Geraltek píše:Přiznám se, že systém 3-polohových vypínačů se mi zdá na ovládaní jednodušší, nicméně je třeba asi hlídat když chci s mašinou přejet z úseku A do B, aby byly oba napájemy stejným trafem že?? Jinak by mohlo dojít ke zkratu natvrdo.
Nevýhoda toho výhybného řešení se mi zdá opravdu v tom, že úsek A ovládám jen trafem A a úsek B ovládám trafem B, tzn. v každém úseku mi může jet jen jedna lokomotiva a nemůžu tak třeba jen popojet v úseku A s jinou lokomotivou na slepé koleji, když na hlavní koleji jede současně jiná lokomotiva že??
Jak vůbec řešíte slepé koleje?? Předpokládám, že za vyhýbkou v odbočení máte přerušení úseku a dál pokračuje ve slepé koleji jiný úsek?? Nebo to za vyhýbkou nerozpojujete a pouštíte do slepé koleje proud jedině když je vyhýbka v odbočení??
Chtěl bych podotknout, že si dost dobře nedokážu představit, že bych měl na kolejišti 20 úseků s tím, že by se každý dal připojit k jednomu nebo druhému trafu a vždy na přechodu řešil zapojení, jak jsem navrhoval v článku "Styk dvou napáječů na kolejišti".
Článek popisuje různé možnosti řešení propojení kolejí mezi dvěma napáječi, například zapojení výhybny je nadstavbou nad tento systém. Brát to obráceně, jako zapojení výhybny a šroubovat to na dva ovladače, je holý nesmysl.
Takovouto výhybnu si dokážu představit např. na kolejišti, kde jsou dva okruhy, každý s vlastním napáječem, a potřebuji mezi těmito ohruhy přejíždět. Chce to trochu popřemýšlet a najít optimální řešení.
Je sice asi možné napasovat řídící dispečink atomové elektrárny na kolejiště a možná by to fungovalo, ale každému je jasné, že to asi není to ono...
Co se týče kusých kolejí, tak ty mi automatika připojuje pouze v případě, že se na tuto kolej postaví cesta (+ například odklopí výkolejka), jinak je jedna kolejnice bez napětí. Případně u některých skupin kusých kolejí odpojuji ručně ještě druhou kolejnici celé skupiny.
Něco málo popisuji zde:
http://kolejiste.jbchocen.cz/index.php? ... &Itemid=80
a zde:
http://kolejiste.jbchocen.cz/index.php? ... &Itemid=80