Já také nakupuji na ebay, ale pro plno lidí to není, takže jim zbývá jen standardní cesta v ČR.
Pokud se nepletu, tak ty kondenzátory nezálohují jen dekodér, ale celou lokomotivu (alespoň u ZIMA), to znamená celou spotřebu včetně motoru. Pokud si to ale hodně, ale hodně zjednodušíme, tak při odběru lokomotivy 100mA si můžeme přestavit odběr jako odpor cca 150ohm. Ale jak říkám, je to hodně velké zjednodušení, ale pro názornost to bude stačit. Pak stačí jednoduchá simulace, a jaké bude napětí na kondenzátoru při ztrátě napájení. V čase t+0,1s, kde t-je okamžik ztráty napájení, bude napětí na kondezátoru 470uF 3,6V při počátečním napětí 15V.
Možno se podívat tady, stačí přepnout ten přepínač:
http://www.falstad.com/circuit/#%24+1+5 ... .6+0+-1%0ANapř nové modely velikosti TT mají běžně odběry cca 120-180mA.
Otázkou je, zda-li investovat do tantalů cca 200Kč a mít na věky klid, nebo koupit elektrolyty za 10Kč a ty pro jistotu za 5-10let vyměnit. To už je na rozhodnutí každého modeláře. Ze zkušenosti můžu říct, že ve spínaných zdrojích třeba monitorů vydrží tak 5let. U lokomotiv však bude jejich zatížení znatelně, ale znatelně

menší, takže předpoklad životnosti 10let je zcela v pohodě.
Knoflíkové kondenzátory mají určitou nevýhodu v malém nabíjecím a vybíjecím proudu. Je pravdou že pro zálohování přímo dekodéru by použít šly, ovšem toto připojení běžně dekodéry neumožňují. Jen jestli by to k něčemu bylo, když dekodér bude stále pod napětím a motor se zastaví, neb nemá být z čeho živen.
