Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf
Kajinek11 píše:Vypadá to, že jsem se nechal převědčit o DR5000, tím bych měl mít s rezervou pokryty všechny budoucí možnosti..
Kajinek11 píše:Nakonec po všech uvahách asi vyhraje DR5000. Ale mám jednu otázku, nevíte jaké je u této centrály výstupní napětí do kolejí. Dělám si totiž již předem osvětlení vozů a potřebuju podle toho odladit odpory. A pokud se napětí dá měnit, tak na kolik doporučujete to nastavit? A jaké jsou vlastně výhody a nevýhody nižšího/vyššího napětí?
Díky moc..
Kajinek11 píše:Nakonec po všech uvahách asi vyhraje DR5000. Ale mám jednu otázku, nevíte jaké je u této centrály výstupní napětí do kolejí. Dělám si totiž již předem osvětlení vozů a potřebuju podle toho odladit odpory. A pokud se napětí dá měnit, tak na kolik doporučujete to nastavit? A jaké jsou vlastně výhody a nevýhody nižšího/vyššího napětí?
Díky moc..
HonzaM píše:Kajinek11 píše:Nakonec po všech uvahách asi vyhraje DR5000. Ale mám jednu otázku, nevíte jaké je u této centrály výstupní napětí do kolejí. Dělám si totiž již předem osvětlení vozů a potřebuju podle toho odladit odpory. A pokud se napětí dá měnit, tak na kolik doporučujete to nastavit? A jaké jsou vlastně výhody a nevýhody nižšího/vyššího napětí?
Díky moc..
Výstupní napětí je u DR5000 nastavitelné přepínačem napětí na zdroji. Na napětí v kolejích je závislá například rychlost jízdy hnacích vozidel.
radeksindy píše:dekodér v lokomotivě by měl napětí stabilizovat
Kdepak, dekodéry stabilizátory nemají, to by vyrábělo příliš mnoho tepla. Experimentálně si to lze ověřit snadno, majitelé centrál Digitrax tak mohou učinit pouhým přepnutím přepínače na čele centrály, ostatní musí měřit. Pozorným návštěvníkům modulových setkání neunikne občasná skoková změna rychlosti na rozhraní dvou zesilovačů.
mpinta píše:radeksindy píše:dekodér v lokomotivě by měl napětí stabilizovat
Kdepak, dekodéry stabilizátory nemají, to by vyrábělo příliš mnoho tepla. Experimentálně si to lze ověřit snadno, majitelé centrál Digitrax tak mohou učinit pouhým přepnutím přepínače na čele centrály, ostatní musí měřit. Pozorným návštěvníkům modulových setkání neunikne občasná skoková změna rychlosti na rozhraní dvou zesilovačů.
To ovšem obecně není pravda. ZIMO umí kolísání trakce vyrovnat, a to dokonce nastavitelně přes CV57.
Kajinek11 píše:Takže pokud chci zajistit stálou svítivost osobnich vozů, tak to nemohu dělat odporem,protože se dá předpokládat, že budu výstupní napětí centrály měnit podle provozu, který chci provozovat (respektive podle mašin, které tam budou jezdit). Takže jediné co se dá dělat je dát za dekodér na větev osvětlení regulátor proudu?
No jo, ale jak to zjistím jaký regulátor tam mám dát. To vůbec nechápu.. Dá se to nějak vypočítat, nebo změřit?
Kajinek11 píše: že budu výstupní napětí centrály měnit podle provozu, který chci provozovat (respektive podle mašin, které tam budou jezdit).
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků