změna CV u továrních LOKO

Vše pro digitální provoz - dotazy, praxe, návody, postupy, normy, kompatibilita atd.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf

změna CV u továrních LOKO

Příspěvekod JirkaK » pon 14 led, 2013 5:39 pm

Zdravím po delší "výluce". Mám loko ČSD 365.449 Roco (č.62201), koupená někdy před 5-ti lety, má zabudovaný dekodér, ale nechci se k němu dostávat "násilím", abych zjistil, jaký typ to je. PROSBA: tato lokomotiva aktivuje kouřový generátor POUZE NÁHODNĚ, resp. není možné jej RUČNĚ ovládat-spouštět. Můžete mi, prosím, poradit, co s tím ? Na stránkách "němců" jsem mimo náhradních dílů nenašel nic k tomuto.
DRUHÁ PROSBA: motoráček DB 789 716.7 od fy TRIX, zde je PODOBNÝ problém, dekodér je také přímo instalován na "základní desce" ve skříni, ZDE JE POTŘEBA SNÍŽIT HLASITOST výstupu repro. Jak, prosím, na to ? Předem děkuji za možnosti či odkazy. S dekodéry ZIMO či ESU nemám problém, Jiří
JirkaK
 
Příspěvky: 24
Registrován: čtv 19 bře, 2009 10:02 pm

Re: změna CV u továrních LOKO

Příspěvekod fulda » pon 14 led, 2013 6:33 pm

Dokážeš z těch dekodérů přečíst hodnoty CV7 a CV8?
Podle toho se dá poznat kdo je výrobce a u některých i typ.
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 5149
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: změna CV u továrních LOKO

Příspěvekod JirkaK » pon 14 led, 2013 7:36 pm

Fyzická pravda je v tom, že ty lokomotivy jsou na opačné straně ČR u mého známého a on si s nimi vyjma provozování nedokáže poradit, resp. u svého kolejiště bývá tak jednou za 14 dní.
Ale velmi rád uvítám jakékoliv ALTERNATIVY, tj. podle vašeho návodu o ZJIŠTĚNÍ hodnot CV7 a CV8. Jednoduše: pokud mi, prosím, pošlete nějakou tabulku či odkazy na možnosti hodnot, pokud se mi je podaří
"z těch strojů patřičně dostat", budu velmi rád. Jinak se v tomu známému dostanu pravděpodobně ve dnech 21.-22.2013, takže bych se mohl co nejrychleji zapojit potom do diskuze, popř. vám napsat třeba na email a na místě konzultovat problematiku. Děkuji a uvidíme. Jiří
JirkaK
 
Příspěvky: 24
Registrován: čtv 19 bře, 2009 10:02 pm

Re: změna CV u továrních LOKO

Příspěvekod fulda » pon 14 led, 2013 8:23 pm

a-ha, to je dost komplikace.
Takže - tady je seznam výrobců: http://lokopin.wz.cz/body.php/digital/d ... number.htm
Takové číslo by jsi měl dostat.

Spíš třeba - jakej máš digitální systěm?
Jestli máš Roco, tak se ti číst vůbec nepodaří.
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 5149
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: změna CV u továrních LOKO

Příspěvekod JirkaK » pon 14 led, 2013 8:53 pm

Za systém je tam LENZ...klasika. Jinak děkuji za počáteční pomoc, až se s těm lokomotivám dostanu...zkusím to. Ozval bych se. Jiří
JirkaK
 
Příspěvky: 24
Registrován: čtv 19 bře, 2009 10:02 pm

Re: změna CV u továrních LOKO

Příspěvekod JirkaK » pon 21 led, 2013 8:18 pm

Pro FULDU: ta parní ČSD má v sobě ZIMO, ale POZOR: ten motoráček TRIX při pokusu o načtení hodnoty CV8 píše (na displeji LH100) R (registr ?) a potom číslo 3.
No, z tohoto jsem poněkud "zmaten". Jirka
JirkaK
 
Příspěvky: 24
Registrován: čtv 19 bře, 2009 10:02 pm

Re: změna CV u továrních LOKO

Příspěvekod fulda » úte 22 led, 2013 8:22 am

Nemáš nějakej manuál co to R znamená? třeba je to v nějakém jazyce slovo pro chybu a nebo tím opravdu říká, že je to register mode.
Ale každopádně neumím najít, kdo jako výrobce používá ID 3.
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 5149
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: změna CV u továrních LOKO

Příspěvekod mpinta » úte 22 led, 2013 8:48 am

V manuálu LH100 to samozřejmě je, stačí přečíst. Některé dekodéry nepodporují programování s CV. Programují se zadáním "registrů", což je to "R".
Hodnota v CV8=3 (původní údaj byl nesprávný) k nalezení není ... Možná jde o omyl, způsobený právě tím "registrovým" čtením.
Bohužel nemám žádný z dekodérů s "registrovým" programováním, musí to zjistit a ověřit někdo jiný.
Martin (LokoPin)
Uživatelský avatar
mpinta
 
Příspěvky: 783
Registrován: úte 08 led, 2008 11:55 am
Bydliště: Písek

Re: změna CV u továrních LOKO

Příspěvekod fulda » úte 22 led, 2013 9:54 am

Registrove cteni nebude problem, spis jde o to, ze je to bud padelek a nebo nejakej zrusenej vyrobce (Lima a spol)
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 5149
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: změna CV u továrních LOKO

Příspěvekod JirkaK » čtv 24 led, 2013 7:50 pm

Děkuji za vícetipové možnosti. Ta parní ČSD je již "vyřešena". Generátor kouře je zapojen trvale na napájení, resp. když ji položím na koleje, již (přítomnost oleje...) stále kouří. Pro praxi byl největším zmatením příliš malý generátor Seuthe (tuším č. 12)...jeden okruh skromných 30m. Kuchat lokomotivu nebudu, jedině příležitostně a potom výstup FA1 připojit na ZIMO, ale fakt později. Loko je prostě nutné po každém "kole" NAZBROJIT OLEJEM. Dále TEN motoráček TRIX...jeho cena byla údajně 11 tis. kč, ale právě problém je v dekodéru IMPLANTOVANÉM DO "základní desky" celé vnitřní elektroniky. Zvuk jsem přestal řešit přes CV, jedině příležitostně možno omezit "analogově" příkon do jeho reproduktorku. STEJNĚ VÁM DĚKUJI. Jiří
JirkaK
 
Příspěvky: 24
Registrován: čtv 19 bře, 2009 10:02 pm


Zpět na DCC v praxi

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků