jipol57 píše:jaro99 píše:S-com je už zastaraný. Dnes už sú dostupné DCC dekodery pre navestidla. Jednoduchšie použitie, jednoduchšie nastavenie.
Pročítal jsem celé vlákno, a s tímhle tvzením se neztotožňuji. Když to porovnám se současnou elektronikou v autech, kde si myslím, že pořád udávají směr vývoje.
Podstatná komunikace mezi hlavními řídícími jednotkami, jako je od motoru, převodovky(automatická), ovládání řízení a podobně, je řešen systémem CAN-BUS. To je obdoba našeho vláčkového DCC. Dvouvodičové.
Ale jedodušší funkce, jako je otevírání oken, multifunkční volant, alarmy a jiné podružné ovládání, mají komunikaci na jednovodičových LIN-BUS. To je podobné, jako náš S-COM.
Pořád si myslím, že má smysl používat S-COM, na nepodstatné (ale dobře fungující) ovládání návěstidel, a nezatěžovat hlavní komunikaci DCC.
Tak s tímhle téměř vším se nemohu ztotožnit zase já a to elektronice vlastně vůbec nerozumím a moc se tady nevyjadřuji, ale fakta :
- S-COM je 3 vodič GND, +, signál
- DCC je 2 vodič, GND, + a jejich nějakou změnou je kódovanej signál
- S-Com dekodér je napojenej na DCC = poslouchá ho - tzn, jakoukoliv změnu na S-Comu musí nejdřív vyvolat povel na DCC (z toho plyne můj nesouhlas s výrokem o nazatěžování DCC)
- CANu v autech v naší analogii odpovídá spíše - Loconet, XpressNet, Ethernet (WiFi)
- souhlasil bych s : používejte oddělené DCC pro trať a DCC pro semafory a podobné - pak by jste "nepřetěžovali" hlavní DCC
Ale je možné, že se ve všem pletu, protože je 2h ráno a mám 7. pivo .
Zdraví R.