Zabezpečovací zařízení na kolejišti

Schémata, zapojení, návody, dotazy a postupy k využití v železničním modelářství.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf, 123.marek

Re: Profi detekce

Příspěvekod emis-cz » stř 31 led, 2007 5:39 pm

Zdenek Valter píše:
emis-cz píše:Pokud to chcete mít úplně perfektní, tak jedině snímat kamerou a využít identifikaci obrazu. Ale myslím, že tohle je téma spíš pro šílence. :D Co jsem tak sledoval, tak měření proudu mi přijde asi nejlepší, i když ne nejjednodušší.


Co je na měření proudu složitého ? Proč vám to připadá složitější ?

Složitější je už jen to, že musíte zajistit dostatečný odpor u všech náprav, které na koleje postavíte.
emis-cz
 
Příspěvky: 25
Registrován: pát 26 led, 2007 6:43 pm

Příspěvekod Houmr » stř 31 led, 2007 5:44 pm

Já myslím, že se k tomu používá vodivý lak, kterým se přetře izolační kroužek na kole a tím dochází k odporu, který vyhodnotí dekodér obsazení úseku, nebo jiné zařízení :?:
Uživatelský avatar
Houmr
 
Příspěvky: 1324
Registrován: sob 07 říj, 2006 5:44 pm
Bydliště: Bukovice

Příspěvekod Michal Dalecký » stř 31 led, 2007 5:56 pm

Nekde jsem videl SMD rezistor přiletovaný na osicku a kolo. Mozna je to nejlevnejsi reseni.
Uživatelský avatar
Michal Dalecký
 
Příspěvky: 1823
Registrován: pát 23 lis, 2007 8:50 pm
Bydliště: Praha 6

Příspěvekod Zdenek Valter » stř 31 led, 2007 7:21 pm

Michal Dalecky píše:Nekde jsem videl SMD rezistor přiletovaný na osicku a kolo. Mozna je to nejlevnejsi reseni.


Používá se obé - jak odporový lak, tak SMD rezistor připojený vodivým lakem.
Pájení by mohlo poškodit nápravu Michale. :wink: :wink:
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2754
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Re: Profi detekce

Příspěvekod Zdenek Valter » stř 31 led, 2007 7:28 pm

emis-cz píše:
Zdenek Valter píše:
emis-cz píše:Pokud to chcete mít úplně perfektní, tak jedině snímat kamerou a využít identifikaci obrazu. Ale myslím, že tohle je téma spíš pro šílence. :D Co jsem tak sledoval, tak měření proudu mi přijde asi nejlepší, i když ne nejjednodušší.


Co je na měření proudu složitého ? Proč vám to připadá složitější ?

Složitější je už jen to, že musíte zajistit dostatečný odpor u všech náprav, které na koleje postavíte.


No a co lepení magnetu na každý vůz ? To je přeci úplně stejně pracné.
Domnívám se, že plusem takovéto úpravy může být její minimální viditelnost na rozdíl od magnetického výsupku [magnetu],
který by třeba na cisterně mohl působit rušivě.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2754
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod Michal Dalecký » stř 31 led, 2007 9:50 pm

Zdenek Valter píše:
Michal Dalecky píše:Nekde jsem videl SMD rezistor přiletovaný na osicku a kolo. Mozna je to nejlevnejsi reseni.


Používá se obé - jak odporový lak, tak SMD rezistor připojený vodivým lakem.
Pájení by mohlo poškodit nápravu Michale. :wink: :wink:
Jo to mas pravdu, myslet znamena ..... vedet :)
Uživatelský avatar
Michal Dalecký
 
Příspěvky: 1823
Registrován: pát 23 lis, 2007 8:50 pm
Bydliště: Praha 6

Příspěvekod Pivrnec78 » pát 02 úno, 2007 6:34 pm

Zdenek Valter píše:
Pivrnec78 píše:
Zdenek Valter píše:Kduž už to chceš mermomocí měřit a dělat pomocí magnetu tak Ti stačil jen jeden a to na posledním voze ne :?: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:


A proč zrovna na posledním? Když jej odpojím na vlečku, tak se stává posledním ten, co byl předposlední a když objedu mašinou, tak je poslední rázem první ... Ha ... navíc u mě se pořadí vozů mění tak 2x denně, ať pořád nejede ten stejný vlak ... takže si to asi udělaám po svém.


Jenže to co popisuješ je typický manipulák. Kdyby sis zavedl pravidlo :wink: :wink: že poslední jede vždycky hytlák a dal simagnet do něj :wink: :wink:

Přiznám se, ž jsem měl snahy Ti ty magnety a počítání rozmluvit - ty optočidla jsou fakt mnohem lepší a stále si myslím, že je mnohem jednodušší detekovat proud celého úseku než počítat nápravy, ovšem udělej si to opravdu jak uznáš za vhodné. Do to Ti nikdo samozřejmě nemá co mluvit. Doufám, že pak svým řešením pochlubíš.

Zajímalo by mne však jak dostaneš informaci o počtu vozu do toho autobloku.
Jak se Tvůj systém dozví který vlak jede a kolik má odpočítat vozů ?

To budeš detekovat něčím na vjezdu do prvního úseku autobloku ?


Na autobloku bude počáteční stav "0" a vyřeším to předozadním čítačem. Nebudu počítat nápravy, ale vozy. Vjezdové náv. bude poslední a bude se u něj pouze odečítat "volnost" úseku před ním. První čidlo bude za poslední vyhýbkou samostatně. Co se týká hlavních kolejí, taky ty budou řešeny stejně jako autoblok, co se týká manipulačních kolejí, tak ty budou při změně směru i opačně reagovat.
Uživatelský avatar
Pivrnec78
 
Příspěvky: 165
Registrován: úte 10 říj, 2006 6:02 pm
Bydliště: Fulnek

Předchozí

Zpět na Elektrika a elektronika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků