Spínací koleje a kovová kola vagonů

Schémata, zapojení, návody, dotazy a postupy k využití v železničním modelářství.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf, 123.marek

Spínací koleje a kovová kola vagonů

Příspěvekod ladino1 » čtv 05 bře, 2009 9:28 pm

Zdravím, jako po letech začínající moje povědomost o automatizaci skončila u spínacích kolejí a relátek. Jak se toto zařízení vyrovnává s kovovými koly vagonů. Iniciují při přejetí kontaktní koleje sepnutí, nebo je to tak krátký okamžik, že připojené relé nesepne? Jaké s tím máte zkušenosti.
ladino1
 
Příspěvky: 111
Registrován: úte 13 led, 2009 5:12 pm
Bydliště: Fialková 450, 541 02 Trutnov

Re: Spínací koleje a kovová kola vagonů

Příspěvekod PetrL » pát 06 bře, 2009 7:37 am

ladino1 píše:Zdravím, jako po letech začínající moje povědomost o automatizaci skončila u spínacích kolejí a relátek. Jak se toto zařízení vyrovnává s kovovými koly vagonů. Iniciují při přejetí kontaktní koleje sepnutí, nebo je to tak krátký okamžik, že připojené relé nesepne? Jaké s tím máte zkušenosti.

Spínací koleje, které se dříve používaly, jsou poměrně nespolehlivé a navíc jsou zdrojem rušení a opalování kol vagonů. Proto se doplňovaly jednoduchým tranzistorem, aby se spínala malá napětí a proudy v bázi. Dokud se používala kola plastová, měly své opodstatnění. Kontakt sepnul po přejetí kovových kol lokomotivy a dost. S dnešními kovovými koly by se relátka ucvakala. Proto se používají optické, nebo magnetické spínače s jazýčkovým relé. O těch tu ve starých příspěvcích najdeš veškeré potřebné informace a odkazy.
TT-Analog, IIIc/IVa
Uživatelský avatar
PetrL
 
Příspěvky: 331
Registrován: čtv 02 lis, 2006 4:32 pm
Bydliště: Cheb


Zpět na Elektrika a elektronika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků