Nejprve jedno upozornění: diody sníží o cca 1,2 V a tranzistor o cca 2-3 V trakční napětí.
Saur: máte spol. + na návěstidlech?
ad. ICE - také je možné mít 2 úseky před náv. A ICE začne brzdit až vjede do toho bližšího k náv. A v obou úsecích se bude stejně snižovat napětí.
ad. plánek - drobná úprava u "Brzdy".
A teď jak to vlastně funguje:
"Kolejový obvod" je připojen mezi mínus kolejnici a zem. Je-li v úseku vlak na výstupu je 0V, opačně 5V.
"Brzda" je mezi trakčním napětím a + kolejnicí. A - obsazení úsek(ů) za návěstidlem. A* - obsazení úsek(ů) před návěstidlem. Jsou-li oba tyto úseky obsazené spustí se brzdění. V případě posl. úseku před stanicí je tam navíc odpor se spínačem místo signalizace od následujícího úseku (A). Sepnu tlačítko vlak se rozjede.
"Návěstní obvod" A je obsazení úseku za návěst. a B je ten 2. od návěst. Ž, Z a Č jsou "mínusy" k ledkám (jen nezapomenout na odpůrek v +). V závislosti na obsazení násl. úseků se mění návěsti.
Co ve schématu není? Připojení více úseků jednoho úseku na A(B). Sdělovací linka (A, B), připojení A, A* k "Brzdě" a vyřešení změny směru. Tj. de facto jen prohození drátků ke kolejnicím. Na to by stačilo relé. A také prohození úseků (A, B) a rozvěcení návěstidel ve směru souhlasu. A teď si tohle celé zapojení vynásobte počtem úseků
Snažil jsem se to popsat jednoduše a stručně (snad). PMD stále nevyřešeno. Pokračování zítra ...