einsteincz píše:kisa píše:
Asi máte pravdu u analogu je to počítání nebo méně přesné použití bistabilního KO asi nejlepší řešení (problém bude když nějaký obr unese mašinku, to potom zapojení bude hlásit obsazeno a přitom bude volno.........
Tohle bude +/-delat problem jen u vetsiho kolejiste ... u domaciho koleji3t2 se to bude dat dohlidat. potom to chce mit na pultu tlacitko ktere auto shodi vsechny useky. Na provoz digitalu nebudu mit prostredky takye budu skladat analog. Vyhledem k malemu kolejisti autoblok nebude mit smysl takye vjezdove + udjezd. useky + casova spoydeni .... treba se nekdy pochulubim se schematama zapojeni
Jenže pak všichni možná přijdete na to, že je to pracné než dělat vyhodnocování stavů na kolejišti nějakými doplňky a zařízeními vlastního vývoje může být jednodušší si je opravdu do toho digitálu dát a řidit to pomocí počítače za 1000 Kč kde téměř každý řídící SW běží na Woknech 98. (Pravda pořízení toho SW stojí sakra víc než PC pro to plně dostačující).
No ale abych se vrátil k jádru věci - logika ovládání kolejiště není odvislá od toho zda je TRAKCE DCC či jenom ANALOG DC. Dá se řešit na trakci nezávisle. Rozhodování a vyhodnocování údajů z kolejiště je úplně shodné a jen tvar výsledného povelu jí odpovídá.
Příklad :
Analog - vypne napájení úseku a loko v něm zastaví protože má červenou
DCC - přepne do úseku brzdný generátor a loko v něm zastaví protože má červenou
DCC - přepne na nesymetri DCC signálu pro ABCv úseku a loko v něm zastaví protože má červenou
Pokud chci tedy Automatizovat musím sbírat údaje o obsazených úsecích a o např. projetí vzidla určitým místem, přestavění vexle atd. atd.
Jak to vyhodnotím - na to je mnoho způsobů a možností.
Jedním z nich je i ovládání přes digitállní centrálu a případně počítač.
Pro jednoho strašák pro druhého nutnost. Proto je třeba možné ovládat digitálně i analogový provoz na kolejišti, jak to bylo například donedávna v KMŽ Brno než přišli na DCC trakci.
Byl bych rád kdybi si čtenáři tohoto fóra uvědomili, že digitální ovládání lokomotiv (Zde myšleno výhradně DCC) a digitální ovládání kolejiště - tedy jeho příslušenství
NENÍ jedno a to samé a dá se řešit odděleně.
Zejména proto, že digitální ovládání není a nemusí být závislé na DCC