Motorický přestavník MP1 od MTB-MODELu

Vše pro digitální provoz - dotazy, praxe, návody, postupy, normy, kompatibilita atd.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf

Byl by zájem veřejnosti o nový motorický přestavník?

Ano
90
88%
Ne
12
12%
 
Celkem hlasů : 102

Re: Nový výrobek motorického přestavníku

Příspěvekod fulda » pon 26 led, 2015 9:03 am

milan ferdián píše:Jak tě znám Jindřichu v brzké době z tvé strany určitě bude mít :wink: .

To není až tak moc jisté.
Jednak se mi moc nelíbí ta konstrukce s vestavěným odporem a zenerkou, ta bude pro komfortní digitalizaci spíš na obtíž.
A druhak - pro moje kolejiště to nepotřebuju, já používám serva a tak nevím pro koho bych to dělal?

Všiml jsem si, že platí taková úměra - kdo používá digitál, tak je boď "málo-modelář" a použije pro jednoduchost přestavníky dodávané s výhybkou; a nebo naopak dost hračička, takže mu přijde užitečné si naladit servo, aby se přestavník choval dobře a podle mojich představ.
Ta střední skupina, pro kterou je tenhle přestavník digitál nepoužívá.
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 5050
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: Nový výrobek motorického přestavníku

Příspěvekod fulda » pon 26 led, 2015 9:36 am

mikinko píše:Z mojich skúseností mi teda vychádza, že kombinácia prestavníky + štandardný dekodér DCC je lacnejšie ako priamo DCC prestavník ....

To právě v tomto případě nemusí platit.
Vzhledem k tomu, že přestavník je již vybaven elektronikou, tak by se v případě použití jiné elektroniky cena nezvedla o tolik.
Ale chápu MTB, že do toho nejdou, protože na to nejsou zákazníci. Já osobně to považuju za chybu, ale jsem zástupcem opravdu velmi úzké skupiny a navíc - já bych si ho stejně nekoupil, takže jsem zásadně nereprezentativní skupina.

A navíc - to že cena přestavníků s dekodéry je většinou větší než přestavník bez dekodéru + externí dekodér je otázkou cenové politiky a není to založeno na nákladových hodnotách.

Asi takhle - pokud by se do tohoto přestavníku vkládal přímo dekodér, tak se cena přidané elektroniky zvedne zhruba o 60-80Kč v nákladech. S nějakou rezervou pro prodej a záruku by se jednalo o nárůst ceny o něco méně než 150,-. Ale protože MTB není elektronická firma, tak podlehnou panice při použití slova digitál a proto pro jistotu dají 100% rezervu pro případ že by se někdo na něco ptal a oni tomu nerozuměli. Takže nárůst ceny bude cca 300,- a to už z toho udělá neprodejnej kousek, protože přestavník za 600 si prostě nikdo nekoupí. Ačkoli cena samotného přestavníku je 300 a pokud vezmeme jednodušší dekodér pro 4 motorycké přestavníky, tak jeho cena bude cca 1000, takže celková cena 300+(1000/4)=550 a to jen v případě, že mám počet přestavníků dělitelný 4. Nehledě na nárůst kabeláže a snížení komfortu, protože zmíněný jednodušší dekodér bude trvat na tom, že použije 4 adresy hned za sebou, takže nebudu moci přidělit adresu podle logického uspořádání, ale podle prostorového uspořádání.

Ale jak říkám, tím nechci nijak zatracovat rozhodnutí MTB nedělat digitální verzi. Je z mého pohledu naprosto správné a asi bych udělal stejné rozhodnutí.
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 5050
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: Nový výrobek motorického přestavníku

Příspěvekod Ferda » pon 26 led, 2015 9:57 am

mikinko píše:... Ja som tiež zvažoval servá, ale odradila ma komplikácia pri montáži ako aj absencia spätného hlásenia.

Píšeš o něčem o čem nic nevíš.
Serva používají lidé i proto, že dokážou simulovat reálnou rychlost přestavení.
Tito lidé většinou chtějí co největší modelovost a přepínání kovové srdcovky je naprostá nutnost!

Zpětné hlášení sice nepoužívají všichni, ale přidat k servu jeden mikrospínač navíc je triviální záležitost.
Vačka pro ovládání mikrospínačů je přímo na ose serva. Lze namontovat až 4 mikrospínače a každý naladit jinak. Ladím pohodlně na stole, montuji naladěný celek.
Obrázek

mikinko píše:... Z mojich skúseností mi teda vychádza, že kombinácia prestavníky + štandardný dekodér DCC je lacnejšie ako priamo DCC prestavník ....

Opět si dovolím nesouhlasit.
(Servo s adaptérem + přepínáním srdcovky + kontakty zpětného hlášení + 1/4 dekodéru) mi vycházelo na Frýdlantu na 240,- Kč. Dnes to bude o něco víc. Řekněme do 300,-.
To neplatí pro Slovensko, kterému ČNB nezkur..la kurz koruny. Tam to bude pořád €10,-.

Jen pro zajímavost. Jedním servem honím i 2 výhybky najednou u kolejových spojek.
Servo má dost síly na jakékoliv výhybky a přebytek síly vykompenzují pružné součásti mechaniky.
Servo zvládne i dvojitou kolejovou spojku!
Obrázek
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Nový výrobek motorického přestavníku

Příspěvekod jirie123 » pon 26 led, 2015 11:02 am

Provoz na kolejišti H0 je možný ?
jirie123
 
Příspěvky: 502
Registrován: úte 23 lis, 2010 8:01 pm

Re: Nový výrobek motorického přestavníku

Příspěvekod vvitty » pon 26 led, 2015 11:14 am

Dekoder neni urcen pro nejake konkretni meritko a pracovni rozsah je volitelny v nekolika krocich. Takze i v H0.
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2716
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: Nový výrobek motorického přestavníku

Příspěvekod jirie123 » pon 26 led, 2015 11:48 am

Prima. Díky.
jirie123
 
Příspěvky: 502
Registrován: úte 23 lis, 2010 8:01 pm

Re: Nový výrobek motorického přestavníku

Příspěvekod Morris Zapp » úte 27 led, 2015 9:50 pm

Přiznám se, že nechápu, proč dneska ještě někdo vyvíjí nějaký nový přestavník, když se na každém rohu dají koupit serva, která jsou chrlena v obrovských sériích (o jakých se výrobcům modelové železnice nezdá ani v nejdivočejších snech) a díky tomu mají vychytanou mechaniku.
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 851
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Nový výrobek motorického přestavníku

Příspěvekod j p » stř 28 led, 2015 7:24 am

Morris Zapp píše:Přiznám se, že nechápu, proč dneska ještě někdo vyvíjí nějaký nový přestavník, když se na každém rohu dají koupit serva, která jsou chrlena v obrovských sériích (o jakých se výrobcům modelové železnice nezdá ani v nejdivočejších snech) a díky tomu mají vychytanou mechaniku.


Treba protoze ze serva ten prestavnik nejdriv nekdo musi udelat?
Co ja vim, tak prestavniky na bazi serva dosud nikdo nevyrabi.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Nový výrobek motorického přestavníku

Příspěvekod vvitty » stř 28 led, 2015 7:44 am

Protoze k servu je potreba
1/ mechanika
2/ elektronika, nejlip takova co odstrani problemy spojene se servy - zakmit po zapnuti napajeni atp.
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2716
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: Nový výrobek motorického přestavníku

Příspěvekod BohousP » stř 28 led, 2015 8:44 am

mikinko píše:
Morris Zapp píše:Přiznám se, že nechápu, proč dneska ještě někdo vyvíjí nějaký nový přestavník, když se na každém rohu dají koupit serva, která jsou chrlena v obrovských sériích (o jakých se výrobcům modelové železnice nezdá ani v nejdivočejších snech) a díky tomu mají vychytanou mechaniku.

No, mozno je dovod ten, ze kvalitne znackove servo (mikro - 8-12 g s prislusnym tahom a vyhovujucimi rozmermi) stoji zhruba 2x tolko ako motoricky prestavnik (Graupner 10g/1,7kg/cm - 19 €, Futaba NANO 9g/1,2kg/cm - 17,50 €, ...)
Samozrejme, su aj serva za podstatne nizsie ceny (ja kupujem od 4,50 do cca 8 € za kus podla tahu a velkosti), ale to je viac menej vsetko no-name cinska produkcia.
A podla vyjadrenia modelara a predajcu, ktory sa v tom vyzna (preslo mu rukami 10tisice serv) je tam problem s kolisajucou kvalitou. Podotykam, ze to nie je moj nazor, ale nazor cloveka, ktory sa v tom vyzna mnohonasobne lepsie ako ja ... A musim sa priznat, ze aj ja som zazil roznu kvalitu serv - fakt to zavisi od danej konkretnej serie. Kupil som seriu serv, ktore fungovali ako hodinky, dokupil som dalsie dve, ktore putovali rovno do kosa (obrazne) nakolko sa nedali ani omylom pouzit - elektronika bola nejaka cudna a so servo-drivermi, ktore som k tomu postavil to vobec nespolupracovalo. No, a teraz som dokupil dalsich par a tie zasa funguju ako hodinky (dokonca este lepsie ako ta prva seria, netrpia obcasnymi zakmitmi - napriek tomu, ze mam od kamarata vyborny stabilizator).
Preto si myslim, ze problematika servo/motoricky prestavnik nie je cierno-biela - kazde ma svoje vyhody, nevyhody, kazdemu modelarovi moze pre konkretnu aplikaciu v kolajisku vyhovovat nieco ine (ani ja ako skoro vyhradny pouzivatel motorickych prestavnikov neodsudzujem zbytocnost elmg prestavnikov).


Můžu jen potvrdit, např. serva 9g, které s oblibou používáme pro výhybky, již několikrát měnily elektroniku i vlastnosti. Nejhorší je, že výrobce ani prodejce o tom neinformují, označení i popis se nemění a "elektronická střeva" jsou úplně jiná, s jiným chováním. To se pak těžko dělá např. dekodér ...
TT, DCC, NanoX-2017, TC8, ... http://masinky.info
Uživatelský avatar
BohousP
 
Příspěvky: 2972
Registrován: stř 12 kvě, 2010 9:17 am
Bydliště: Praha - Malešice

Re: Nový výrobek motorického přestavníku

Příspěvekod vvitty » stř 28 led, 2015 9:21 am

Prodejce o tom neinformuje vetsinou proto ze to ani netusi - pokud serva nerozebira z duvodu uprav. A prodejce o tom netusi mimo jine proto ze mu dodavatel nerekne ze se zmenila elektronika, natoz jak se zmenila a jak to ovlivni chovani. To ze v jedne dodavce prijdou serva se dvema ruznymi deskami plosnych spoju neni nijak vyjimecne, obcas prijdou namichane i tri verze. Vse ve stejnem pouzdre se stejnym logem. O tom jake jsou parametry klicove casti (potenciometru) uz vubec nemluvim.
Levna cinska serva je treba brat jako DoDo - minimalne je vhodne doplnit uzemneni pouzdra motorku, neni od veci zkontrolovat odruseni komutatoru a pak to muze celkem fungovat.
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2716
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: Nový výrobek motorického přestavníku

Příspěvekod greenery » stř 28 led, 2015 9:21 am

j p píše:
Morris Zapp píše:Přiznám se, že nechápu, proč dneska ještě někdo vyvíjí nějaký nový přestavník, když se na každém rohu dají koupit serva, která jsou chrlena v obrovských sériích (o jakých se výrobcům modelové železnice nezdá ani v nejdivočejších snech) a díky tomu mají vychytanou mechaniku.


Treba protoze ze serva ten prestavnik nejdriv nekdo musi udelat?
Co ja vim, tak prestavniky na bazi serva dosud nikdo nevyrabi.


http://www.eshop-rychle.cz/dpmodely-sho ... prestavnik
greenery
 
Příspěvky: 1059
Registrován: úte 04 pro, 2007 10:12 pm

Re: Nový výrobek motorického přestavníku

Příspěvekod Morris Zapp » stř 28 led, 2015 9:42 am

1. ze serva ten přestavník musí někdo udělat: ano. Jeden kus plechu, jednou ohnutej. Dva šroubky M2. Jo a struna. That´s all, folks.

2. a taky elektroniku: ano, souhlasím. Však nejméně jeden komerční výrobce elektroniky pro serva už v ČR existuje.

3. nekvalita čínských šmejdů: nechápu, co po těch servech chcete. Mám ve stanici (7 výhybek) i na vlečce (11 výhybek) levné čínské šmejdy po cca 100,- Kč za kus a maximální spokojenost. Kolegové je používají taky, v mnohem větších projektech, taky maximální spokojenost. Po tom servu se přece nechce nic extra: jediné, co se mu v našem provozu asi nelíbí, jsou pořád stejné polohy - nejspíš si časem vyběhá potenciometr. No tak se milé servo vyhodí a dá se tam nové. Práce na pět minut...
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 851
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Nový výrobek motorického přestavníku

Příspěvekod j p » stř 28 led, 2015 10:01 am

greenery píše:
j p píše:
Morris Zapp píše:Přiznám se, že nechápu, proč dneska ještě někdo vyvíjí nějaký nový přestavník, když se na každém rohu dají koupit serva, která jsou chrlena v obrovských sériích (o jakých se výrobcům modelové železnice nezdá ani v nejdivočejších snech) a díky tomu mají vychytanou mechaniku.


Treba protoze ze serva ten prestavnik nejdriv nekdo musi udelat?
Co ja vim, tak prestavniky na bazi serva dosud nikdo nevyrabi.


http://www.eshop-rychle.cz/dpmodely-sho ... prestavnik


Ten je ovsem nepouzitelny pro prestavovani vyhybek: Rychlost - 0.10sec/60deg při 4.8V / 0.09sec/60deg při 6V
Nehlede na to, ze tento dodavatel je pro me nedostupny.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Nový výrobek motorického přestavníku

Příspěvekod vvitty » stř 28 led, 2015 10:26 am

Morris Zapp píše:3. nekvalita čínských šmejdů: nechápu, co po těch servech chcete...


Opakovatelnost. Jinymi slovy aby se dva kusy chovaly identicky a ne ze reaguje kazde jinak. Pozor - nerikam ze se maji chovat nejak extra skvele, jen aby se to co prijde v baliku chovalo stejne.

Bezne rozdily co pozoruju pri zkouseni - rozdil v rychlosti pohybu, rozdil v plynulosti pohybu, rozdilny hluk, rozdil v prekmitech, jine krajni polohy pro stejny signal. A opet - cekam ze se budou chovat primerene spatne cene, ale at se chovaji stejne spatne.
Na kolejisti je to hlavne otazkou nastavovani pro kazde servo, v letajicim modelu je to otazkou preziti letu.
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2716
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na DCC v praxi

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků