jipol57 píše:RadekTandler píše:Mě se povedlo zhasnout levá světla u H0 MTB T478.1, plošňák V1 pro ČSD posun pomocí propojek mezi spínaným kontaktem pro spřáhlo (ten, co na něm není trvale +) a Anodou levého bílého světla na každém čele.
Pomocí švýcarského mapování pak zapínám při posunu přadní i zadní bílé pozičky F0f a F0r a výstupy na spřáhla FA9 a FA10 jako "mračítka" na levé pozičky. Drátek se tahá vždy jen v rámci plošného spoje na čele, není potřeba při tom ani odšroubovat "velký" plošňák z lokomotivy. Bílá LEDka u mé mašiny má oba své kontakty vyvedené ještě jednou vedle (asi pro jiný typ lokomotivy pro jinou polohu světel) a pro spřáhlo jsou tam také pájecí plošky.
Jediným předpokladem je to, že dekodér umí "tahat" za FA9 a FA10. Což např ZIMO MX645P22 s firmware v. 28.x bohužel neumí (dle dokumentace nemá ještě podporu šv. mapování), současná v. 37+ to umí. Jiné jsem nezkoušel.
Radek
Díky za návod, od doby kdy jsem to psal, jsem nic jiného ještě nezkoušel. Tak ten svůj první návrh mám jen na jedné loko.
V tom ŠV. mapování se moc nevyznám. Mohl bys sem prosím napsat všechny CV které se toho týkají? Nebo je toho moc?
0. Kontrola verze fw dekodéru proti dokumentaci ZIMO - podpora swiss mappingu. Pokud nepodporuje, zajistit si upgrade fw.
1. Ativace FA9 a FA10. Tyto výstupy mohou být nastavené jako SUSI a buhví co ještě jiného.
Přečíst CV 124, pokud v ní je číslo <128 vzít toto číslo, přičíst 128 a zapsat zpět. U mého dekodéru tam mám 131
2. Nastavení bloku swiss mapping na F3 za předpokladu zapnuté F0 (* = základní světla)
// Swiss mapping Na F3 při zapnutém osvětlení zapínáme přední i zadní pozičky v obou směrech
CV430=3 Reagujeme na F3
CV431=29 Při zapnuté F0
CV432=14 Výstup FA0f Při směru vpřed
CV433=15 Výstup FA0r Při směru vpřed
CV434=14 Výstup FA0f Při směru vzad
CV435=15 Výstup FA0r Při směru vzad
// Swiss mapping Na F3 při zapnutém osvětlení zapínáme "spřáhla" FA9 a FA10 v obou směrech
CV436=3 Reagujeme na F3
CV437=29 Při zapnuté F0
CV438=9 Výstup FA9 Při směru vpřed
CV439=10 Výstup FA10 Při směru vpřed
CV440=9 Výstup FA9 Při směru vzad
CV441=10 Výstup FA10 Při směru vzad
4. Původní mapování F3 na FA0f a FA0r ze ZIMO alternative mappingu jsem smazal t.j.
CV37=0
Pro tlumení reflektoru při posunu se dá využít příspěvek Bedlische. Jen jeho blok proměnných pro tlumení reflektoru přidat místo CV430-CV435 na další volnou šestici t.j. CV442-CV447. K tomu 2 poznámky:
1. Hodnotu Bedlischovy původní CV431 (která přijde na 443) změnit na 29, aby se tlumení chovalo stejně jako u příkladu, co jsem poslal. U mě je zapnutí posunu je podmíněno předchozím puštěním světel. T.j. * na ovladači. Případně změnit v mém příkladu CV431 a CV437 na 0 a jeho nech na 0. Pak zapneš světla posunového režimu i když předtím nebyla zapnutá světla vůbec.
2. Bedlisch má v CV432 a 434 hodnoty 195 což jsem podle dokumentace pochopil tak, že FA3 (reflektor) se má zatlumit podle hodnoty CV513.Aby to opravdu vypnulo reflektor, musí v CV513 být nějaká hodnota, kterou neuvedl. Já jsem s tímto neexperimentoval, a z dokumentace to bez pokusu to nedokážu posoudit. Pokus v dohledné době dělat nebudu. Zkus si tam dát postupně 0, 1 nebo 8.
Pro ztlumení reflektoru bych zkusil přidat tuto další šestici:
CV442=3 Reagujeme na F3
CV443=29 Při zapnuté F0
CV444=195 Výstup FA3 tlumit dle CV513 Při směru vpřed
CV445=0 Nedělá nic dalšího
CV446=195 Výstup FA3 tlumit dle CV513 Při směru vzad
CV447=0 Nedělá nic dalšího
a
CV513= 0,1,8 ? Faktor utlumení FA3 (reflektoru)