Schémata, zapojení, návody, dotazy a postupy k využití v železničním modelářství.
Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf, 123.marek
od MiG » pát 28 úno, 2020 9:39 am
Vzhledem k tomu, co jsem napsal výše.
To zapojení chodit bude, jen je vhodné pro případy, kdy potřebujeme motor aktivně brzdit při změně otáček dolů.
A to u železničních modelů malých měřítek podle mě není potřeba.
-
MiG
-
- Příspěvky: 1106
- Registrován: sob 14 úno, 2015 11:55 pm
od stanix » pon 02 bře, 2020 4:56 pm
Zdravím. Tak jsem udělal výše popsanou úpravu MOSFETového regulátoru - místo stabilizátoru 7809 jsem dal odpor 47R a zenerku na 15V. Regulátor naprázdno odebírá asi 55mA, nezahřívá se, ale bohužel, jako v minulém případě připojený motor při vytočení naplno (v obou směrech) má jen poloviční napětí napájecího. Takže někde soudruzi udělali více chyb...
H0 - ČSD - epocha III. - IV.
-
stanix
-
- Příspěvky: 9
- Registrován: úte 25 úno, 2020 5:49 pm
od MiG » pon 02 bře, 2020 7:22 pm
stanix píše:Zdravím. Tak jsem udělal výše popsanou úpravu MOSFETového regulátoru - místo stabilizátoru 7809 jsem dal odpor 47R a zenerku na 15V. Regulátor naprázdno odebírá asi 55mA, nezahřívá se, ale bohužel, jako v minulém případě připojený motor při vytočení naplno (v obou směrech) má jen poloviční napětí napájecího. Takže někde soudruzi udělali více chyb...
A můžete zjistit osciloskopem, jak dlouhé jsou časy pro nejkratší puls na začátku periody, když potenciometr je v krajní poloze a motor je brzděn dolní dvojicí MOSFETů, délku vlastního pulsu kdy jeden MKO je v "1" a druhý v "0" a celkovou periodu na výstupu 555?
-
MiG
-
- Příspěvky: 1106
- Registrován: sob 14 úno, 2015 11:55 pm
Zpět na Elektrika a elektronika
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků