho sehnat
Asi nejlepší pro výrobu by byl mosazný profil T 20x20 plus mosaz čtverec 16x16 - já jsem našel to T v nejmenší prodejné délce 5m.
Pokud by to měl někdo dělat na kšeft tak ohaduju, že jenom náklady na materiál jsou na kostku jsou poměrně velké. No a práce ta by pro výrobce taky nebyla zadarmo.
Svěrka za 200 Kč je hodně nebo málo?
Problém je, zda by bylo možné koupit T profil který by měl rozměr který by přesně zapadl mezi kolejnice. Kdyby měl rozměr o nějakou desetinu větší, nebylo by možné jej mezi kolejnice vložit, kdyby byl menší, docházelo by při utažení k deformaci kolejiva. Když se na tu svěrku podívám, je zřejmé, že je ten rozměr výsledkem obrábění (frezování), frézováni je zapotřebí i na těch přiložkách. Je potřeba vyvrtat otvory a vyříznout závit. Myslím že by individuální výroba vyšla dráž než kolik stojí hotové svěrky. Na první pohled to vypadá že je hrozně snadné to vyrobit, ale když se započte práce, amortizace strojů, atd., levné by to asi nebylo. Jedna svěrka koupená v Německu vyjde na 220 Kč (za 17 € jsou dva kusy, čtyři kusy 32 €). Pokud by se domluvilo více zájemců, ani poštovné by nepředstavovalo problém. Při koupi z Německa by mohlo být víc zájemců, protože v nabídce jsou i svěrky pro TT a N.
Zpět na Pomůcky a nářadí ke stavbě
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků