kvasha píše:tady je pár základních fotek s komentářem. Určeno pro ty, kteří si to ještě pořád nedovedou představit.
Ukázka je na kolejišti Fleischmann Profi, kde je možné pro umístění využít drážky v podloží. Dá se podle toho i měřit vzdálenost jednotlivých kontaktů od sebe v případě, že jich někdo potřebuje více za sebou.
http://foto.kvasha.net/MAS_jazyckovy_ko ... index.html
Ale, ale, to je poněkud vedle. Jak jsem už popsal funkci v sekci "omyly" - plný magnet uprostřed podvozku by teoreticky neměl sepnout vůbec. Pokud spíná, pak jenom díky nějaké nepřesnosti (nejspíš není magnet nebo jaz. kontakt přesně uprostřed a sepne-li obvod pak je to na hraně a mimo pracovní oblast. Něco jiného by bylo, kdyby byl použit magnet s dírou uprostřed - prstenec. Pokud je použit kontakt napříč kolejí podle obrázků, pak by měl být plný magnet umístěn mimo osu podvozku, na straně nad zataveným koncem trubičky kontaktu. Pokud je kontakt umístěn podélně mezi kolejemi, jako na posledním obr. pak to nemůže být stejné, jak je v popisu, protože v tom případě kontakt sepne dvakrát za sebou, jak magnet přejde nad konci kontaktu. Přitom bude citlivost daleko vyšší, takže toto provedení se zásadně liší. Stačí si to ověřit zkouškou. Mám takový pocit, že se snažíš chybnou montáž eliminovat silou magnetu
