Tlačítka nebo přepínače např. z GME budou určitě stačit.
Určitou výhodou přepínače je, že podle jeho polohy je na panelu vidět kam je přehozeno, ale pokud selže koncové vypínání, přestavník se zničí
. Pokud má přepínač více přepínacích kontaktů, lze je využít pro další obvody.
Při použití tlačítek je potřeba zase zajistit zpětnou informaci o poloze výhybky (hlavně v místech, kam nevidíme).
S tlačítky lze s výhodou snadno realizovat stavění vlakových cest
http://www.volny.cz/masinky2003/staveni ... cesty.html
Na kolejišti používám oba způsoby a za 8 let mi shořel pouze jeden starý přestavník PIKO ovládaný přepínačem.
Dobrou a jednoduchou ochranou je žárovka zapojená do série s přestavníkem. Při zaseknutí tlačítka nebo koncového vypínání se rozsvítí, tím omezí proud procházející přestavníkem, ten se nezničí a světlo zároveň upozorní na problém.