Včera se mi dostala do ruky dlouho očekávaná centrála PIKO Smart Control WLAN. Na první pohled se zdálo, že půjde o zajímavý výrobek, cena za centrálu s WiFi ovladačem kolem šesti tisíc nevypadala nezajímavě. Protože předchozí PIKO Smart Control light mělo LocoNet a jeho ovladačem bylo možné ovládat i DR5000, nečekal jsem, že u podobně nazvaného modelu LocoNet nebude. Jenže on tam není a není tam nic jiného než kolejový výstup a výstup pro programovací kolej s limitací na 250 mA (to je jedno z mála plus této centrály). Příslušenství lze tedy připojovat pouze na DCC kolejový výstup, chybí vstup pro zpětné hlášení. Centrála má výstup prezentovaný pro booster, je zde ale konektor s osmi piny (jako se používá pro síťové tozvody. Ovladač je vybaven funkcemi dost dobře, umožňuje ovládat 68 funkcí, programování lokomotiv na programovací i provozní koleji. Bohužel ale pro komunikaci s centrálou výrobce použil vlastní (nestandardní)protokol (očekával jsem WiThrottle, který PIKO používalo pod svým označením v centrále, pocházející z produkce ESU). Ovladač tedy nebude použitelný s žádnou jinou centrálou. Mnohem rozuměji se zachoval Uhlenbrock, který v nyní vyráběném ovladači Daisy wifi nabízí dva wifi protokoly, jak WiThrottle, tak Z21.
Piko Smart Control WLAN se tedy hodí pro toho, kdo chce jezdit z vlaky a ovládat je bezdrátově, neplánuje ale větší kolejiště a neuvažuje o potřebě zpětného hlášení. Stavění cest z několika výhybek ovladač umožňuje.