Schémata, zapojení, návody, dotazy a postupy k využití v železničním modelářství.
Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf, 123.marek
od emis-cz » stř 31 led, 2007 5:39 pm
Zdenek Valter píše:emis-cz píše:Pokud to chcete mít úplně perfektní, tak jedině snímat kamerou a využít identifikaci obrazu. Ale myslím, že tohle je téma spíš pro šílence.
Co jsem tak sledoval, tak měření proudu mi přijde asi nejlepší, i když ne nejjednodušší.
Co je na měření proudu složitého ? Proč vám to připadá složitější ?
Složitější je už jen to, že musíte zajistit dostatečný odpor u všech náprav, které na koleje postavíte.
-
emis-cz
-
- Příspěvky: 25
- Registrován: pát 26 led, 2007 6:43 pm
od Houmr » stř 31 led, 2007 5:44 pm
Já myslím, že se k tomu používá vodivý lak, kterým se přetře izolační kroužek na kole a tím dochází k odporu, který vyhodnotí dekodér obsazení úseku, nebo jiné zařízení
-
Houmr
-
- Příspěvky: 1324
- Registrován: sob 07 říj, 2006 5:44 pm
- Bydliště: Bukovice
-
od Michal Dalecký » stř 31 led, 2007 5:56 pm
Nekde jsem videl SMD rezistor přiletovaný na osicku a kolo. Mozna je to nejlevnejsi reseni.
-
Michal Dalecký
-
- Příspěvky: 1823
- Registrován: pát 23 lis, 2007 8:50 pm
- Bydliště: Praha 6
-
od Zdenek Valter » stř 31 led, 2007 7:21 pm
Michal Dalecky píše:Nekde jsem videl SMD rezistor přiletovaný na osicku a kolo. Mozna je to nejlevnejsi reseni.
Používá se obé - jak odporový lak, tak SMD rezistor připojený vodivým lakem.
Pájení by mohlo poškodit nápravu Michale.
-
Zdenek Valter
-
- Příspěvky: 2754
- Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
- Bydliště: Ústí n.L.
od Zdenek Valter » stř 31 led, 2007 7:28 pm
emis-cz píše:Zdenek Valter píše:emis-cz píše:Pokud to chcete mít úplně perfektní, tak jedině snímat kamerou a využít identifikaci obrazu. Ale myslím, že tohle je téma spíš pro šílence.
Co jsem tak sledoval, tak měření proudu mi přijde asi nejlepší, i když ne nejjednodušší.
Co je na měření proudu složitého ? Proč vám to připadá složitější ?
Složitější je už jen to, že musíte zajistit dostatečný odpor u všech náprav, které na koleje postavíte.
No a co lepení magnetu na každý vůz ? To je přeci úplně stejně pracné.
Domnívám se, že plusem takovéto úpravy může být její minimální viditelnost na rozdíl od magnetického výsupku [magnetu],
který by třeba na cisterně mohl působit rušivě.
-
Zdenek Valter
-
- Příspěvky: 2754
- Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
- Bydliště: Ústí n.L.
od Michal Dalecký » stř 31 led, 2007 9:50 pm
Zdenek Valter píše:Michal Dalecky píše:Nekde jsem videl SMD rezistor přiletovaný na osicku a kolo. Mozna je to nejlevnejsi reseni.
Používá se obé - jak odporový lak, tak SMD rezistor připojený vodivým lakem.
Pájení by mohlo poškodit nápravu Michale.
Jo to mas pravdu, myslet znamena ..... vedet
-
Michal Dalecký
-
- Příspěvky: 1823
- Registrován: pát 23 lis, 2007 8:50 pm
- Bydliště: Praha 6
-
od Pivrnec78 » pát 02 úno, 2007 6:34 pm
Zdenek Valter píše:Pivrnec78 píše:A proč zrovna na posledním? Když jej odpojím na vlečku, tak se stává posledním ten, co byl předposlední a když objedu mašinou, tak je poslední rázem první ... Ha ... navíc u mě se pořadí vozů mění tak 2x denně, ať pořád nejede ten stejný vlak ... takže si to asi udělaám po svém.
Jenže to co popisuješ je typický manipulák. Kdyby sis zavedl pravidlo
že poslední jede vždycky hytlák a dal simagnet do něj
Přiznám se, ž jsem měl snahy Ti ty magnety a počítání rozmluvit - ty optočidla jsou fakt mnohem lepší a stále si myslím, že je mnohem jednodušší detekovat proud celého úseku než počítat nápravy, ovšem udělej si to opravdu jak uznáš za vhodné. Do to Ti nikdo samozřejmě nemá co mluvit. Doufám, že pak svým řešením pochlubíš.
Zajímalo by mne však jak dostaneš informaci o počtu vozu do toho autobloku.
Jak se Tvůj systém dozví který vlak jede a kolik má odpočítat vozů ?
To budeš detekovat něčím na vjezdu do prvního úseku autobloku ?
Na autobloku bude počáteční stav "0" a vyřeším to předozadním čítačem. Nebudu počítat nápravy, ale vozy. Vjezdové náv. bude poslední a bude se u něj pouze odečítat "volnost" úseku před ním. První čidlo bude za poslední vyhýbkou samostatně. Co se týká hlavních kolejí, taky ty budou řešeny stejně jako autoblok, co se týká manipulačních kolejí, tak ty budou při změně směru i opačně reagovat.
-
Pivrnec78
-
- Příspěvky: 165
- Registrován: úte 10 říj, 2006 6:02 pm
- Bydliště: Fulnek
Zpět na Elektrika a elektronika
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků