RailCom

Vše pro digitální provoz - dotazy, praxe, návody, postupy, normy, kompatibilita atd.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf

Re: RailCom

Příspěvekod HonzaM » stř 14 dub, 2021 7:55 am

Veeena píše:
Trixt píše:S podobným problémem jsem se nesetkal. Jakou verzi firmware máš v DR5000 a v DR5088. Jsou aktuální?

Můžeš také zkusit si stáhnout demoverzi TC a nadefinovat si tam trať a bloky a otestovat funkčnost dekodéru. Jde o to, abys vyloučil případný problém v software.



To samozřejmně vyzkoušet můžu, ale začínám mít podezření na dvě konkrétní lokomotivy (Roco BR218, resp. její ekvivalent PKP), mají kovovou konstrukci celkem blízko náprav i samotnýho dekodéru a bez nich to jezdí relativě spolehlivě. Je možný, že tohle náhodný rušení mohou způsobovat? Případně dájí se nějak odrušit?

Díky
V.

Jaký protokol mezi centrálou a počítačem používáš? LocoNet? A máš mezi DR5088RC a centrálou kabely LocoNet s propojenými všemi vodiči a kabely připojené do zásuvky LocoNet B (booster) a ne LocoNet T (throttle)?
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4362
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: RailCom

Příspěvekod HonzaM » stř 14 dub, 2021 8:35 am

Pater píše:5A se mi zdá na N-kové kolejiště trochu předimenzované, lepší bude rozdělit kolejiště na více segmentů.

Centrály Digitrax mají přepínač výstupního proudu 5A v poloze N a 8A v poloze HO. V kombinaci s jištěním autožárovkou mne to stálo rozteklá kolečka u dvou mašin, proud na který žárovka proud omezila na to stačil, centrála ale při něm nevypnula. Problém s nefunkční detekcí ale nezáleží na proudu který centrála může poskytnout, ale na proudu protékajícím mašinou a ten závisí na vlastnostech dekodéru a napětí. U DR5088RC je poněkud menší citlivost než například U DR4088LN, to by sice mohlo způsobit nedetování určitého vozidla (třeba jen vozu s kolečky opatřenými vodivým lakem), ale to by nemohlo mít vliv na následné nedetekování na jiných místech.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4362
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: RailCom

Příspěvekod zaplef » stř 14 dub, 2021 10:26 am

HonzaM: není pak lepší omezit výstupní proud vratnou pojistkou? Berte to prosím jako dotaz, nejsem elektrotechnik.
Uživatelský avatar
zaplef
 
Příspěvky: 167
Registrován: úte 26 dub, 2016 1:55 pm
Bydliště: Plzeň

Re: RailCom

Příspěvekod Pater » stř 14 dub, 2021 10:57 am

rostikator píše:na centrále je to 5 až 8 A

Zmíněné použité komponenty v kolejišti DR5088 a DR5013 jsou dimenzovány na max. proud 3A, proto jsem zmínil vypínací proud 3A. Pokud je použita centrála s vyšším proudem, měly by se použít i komponenty na vyšší proud.
HonzaM píše:V kombinaci s jištěním autožárovkou mne to stálo rozteklá kolečka u dvou mašin, proud na který žárovka proud omezila na to stačil, centrála ale při něm nevypnula.

Musí být zajištěno, aby zkrat ve kterékoli části kolejiště centrálu vypnul. Vložením jakékoli další impedance (žárovka, pojistka, ...) ještě více omezujeme proud do kolejiště. Přechodové odpory mezi kolejnicemi, kolečky, sběracími plíšky, atd. mohou při zkratu způsobit, že centrála nevypne a jak napsal Honza, končí to rozteklými kolečky drahého modelu. Na čím vyšší proud je centrála nastavena, tím více se uvedené díly mohou zahřát.
N, DCC, NanoX, Rocrail, Paterweb
Uživatelský avatar
Pater
 
Příspěvky: 484
Registrován: stř 20 črc, 2011 4:52 pm
Bydliště: Karviná

Re: RailCom

Příspěvekod rostikator » stř 14 dub, 2021 3:46 pm

HonzaM píše:Jaký protokol mezi centrálou a počítačem používáš? LocoNet? A máš mezi DR5088RC a centrálou kabely LocoNet s propojenými všemi vodiči a kabely připojené do zásuvky LocoNet B (booster) a ne LocoNet T (throttle)?


myslel jsem že rozdíl je jen v proudu pro railsync na prvním a šestým pinu. T má víc.
Nx2000x1100, EPOCHA I., DCC >> Loconet,RailCom,Digitrax DT500D >> JMRI
Uživatelský avatar
rostikator
 
Příspěvky: 234
Registrován: pon 09 dub, 2018 6:36 am

OT LocoNet napájení

Příspěvekod sidlo » čtv 15 dub, 2021 7:14 am

Ano,
LocoNet B má povoleno 200 mA
LocoNet T má povoleno 500 mA
ale není to jediný rozdíl. Je také povoleno, aby LocoNet T pin 1/6 byl napájen z odděleného zdroje 12 V=
viz http://www.rr-cirkits.com/Notebook/LocoNet.html
Obrázek

A v případě Stand Alone (bez centrály) nemáme ani jinou možnost
viz http://www.rr-cirkits.com/Notebook/Standalone-LocoNet.html
Obrázek

Toto zapojení používá například MGP.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3744
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: RailCom

Příspěvekod BohousP » čtv 15 dub, 2021 10:34 am

zaplef píše:HonzaM: není pak lepší omezit výstupní proud vratnou pojistkou? Berte to prosím jako dotaz, nejsem elektrotechnik.

Bohužel, není. Jak píše i Pater, centrála musí mít možnost vypnout při zkratu. Vratné pojistky jou poměrně pomalé, ochrání např. vodiče i koleje (i kolečka lokomotiv, protože ty neshoří ve zlomku sekundy), ale neuchrání elektroniku - typicky dekodéry.
Problém velkých proudů, které poskytuje centrála, nemá rozumné řešení. Pokud už takovou centrálu mám, musím se s tím smířit. Je to takové americké megalomanství.
Centrála by neměla dávat víc, než cca 3A. Pro větší kolejiště je lepší více sekcí napájených boostry.
TT, DCC, NanoX-2017, TC8, ... http://masinky.info
Uživatelský avatar
BohousP
 
Příspěvky: 3031
Registrován: stř 12 kvě, 2010 9:17 am
Bydliště: Praha - Malešice

Re: RailCom

Příspěvekod HonzaM » čtv 15 dub, 2021 2:03 pm

Dík za toto doplnění. Důvodem větší zatížitelnosti LocoNet T je fakt, že se tyto vodiče používají pro nepájení ovladačů. Pro zvlášť velká zatížení kdy se v rozvodu LocoNetu používá mnoho ovladačů, například na modulových setkáních, se k zesílení používá RSCLD (viz www/mec-leonberg.de/4xrscld.html).
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4362
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: RailCom

Příspěvekod zaplef » čtv 15 dub, 2021 5:29 pm

BohousP píše:
zaplef píše:HonzaM: není pak lepší omezit výstupní proud vratnou pojistkou? Berte to prosím jako dotaz, nejsem elektrotechnik.

Bohužel, není. Jak píše i Pater, centrála musí mít možnost vypnout při zkratu. Vratné pojistky jou poměrně pomalé, ochrání např. vodiče i koleje (i kolečka lokomotiv, protože ty neshoří ve zlomku sekundy), ale neuchrání elektroniku - typicky dekodéry.
Problém velkých proudů, které poskytuje centrála, nemá rozumné řešení. Pokud už takovou centrálu mám, musím se s tím smířit. Je to takové americké megalomanství.
Centrála by neměla dávat víc, než cca 3A. Pro větší kolejiště je lepší více sekcí napájených boostry.

Tomu rozumím, takže případě centrál Digitrax (mimo Zypher) řešit jedině boostrem 3A, třeba Spax?
Uživatelský avatar
zaplef
 
Příspěvky: 167
Registrován: úte 26 dub, 2016 1:55 pm
Bydliště: Plzeň

Re: RailCom

Příspěvekod HonzaM » čtv 15 dub, 2021 5:41 pm

zaplef píše:
BohousP píše:
zaplef píše:HonzaM: není pak lepší omezit výstupní proud vratnou pojistkou? Berte to prosím jako dotaz, nejsem elektrotechnik.

Bohužel, není. Jak píše i Pater, centrála musí mít možnost vypnout při zkratu. Vratné pojistky jou poměrně pomalé, ochrání např. vodiče i koleje (i kolečka lokomotiv, protože ty neshoří ve zlomku sekundy), ale neuchrání elektroniku - typicky dekodéry.
Problém velkých proudů, které poskytuje centrála, nemá rozumné řešení. Pokud už takovou centrálu mám, musím se s tím smířit. Je to takové americké megalomanství.
Centrála by neměla dávat víc, než cca 3A. Pro větší kolejiště je lepší více sekcí napájených boostry.

Tomu rozumím, takže případě centrál Digitrax (mimo Zypher) řešit jedině boostrem 3A, třeba Spax?

Dávám přednost boosteru Digikeijs DR5033 před DIY SPAXem. Dodává se včetně zdroje a s dvouletou garancí.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4362
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: RailCom

Příspěvekod rostikator » pát 16 dub, 2021 10:42 am

budu to řešit instalací Digitrax PM42, rozdělení na 4 subsegmenty, pro N kové kolejiště nastavím asi na 1,5A na segment
takže asi zapojení DCC

DCS210+
\/
DCC4PC Rail Com Cut Out
\/
PM42
\/
(DR5088rc) (DR5088rc) (DR5088rc) (DR5013, DR5013)
Nx2000x1100, EPOCHA I., DCC >> Loconet,RailCom,Digitrax DT500D >> JMRI
Uživatelský avatar
rostikator
 
Příspěvky: 234
Registrován: pon 09 dub, 2018 6:36 am

Re: RailCom

Příspěvekod sidlo » pát 16 dub, 2021 11:22 am

Dobrá volba. Mimochodem, DCS210 a PM42 se dá nastavovat softwarově přímo z JMRI.

JMRI-Digitrax-800.png
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3744
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: RailCom

Příspěvekod rostikator » pát 16 dub, 2021 5:51 pm

teď sem si hral s DCS210+ v JMRI, a prostě to pěkně funguje

PM42 objednáno 75 $ i s poštovným, předpokládám dorazí do 14 dní
nastavení to má jednoduchý co jsem koukal, ale asi funkční a účelný, sem zvědavej
Nx2000x1100, EPOCHA I., DCC >> Loconet,RailCom,Digitrax DT500D >> JMRI
Uživatelský avatar
rostikator
 
Příspěvky: 234
Registrován: pon 09 dub, 2018 6:36 am

Re: RailCom

Příspěvekod rostikator » sob 17 dub, 2021 8:32 am

používá tu někdo DCC4PC Rail Com Cut Out device ?
Nx2000x1100, EPOCHA I., DCC >> Loconet,RailCom,Digitrax DT500D >> JMRI
Uživatelský avatar
rostikator
 
Příspěvky: 234
Registrován: pon 09 dub, 2018 6:36 am

Re: RailCom

Příspěvekod rostikator » pon 19 dub, 2021 5:59 pm

Digitrax + Railcom + JMRI

DCS210+ + DR5088rc

musím pořádně projít nastavení DR5088rc, zatím vidím jen obsazení bloků bez čísla loko
jestě se to musí doladit, ale zatím OK

railcom.jpg
Nx2000x1100, EPOCHA I., DCC >> Loconet,RailCom,Digitrax DT500D >> JMRI
Uživatelský avatar
rostikator
 
Příspěvky: 234
Registrován: pon 09 dub, 2018 6:36 am

PředchozíDalší

Zpět na DCC v praxi

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků