Ovládání jízdy vlaku

Schémata, zapojení, návody, dotazy a postupy k využití v železničním modelářství.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf, 123.marek

Ovládání jízdy vlaku

Příspěvekod miroslav lengyel » úte 04 úno, 2014 6:38 am

Zdravím kolegové,dovolil jsem si založit nové téma.Informace které potřebuji sice na fóru jsou,ale tak roztříštěné,že než najdu další vlákno,tak zapomenu co jsem četl v tom předcházejícím. :D
Takže k věci,rozhodl jsem se ke svému kolejišti přistavit další kousek,a protože stávající kolejiště je celé na ruku,přístavek již bude muset mít nějaké jednoduché prvky automatizace.Má představa je tedy takováto.
1/jedním tlačítkem postavit vlakovou cestu zamýšleným směrem a zároveň přestavit návěstidlo do polohy povolující jízdu.
V tom problém není,tlačítko,pár diod a je hotovo.
2/automatické přestavení návěstidla do polohy zakazující jízdu po projetí vlaku kolem návěstidla.
Rozdíl mezi světelným a mechanickým návěstidlem je jasný.Jde o to,čím vyslat signál,aby se návěstidlo přestavilo.
Vyhlédl jsem si toto http://www.masinky.cz/produkt/15067-Opt ... /index.htm tedy jakousi náhradu kolejového kontaktu,ale předpokládám,že tohle stačit nebude.Co dalšího je ještě potřeba,aby se mechanické návěstidlo samo přestavilo do polohy Stůj.
3/automatické zastavení vlaku před návěstidlem nebo v izolovaném úseku.Hodlám použít ABC,ale poslední dobou je tu kolem toho dost velký mumraj,problémy s nastavením dekodérů apod.,takže se ptám.
Bude na klasický 5 diodový modul reagovat dekodér ESU 3.5,Uhlenbrock a Doehler a Hass nebo budu muset použít brzdící generátor? Vtip je v tom,že návody mluví trošku(pro mě)nejasnou řečí.Uvádí se v nich totiž následující.
ESU: Der LokSound Decoder ist in der Lage, auf die am
häufigsten eingesetzten Bremsgeneratoren zu reagieren:
• Den Lenz-Bremsgenerator im DCC-Betrieb
Uhlenbrock: Reagiert auf ein DCC konformes Bremssignal oder Bremsstrecken mit Gleichspannung
Doehler a Hass: Blockstreckenbetrieb mit einfachen Dioden im Digitalbetrieb Betrieb mit Bremsdioden
Z mého naprosto laického pohledu ba to tedy fungovat mělo,ale kdesi jsem se dočetl,že DaH ABC nemá. :shock:
Dále,téměř vždy se bude izolovaný úsek pojíždět jedním směrem,pouze v několika případech oběma směry.
4/k detekci obsazení koleje vozidly jsem vyhlédl toto zařízení
http://www.eshop-honzikovyvlacky.cz/hon ... -4-nasobny
u toho mě zaujala informace : • detektor lze spojit např. s reléovým modulem – tento modul slouží pro drobné automatizace na kolejišti;leč reléový modul jsem v nabídce nenašel.Napadlo mě totiž,zda by se tohle nedalo použít zároveň k přestavení návěstidla do polohy stůj.
Závěrem,jde mi o jednoduchá zapojení,které zvládne i takový drn jako já :D a o to,aby vlak,který vyšlu z původní části kolejiště do nové sám zastavil u návěstidla,případně ve SN.Po odjezdu od návěstidla nebo s izolovaného úseku za sebou tento úsek odpojil a další vlak opět na tomto místě zastavil.Jaké komponenty použít,případně jaké máte zkušenosti s tím kterým výrobkem.Bohužel k některým výrobkům jsou takové informace,že jsem z toho jelen.Celé ovládání budu řešit několika tlačítky,takže se zde diskuze na téma digitální ovládání příslušenství přísně zakazují :!: :!: :!: :lol:
Předem děkuji za smysluplné rady,
Míra
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Ovládání jízdy vlaku

Příspěvekod fulda » úte 04 úno, 2014 10:11 am

miroslav lengyel píše:Vyhlédl jsem si toto http://www.masinky.cz/produkt/15067-Opt ... /index.htm tedy jakousi náhradu kolejového kontaktu,ale předpokládám,že tohle stačit nebude.Co dalšího je ještě potřeba,aby se mechanické návěstidlo samo přestavilo do polohy Stůj.
Tohle bych nepoužíval, použij proudové snímače o kterých mluvíš později... http://www.fucik.name/masinky/zv/

miroslav lengyel píše:3/automatické zastavení vlaku před návěstidlem nebo v izolovaném úseku.Hodlám použít ABC,ale poslední dobou je tu kolem toho dost velký mumraj,problémy s nastavením dekodérů apod.,takže se ptám.
Bude na klasický 5 diodový modul reagovat dekodér ESU 3.5,Uhlenbrock a Doehler a Hass
D&H určitě nepodporují ABC, ale zastavovíní podle SX.

miroslav lengyel píše:4/k detekci obsazení koleje vozidly jsem vyhlédl toto zařízení
http://www.eshop-honzikovyvlacky.cz/hon ... -4-nasobny
u toho mě zaujala informace : • detektor lze spojit např. s reléovým modulem – tento modul slouží pro drobné automatizace na kolejišti;leč reléový modul jsem v nabídce nenašel.Napadlo mě totiž,zda by se tohle nedalo použít zároveň k přestavení návěstidla do polohy stůj.
Použít se dá. relátka nejsou v nabídce, protože je nikdo nekupoval, je to takovej kočkopes - kdo by v digitálu používal relátka?

miroslav lengyel píše:Závěrem,jde mi o jednoduchá zapojení,které zvládne i takový drn jako já :D
To je otázka do pranice. Na tu dostaneš asi milión chytrejch odpovědí, ale žádnou radu.
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 4891
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: Ovládání jízdy vlaku

Příspěvekod miroslav lengyel » úte 04 úno, 2014 10:43 am

Tohle bych nepoužíval, použij proudové snímače o kterých mluvíš později... http://www.fucik.name/masinky/zv/
No to je Jindro hezké,že sem dáš odkaz na Tvé stránky,ale jak já mám asi poznat,co z toho je proudový snímač? To je ten detektor obsazení úseku?


D&H určitě nepodporují ABC, ale zastavovíní podle SX.
Jseš si tím naprosto jist?Proč je tedy v návodu na straně pro DCC uvedno tohle?
Betrieb mit Bremsdioden ja
Betrieb mit Bremsgeneratoren ja


Použít se dá. relátka nejsou v nabídce, protože je nikdo nekupoval, je to takovej kočkopes - kdo by v digitálu používal relátka?
Nevím,třeba já? :D


To je otázka do pranice. Na tu dostaneš asi milión chytrejch odpovědí, ale žádnou radu.
Já víceméně nepotřebuji radu jak to zapojit,ale které komponenty koupit. :D Situace je jasná,u návěstidla na dvou místech přerušená kolej,napájená přes modul nebo brzdící generátor.Ve skrytém nádraží to samé,ale bez návěstidla+detektor obsazení úseku,abych věděl,že je kolej obsazená.Za izolovaným úsekem kontakt,který jej odpojí od proudu,aby další vlak v tom úseku zastavil.V podstatě v jednom případě bude úsek u návěstidla pojížděn oběma směry a to mašinami,které v sobě mají dekodéry ESU nebo Uhlenbrock.Co je na tom složitého,jen se nevyznám v tom,co které udělátko umí,protože ten popis je u nich poměrně tragický. :mrgreen:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Ovládání jízdy vlaku

Příspěvekod zdeno » úte 04 úno, 2014 10:55 am

to nemas snadne pozadavky ;-)
podle mne stejne budes muset pouzit nejaky mikroprocesor na ovladani aspon casovych prodlev. Usek pred navestidlem bych resil odpojenim napajeni. Je to hodne nemodelove, ale ucinne a jednoduche. Taky uvedeni do jizdniho stavu lze pres nejaky casovaci clen treba casovac NE555 a relatko. Pokud se pouzije kolejovy kontakt z druhe strany a ten pripoji "usek pred navestidlem" na potrebnou dobu ku DCC. Tak by byla zajistena prujezdnost opacnym smerem.
---
Staveni vlakove cesty je nejlepsi pres karusel a zavisleho pole diod, ktere vyberou spravnou cestu. Napriklad http://www.railnet.sk/view.php?cisloclanku=2006011601.
Predem upozornuji, ze slepe kopirovani je nemozne, treba to upravovat a pouzivat zdravy sedlacky rozum.
---
Kolejovy kontakt lze pouzit, ale musi se tam dat monostabilni obvod, ktery definuje potrebny cas na prestaveni mechanickeho navestidla. Zase bud 555 nebo procesor.
Uživatelský avatar
zdeno
 
Příspěvky: 3021
Registrován: pon 11 črc, 2011 8:54 am

Re: Ovládání jízdy vlaku

Příspěvekod miroslav lengyel » úte 04 úno, 2014 11:03 am

Úsek před návěstidlem obslouží brzdový generátor nebo modul ABC pokud vím.Někde jsem viděl(četl)popis,jak lze pojíždět i kolej opačným směrem,ale zaboha si nevzpomenu kde to bylo.Vlakovou cestu si vyberu sám,na to mi stačí pár diod,abych viděl,že je kolej obsazená.Pak stačí zmáčknout 1 tlačítko a mám postaveno.Možná si nerozumíme,ale já nechci automat.
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Ovládání jízdy vlaku

Příspěvekod fulda » úte 04 úno, 2014 11:11 am

miroslav lengyel píše:Betrieb mit Bremsdioden ja
Betrieb mit Bremsgeneratoren ja


Protože SX zastavování je pomocí jedné diody:
http://en.wikipedia.org/wiki/Selectrix
Selectrix decoders have an automatic brake function which is activated when a decoder detects an asymmetrical track SX signal (this can be accomplished with a single diode used as a rectifier). This feature can be used to stop trains in front of a red signal automatically, for instance.

To je jako když si koupíš Babišovo Vodňanské kuře - ve Vodňanech a ani v blízkém okolí se kuřata nechovají, takže to co jsi si koupil se narodilo, vyrostlo a zemřelo v Polsku a ve Vodňanech to jen dali do igeliťáku.
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 4891
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: Ovládání jízdy vlaku

Příspěvekod miroslav lengyel » úte 04 úno, 2014 11:31 am

fulda píše:
miroslav lengyel píše:Betrieb mit Bremsdioden ja
Betrieb mit Bremsgeneratoren ja


Protože SX zastavování je pomocí jedné diody:
http://en.wikipedia.org/wiki/Selectrix
Selectrix decoders have an automatic brake function which is activated when a decoder detects an asymmetrical track SX signal (this can be accomplished with a single diode used as a rectifier). This feature can be used to stop trains in front of a red signal automatically, for instance.

To je jako když si koupíš Babišovo Vodňanské kuře - ve Vodňanech a ani v blízkém okolí se kuřata nechovají, takže to co jsi si koupil se narodilo, vyrostlo a zemřelo v Polsku a ve Vodňanech to jen dali do igeliťáku.


Aha,takže takhle.No nevadí,jak jsem psal výše,pojíždět kolem návěstidla oběma směry budu pouze v jednom případě a s mašinama,které mají dekodéry ESU a Uhlenbrock.Jak je to tedy s nimi,dá se jet i z druhé strany kolem návěstidla v poloze Stůj aniž by zastavil nebo ne?Mám ten dojem,že jsi to byl Ty,kdo to tady někde popisoval.Taky jsi něco někde psal o tom,že existují brzdící generátory,které umožňují jízdu oběma směry.Mně je vcelku jedno jestli tam přijde modul nebo ten generátor.Stavět to budu někdy za rok,takže na řešení je času dost.Ideální by bylo dát o tom řeč,ale bohužel nestíhám.Což o to,v Praze jsem poslední dobou víc jak v Ústí,ale v nevhodnou dobu.Asi bys neměl chuť pokecat o mašinkách třeba ve 2 nebo 3 h ráno. :lol: :lol: :lol:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Ovládání jízdy vlaku

Příspěvekod zdeno » úte 04 úno, 2014 1:15 pm

brzdici generator tvrde nedoporucuji, protoze tam jsou soucty (nebo odecitani) dvou DCC napeti a je to riskantni pro dekoder.
Je to vlastne stejne jako prefazovani DCC na hranach modulu. Jen tak na okraj, nikdy nikde jsem nevidel funkcni brzdny usek a sveho casu jsem se tim taky dost babral. Neni to dobre a je to dost nespolehlive.
Navic po dobu prejizdeni rozhrani mezi sirou trati a brzdicim usekem je loko neovladatelna. Tuto cestu nedoporucuji.
Uživatelský avatar
zdeno
 
Příspěvky: 3021
Registrován: pon 11 črc, 2011 8:54 am

Re: Ovládání jízdy vlaku

Příspěvekod BohousP » úte 04 úno, 2014 2:14 pm

miroslav lengyel píše:Tohle bych nepoužíval, použij proudové snímače o kterých mluvíš později... http://www.fucik.name/masinky/zv/
No to je Jindro hezké,že sem dáš odkaz na Tvé stránky,ale jak já mám asi poznat,co z toho je proudový snímač? To je ten detektor obsazení úseku?


Ty optosnímače, na které jsi odkazoval jsou poměrně dobré, ale potřebují další obvody. Navíc, s elektronikou od V.Báni je to dost problematické. Nejprve ohlásil konec výroby. P.Němeček sice dokázal posbírat tolik objednávek, že jednorázově výrobu obnovili a občas něco má, ale jsou to značně nepravidelné dodávky.

Detektor obsazení úseku podle Fuldy je ten proudový snímač, prokoukl jsi to :D. Vyhodnocuje odběr proudu v izolovaném úseku (proto "proudový snímač").
V tom samém článku http://www.fucik.name/masinky/zv/ máš odstavec Reléový modul, ten se připojí k detektoru obsazení. Na přepínání návěstidel podle tvých požadavků je to vhodné. Myslím, že je tak jednoduchý, že i když není běžně v prodeji, postaví ti ho kdokoliv.
TT, DCC, NanoX-2017, TC8, ... http://masinky.info
Uživatelský avatar
BohousP
 
Příspěvky: 2931
Registrován: stř 12 kvě, 2010 9:17 am
Bydliště: Praha - Malešice

Re: Ovládání jízdy vlaku

Příspěvekod Jojo » úte 04 úno, 2014 5:29 pm

Je to len biznis a koho?
Malo to bit diskusne forum, mne ide o to , tebe o to a poradime si. Mne to je osobne jedno, ale uz je to inde. Hodne veci je cop. stači zmena DPS a som iný sw dtto. A neustale davat odkaz na ..... :roll:
Ja som zacal s
http://dcckoleje.marekiss.cz/ a nemal som problem.
http://usuaris.tinet.cat/fmco/home_en.htm
Mne to ide. HODNE ZDARU.
H0 ,bez epochy,Traincontroler 7 Silver originál,len digitál.
Uživatelský avatar
Jojo
 
Příspěvky: 408
Registrován: úte 03 čer, 2008 7:58 am
Bydliště: Trenčín,Slovensko

Re: Ovládání jízdy vlaku

Příspěvekod Jirka_US » stř 05 úno, 2014 7:00 am

to ML:
k tomu by se ti mohlo hodit reseni zalozene na dekoderu DS64 od D...... Je to sice dekoder pro digital (ted na chvili zapomen, ze je u toho slovo digital), ale nic ti nebrani v tom pouzit to solo jeste s detektory BDL168 jako mini "LocoNet" sbernice, nikde zadna DCC centrala, jen propojis DS64 jednim kabelem s BDL168 + napajeni, pripojis fototranzistory/hallovy sondy na vstup DS64, podobne zapojis tlacitka, na vystupy pripojis navestidla, vyhybky, popr.rele pro ovladani ABC. Zadnou dalsi elektroniku pak uz nepotrebujes a mas to vcetne ovladani vlakovych cest pomoci tlacitek, indikatoru obsazeni (LED). Protoze ty detektory se delaji na 16 useku, tak zalezi na tom kolik koleji mas a jak to vyjde financne (pokud mas jen 3 koleje tak to asi neni to prave orechove, ale pokud se blizis 16 tak si to propocitej). No a pokud si to v budoucnu s digitalem rozmyslis, tak jednim kabelem to pripojis k DCC centrale a mas upgrade skoro zadarmo (cenu kabelu).
Jirka
Jirka_US
 
Příspěvky: 1155
Registrován: sob 08 kvě, 2010 5:56 am

Re: Ovládání jízdy vlaku

Příspěvekod fulda » stř 05 úno, 2014 8:59 am

miroslav lengyel píše:Aha,takže takhle.No nevadí,jak jsem psal výše,pojíždět kolem návěstidla oběma směry budu pouze v jednom případě a s mašinama,které mají dekodéry ESU a Uhlenbrock.Jak je to tedy s nimi,dá se jet i z druhé strany kolem návěstidla v poloze Stůj aniž by zastavil nebo ne?
Obecně se ABC dá chápat jako dioda v DC ovládání, nebo třeba jako jednosměrka. Mašina pokud jede úsekem s ABC, tak jedním směrem projíždí a druhým zastavuje. Některé dekodéry se dají nastavit na zastavování v obou směrech, ale moc to nedává smysl.
Normálně se ABC používá takto:
Kód: Vybrat vše
o----+----|>|------+----> ke kolejnici
     |             |
     +-|<|-|<|-|<|-+
     |     _       |
     |    /        |
     +---o   o-----+
           S1

Pokud je spínač "otevřený", mašinka v jednom směru zastavuje, pokud je sepnutý, tak projíždí.
Dej si pozor na to, že některé dekodéry ujedou celkem velkou vzdálenost.
Není nic jednoduššího, než si poskládat okruh a tam si to vyzkoušet.


miroslav lengyel píše:Taky jsi něco někde psal o tom,že existují brzdící generátory,které umožňují jízdu oběma směry.
Ano, to existují, mám někde doma docela slušnej popis co udělal Honza Štrosa, ale je to trochu náročnější zařízení.

miroslav lengyel píše:Což o to,v Praze jsem poslední dobou víc jak v Ústí,ale v nevhodnou dobu.Asi bys neměl chuť pokecat o mašinkách třeba ve 2 nebo 3 h ráno. :lol: :lol: :lol:

Bezva, tak to se potkáváme tak u Litoměřic, minulej tejden jsem byl ve 2 v Ústí.
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 4891
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: Ovládání jízdy vlaku

Příspěvekod miroslav lengyel » stř 05 úno, 2014 5:54 pm

Chlapi zatím díky za rady,musím vše řádně promyslet.Hodím sem i plánek s popisem,aby bylo jasno jak to vlastně bude vypadat.On je vlastně už tady: :D Další obrázky k tomu jsou tady: viewtopic.php?f=1&t=3676&start=60
Teď malé vysvětlivky:
V1- krycí návěstidlo na lokálce,tohle bude pojížděno oběma směry.Jde pouze o to,aby nevletěl vlak s vedlejší tratě na hlavní pokud po ní zrovna pojede Karwendel a já na něj zapoměl. :oops:
V1 a V2 - u nich nebude žádný izolovaný úsek,pomocí těchto návěstidel se bude odjíždět ze SN
Aby to bylo správně pochopeno,tlačítkem pro odjezd se povolí odjezd z příslušné koleje SN na příslušnou traťovou kolej.Zároveň s tím se přestaví návěstidlo na návěst povolující jízdu.Po projetí vlaku kolem návěstidla se návěstidlo přestaví do polohy stůj a odpojí napájení izolovaného úseku ve SN.
V3 a V4 - obdoba předchozího jen s tím,že před tímto návěstidlem vlak vždy zastaví.
Tak snad toho nechci tak moc. :D
Pro fuldu: Takže jestli to chápu správně,tak je to v podstatě OK.Mašina bude reagovat pouze jedním směrem a obráceně projede kolem návěstidla vesele dál,i když toto bude v poloze Stůj? Pokud ano,tak žádný generátor nepotřebuji.
Jak to myslíš s tím Ústím,Ty jezdíš na noc k nám na Sever? Tak to jsi tedy odvaha :mrgreen: Já se většinou touhle dobou vracím domů a těžko bys mě potkal,protože já má své stezky a na těch by se Ti moc nelíbilo. :D Mě zase nebere jízda na pětku s plynem na podlaze,to taky můžou rychle spadnout záclony. :wink:
SN bude pojížděno pouze jedním směrem k vůli jednoduchosti ovládání.Původně to měl být pouze technický modul pro otáčení souprav.Nechal jsem se nakonec ukecat,takže mě to bude stát samozřejmě spoustu prachů a nervů.
Pro Jirku_US: předpokládám,že se jedná o výrobky Tvého oblíbeného Digitraxu :D Zkoukni plánek a uvidíš sám,já vím prdlajs,ale když slyším "hallovy sondy" jdou na mě mrákoty. :lol: Pošli nějaký odkaz na to o čem píšeš.
Přílohy
rozšíření kolejiště 1.jpg
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Ovládání jízdy vlaku

Příspěvekod Jirka_US » čtv 06 úno, 2014 6:20 am

1) Nejdříve obecně k DS64. Současně lze připojit 4 přestavníky a ovládat je pomocí 8 tlačítek-senzorů. Varianty ovládání přes DCC ovladač a PC přeskočím.
2) Asi uvedu příklad s dekoderem DS64 pro ovládání navěstidla, 2 tlačítka stop-volno a k tomu paralelně podobně 2 senzory. Jako sensory lze použít buď fototranzistor+infra LED diodu nebo mikromagnet-Hallova sonda (čidlo reagující na magnetické pole), popř.detektor obsazení. Oboji lze zapojit takto, není třeba žadné další elektroniky:
http://home.roadrunner.com/~mrwithdcc/i ... erface.gif
Zapojení je pro DS54, ale platí i pro DS64 (vyzkouseno)
3) Úplně stejně se zapojí vyhýbky.
4) Nicméně to hlavní je ovládání vlakových cest, asi nejlepší je podívat se zde a do manuálu. Poznámky o PC a DCC ovladači lze vynechat, v tvém případě použiješ pouze tlačítka.
http://www.digitrax.com/tsd/KB394/ds64- ... s-example/
5) Myslím, že je třeba si trochu projít manuál. DCC centrálu (není třeba s LocoNetem) je třeba při programování vlakových cest, při provozu již ne.

Pokud se týká oblíbenosti firmy XYZ, tak je asi třeba rozlišovat co je oblíbenost a co je nutnost, protože je to optimální řešení (cena-výkon). Zde je to ten druhy pripad.
Jirka
Jirka_US
 
Příspěvky: 1155
Registrován: sob 08 kvě, 2010 5:56 am

Re: Ovládání jízdy vlaku

Příspěvekod miroslav lengyel » čtv 06 úno, 2014 7:19 am

Jirko tak jsem na to koukl a pěkné,ovšem pro mě nepoužitelné. :D Znalosti anglického jazyka nemaje,jsem v pasti nebo jak říkají v jednom mém oblíbeném filmu"my být v prdeli". :D Jen tak čistě teoreticky,DS 64 umí obsloužit 4 ks příslušenství,ale co když potřebuji najednou obsloužit 5 respektive 6 přestavníků?Já dnes na stávajícím kolejišti zmáčknu tlačítko a v ten okamžik se mi přestaví 5 výhybek najednou mám vlakovou cestu postavenou.Potřebuji k tomu jen naroubovat návěstidlo,které při návěsti Stůj odpojí izolovaný úsek před návěstidlem a po projetí kolem návěstidla vlak za sebou návěstidlo shodí na Stůj a úsek odpojí,tečka.
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Další

Zpět na Elektrika a elektronika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků