Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf, 123.marek
Miloš_P píše:Okruhy napájené dvěma zdroji je potřeba oddělit přerušením obou kolejnic.
V případě výše uvedeného řešení (s jednou kolejnicí nedělenou) se přerušením druhé kolejnice rozdělí kolejiště na samostatné úseky (nejen staniční koleje, klidně i zhlaví, a úseky širé trati), které je při vhodném zapojení možné napájet a ovládat libovolným zdrojem, resp. ovladačem.Miloš_P píše:Staniční koleje stačí oddělit pouze přerušením jedné kolejnice.
Michal Šuhajda píše:Miloš_P píše:Okruhy napájené dvěma zdroji je potřeba oddělit přerušením obou kolejnic.
To není tak úplně pravda. pokud mám víc zdrojů, můžu jeden vodič udělat jako společný od všech zdrojů a tím napájet jednu kolej po celém kolejišti. (viz např. Malá Železnice Elektrická zapojení na kolejišti)
Důležité je oddělit obě kolejinice tam, kde by mohlo dojít ke zkratu, např u kolej. smyček, nebo trianglů.
kubulak píše:4 petrL - muzu poprosit o rozvedeni toho cemu rikate ochranny usek? Diky.
kubulak píše:Mohu se zeptat jak to (bezpecne propojeni dvou trati) resite vy? Nemam v planu s vlaky sibovat mezi jedn. okruhy prilis casto, spis vubec, ale prijde mi nelogicke i nerealne mit dve trate paralelne vedle sebe a nemit mezi nimi propojku...
PetrL píše:kubulak píše:Mohu se zeptat jak to (bezpecne propojeni dvou trati) resite vy? Nemam v planu s vlaky sibovat mezi jedn. okruhy prilis casto, spis vubec, ale prijde mi nelogicke i nerealne mit dve trate paralelne vedle sebe a nemit mezi nimi propojku...
Já to neřeším vůbec. Mám falešnou dvoukolejku a to jen v části kolejiště, ve které je pohledově protisměrné míjení vlaků zajímavé. Jinak z jedné koleje na druhou se dostanu buď skrytou částí vratného oblouku pod krajinou, nebo přes nádraží s nezbytnou zastávkou a částečně skrytou kolejí za skalním masivem - aby to nebyl do očí bijící vlakodrom. Takhle si vystačím s jedním zdrojem.
Doposud jsem sice měl dva zdroje současně přepínané a regulovatelné, ale to jen kvůli simulování rychlostní soustavy - jeden měl o něco snížené napětí. Teď to právě předělávám jen na jeden s využitím obvodů pro plynulé zpomalení, zastavení i rozjezdy. Prostě takový "analogový digitál"
PetrL píše: Problematika je poněkud složitější, perfektně ji zpracoval Jiří Sládek na Trainmanii: http://trainmania.bluehost.cz/udelatka/ ... ejisti.pdf
boy.rough píše:Analogový digitál , to zní zajímavě. Jsou někde dostupná nějaká schémata jak na to?
kubulak píše:Stazeno, precteno. Diky.
Jen mam problem v rozporu teorie x realita - v textu se pise o tom, ze ochranny usek sestava ze 4 casti, s tim ze ty 2 prostredni musi byt dost dlouhe na to, aby na nich bezpecne zastavila i nejdelsi lokomotiva z max. rychl., coz je logicke a spravne. Ale kdyz potrebuju propojit dvoukolejnou trat prostym spojenim skrze 2 vyhybky, tak tam takovy usek vytvorim tezko.
Zpět na Elektrika a elektronika
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků