alik píše:Jacek na svých stránkach uvádí, že u dekodérů MS se maximální rychlost nastavuje přes CV57 a rychlostní stupně se tomu přizpůsobí, při použití CV5 dochází k ořezání zvuků. Tomu rozumím. Ale co se stane při nastavení CV57 u MX verzí, to jsem nikdy nezkoušel, ale tato funkce tam dle manuálu je také. U MX se to ořeže stejně jako při pouźití CV5?
Jde o to, že mám ještě starší zvukovy projekt, kde je maximálka moc vysoká a nechci při snížení rychlosti o zvuk nejvyššiho stupně přijít.
Všechny nové projekty jsou nastavením stejné pro MX i MS dekodér, na stránkách jsou takové u ukázek označeny logem 16bit. U starých, pouze 8-bitových verzí takříkajíc skončila technická podpora. Nejlépe přehrát novou verzí, od té doby už jsou taky mnohem lepší. V tom je výhoda kódových projektů, dají se stále aktualizovat, uživatel si jen nahraje nový soubor.
Ve starých projektech je CV57=0, předpokládám, že zadáním nějaké hodnoty ta rychlost půjde změnit stejným způsobem, jen hodnota bude jiná než u nových projektů
jipol57 píše:Ale koupil jsem nedávno nový MS 450, čistý, bez nahrávky. A Zimo tam mají CV5,200 CV6,1 CV57,160. To znamená že rychlost staví současně na CV5 i CV57.
To už záleží na autorovi projektu. Snížením CV5 (z maxima 255) se sníží rychlost s oříznutím zvuků. U mých projektů se toto použije např. u 810, 840, 842, protože pokud chci jezdit třeba modelovou 60km/h, neměl by model řadit všechny rychlostní stupně.
U toho továrního projektu je celý projekt vyladěný na CV=200, aby bylo možno nastavit vyšší hodnotu do CV57, tedy 160 místo např. 110. Rychlost modelu bude stejná, ale napětí na motor bude vyšší. Dle mě komplikace, snižuje to použitelný rozsah pro některé zvuky a faktický rozdíl toho napětí jsem nepozoroval, jako že by např. model ztratil výkon s nízkou hodnotou CV57