Vratná smyčka - skryté nádraží

Vše pro digitální provoz - dotazy, praxe, návody, postupy, normy, kompatibilita atd.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf

Re: Vratná smyčka - skryté nádraží

Příspěvekod zdeno » pon 27 srp, 2012 6:19 pm

U nas na Slovensku se pouziva muj Vedzes, ktery jsem vyvinul a hodne se pouziva (asi 60 kusu). Je to velmi rychly prepinaci boostr, ktery prepina v jednotkach uS a tak jeho prepinani vubec nepostrehnete a je teda naprosto bezproblemovy.. Problem je v tom, ze je drahy a stoji zhruba 70 Eur vcetne zdroje. Takze se oplati jen tam, kde potrebujete nejen prefazovavat, ale i posilit rozvody DCC. Prepinaci finta je v tom, ze jsou tam dve detekce. Jedna prepina fazi a druha odstavuje cely boostr.
Tento boostr (Bistr2) se da navic pouzit pro spojovani central DCC pres prechodovy usek, kdyz jedna centrala nestaci (nestiha).
http://www.railnet.sk/view.php?cisloclanku=2012070001
---
PS je to pro Loconet, pokud by se to pouzilo pro Lenz a jeho klony, muselo by se upravit buzeni , ted z hlavy nevim, jaka je u Lenz zasuvka a jak je zapojena.
Uživatelský avatar
zdeno
 
Příspěvky: 3156
Registrován: pon 11 črc, 2011 8:54 am

Re: Vratná smyčka - skryté nádraží

Příspěvekod kiski » pon 27 srp, 2012 6:21 pm

Ďakujem za rady, hneď som múdrejší... :D
Kiski
TT, DCC
Uživatelský avatar
kiski
 
Příspěvky: 313
Registrován: čtv 09 črc, 2009 10:19 am
Bydliště: Slovensko

Re: Vratná smyčka - skryté nádraží

Příspěvekod kiski » úte 28 srp, 2012 4:40 pm

Opäť zdravím,

mám otázku ohľadne fungovania Reverzného modulu. Ak by som mal v súprave za lokomotívou zapojené vozne, ktoré majú na dvojkoliach odporový lak, resp. naspájkovaný odpor medzi samotnými kolesami, zrejme nebude dochádzať k opätovnému cukaniu relátka v module, správne? Predpokladám, že modul zareaguje na prvý skrat, a potom už zostane prepnutý, až kým súprava nenabehne na druhý prerušený úsek pri výjazde zo smyčky, pretože k ďalším skratom dovtedy už dochádzať nebude... Alebo sa mýlim? Bude modul neustále cvakať pri každej takejto náprave? Pretože ja by som chcel svoje vozne takto upraviť, aby boli detekovateľné v DCC systéme... Mám na mysli napr. príchod súpravy do smyčky, kde v samotnom izolovanou úseku súprava zastane, resp. bude pokračovať v jazde a vychádzať zo smyčky...

Zrejme laická otázka, ale objasní mi to princíp fungovania reverzného modulu úplne, a nebudem aspoň tápať... Dikes :wink:
Kiski
TT, DCC
Uživatelský avatar
kiski
 
Příspěvky: 313
Registrován: čtv 09 črc, 2009 10:19 am
Bydliště: Slovensko

Re: Vratná smyčka - skryté nádraží

Příspěvekod fulda » úte 28 srp, 2012 6:17 pm

Ano, tak je to v dokumentaci - pokud jí tvůj prodejce má.
Proto se do odděleného úseku musí vejít celá nejdelší souprava.
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 5150
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: Vratná smyčka - skryté nádraží

Příspěvekod Křeček » pát 07 zář, 2012 11:13 am

Zdravím,
měl bych dotaz ohledně vratné smyčky. Jak zařídit automatické přehazovaní výhybky před výjezdem z vratné smyčky?
Bylo by možné přes nějaký spínací detektor to propojit s detekcí obsazenosti koleje těsně před výjezdem ze smyčky? (samozřejmě délka vlaku se musí vejít za výhybku, aby se nestalo přehození výhybky pod koly vlaku. To samé platí i pro přehození polarity)
Pokud už to někdo takto má zprovozněno mohu poprosit o nějaký nákres zapojení.
díky
Uživatelský avatar
Křeček
 
Příspěvky: 79
Registrován: úte 04 zář, 2012 10:29 am

Re: Vratná smyčka - skryté nádraží

Příspěvekod miroslav lengyel » pát 07 zář, 2012 4:56 pm

Bylo by dobré zmínit,zda to má být v analogu nebo v digitálu :D Můžeš také zkusit použít kouzelné okénko vpravo nahoře :lol:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Vratná smyčka - skryté nádraží

Příspěvekod Křeček » pát 07 zář, 2012 6:12 pm

Zdravím,
měl bych dotaz ohledně vratné smyčky. Jak zařídit automatické přehazovaní výhybky před výjezdem z vratné smyčky?
Bylo by možné přes nějaký spínací detektor to propojit s detekcí obsazenosti koleje těsně před výjezdem ze smyčky? (samozřejmě délka vlaku se musí vejít za výhybku, aby se nestalo přehození výhybky pod koly vlaku. To samé platí i pro přehození polarity)
Pokud už to někdo takto má zprovozněno mohu poprosit o nějaký nákres zapojení.
díky


Kouzelné okénko v rohu nahoře znám dobře, ale nic nenašlo, možná jsem zadával špatná slova.

Jedná se o digitál.

díky
Uživatelský avatar
Křeček
 
Příspěvky: 79
Registrován: úte 04 zář, 2012 10:29 am

Re: Vratná smyčka - skryté nádraží

Příspěvekod Jojo » pát 07 zář, 2012 6:49 pm

H0 ,bez epochy,Traincontroler 7 Silver originál,len digitál.
Uživatelský avatar
Jojo
 
Příspěvky: 408
Registrován: úte 03 čer, 2008 7:58 am
Bydliště: Trenčín,Slovensko

Re: Vratná smyčka - skryté nádraží

Příspěvekod miroslav lengyel » pát 07 zář, 2012 8:33 pm

Pokud řeším vratnou smyčku,tak zadám vratná smyčka :D
Pokud jezdíš v DCC,tak Ti stačí modul jak píše kolega Jojo nebo jsou i jiná řešení,např zde:
viewtopic.php?f=6&t=4246
Záleží také na kolejivu jaké používáš,já třeba stavím pouze vjezd do smyčky,při výjezdu si vlak v případě potřeby veksli řízne a po projetí se výhybka vrátí zpět do původní polohy.Pokud je smyčka jednoduchá,nemám přestavník vůbec žádný. :mrgreen:
Pokud bys však na automatickém stavění vlakové cesty ve smyčce trval,tak by se asi dalo použít toto:
http://www.mtbbus.cz/basic/infra2.htm
Jinak u DCC se nejedná o změnu polarity,nýbrž o eliminaci zkratu,zjednodušeně řečeno. :wink:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Vratná smyčka - skryté nádraží

Příspěvekod fulda » pon 10 zář, 2012 7:00 am

Automatické přehazování vyhybky ve vratné smyčce jsem ukazoval na semináři. V analogu se to řeši jinak než v digitálu.
V analogu se většinou trvá na jednosměrném průjezdu smyčkou, protože se tam pak nacpou diody. V digitálu to moc nedává smysl, tam se projíždí "na střídačku". Čili vyhybka se nepřehazuje před vjezdem vlaku, ale až před jeho vyjetím za smyčky.
Nejjednoduší metoda jak to automatizovat je použít tenhle modul a výstupy relátek použít k přehazování vyhybky (je jedno, jestli v analogu a nebo v digitálu pomocí TCO)
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 5150
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: Vratná smyčka - skryté nádraží

Příspěvekod miroslav lengyel » pon 10 zář, 2012 3:50 pm

[quote="fulda"]Automatické přehazování vyhybky ve vratné smyčce jsem ukazoval na semináři. V analogu se to řeši jinak než v digitálu.
V analogu se většinou trvá na jednosměrném průjezdu smyčkou, protože se tam pak nacpou diody. V digitálu to moc nedává smysl, tam se projíždí "na střídačku". Čili vyhybka se nepřehazuje před vjezdem vlaku, ale až před jeho vyjetím za smyčky.

Jindro jak to myslíš?Já tedy přehazuji veksli před vjezdem do smyčky,dle toho,kterou mám zrovna volnou.Mluvím samozřejmě o smyčce ve skryťáku,kde nemám potřebu vjíždět do smyčky oběma směry.
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Vratná smyčka - skryté nádraží

Příspěvekod fulda » pon 10 zář, 2012 6:01 pm

Pokud mluvíme o vratné smyčce, je skoro pokaždé potřeba si říci, co se tím myslí.
Nejčastěji se označuje jako vrtaka klasická bublina. Bublina má takovou přednost, že se pro ní v DCC nepotřebuje žádnej modul a dá se automatizovat právě pomocí relátek.

Pochopitelně za předpokladu, že jezdíš "na ruku" a ne "na počítač".
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 5150
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: Vratná smyčka - skryté nádraží

Příspěvekod Křeček » úte 11 zář, 2012 10:45 am

fulda píše:Automatické přehazování vyhybky ve vratné smyčce jsem ukazoval na semináři. V analogu se to řeši jinak než v digitálu.
V analogu se většinou trvá na jednosměrném průjezdu smyčkou, protože se tam pak nacpou diody. V digitálu to moc nedává smysl, tam se projíždí "na střídačku". Čili vyhybka se nepřehazuje před vjezdem vlaku, ale až před jeho vyjetím za smyčky.
Nejjednoduší metoda jak to automatizovat je použít tenhle modul a výstupy relátek použít k přehazování vyhybky (je jedno, jestli v analogu a nebo v digitálu pomocí TCO)


Díky za info. Pro svojí stavbu kolejiště o automatizacích moc neuvažuji. Přeci jen si chci hrát a jezdit a ne se koukat. V té vratné smyčce mi to však přijde lepší, aby to bylo automatické. Vše bych chtěl ovládat přes panel, kde bych měl i zpětnou vazbu o obsazení, která se mi pak bude rozsvěcet
na panelu.
Uživatelský avatar
Křeček
 
Příspěvky: 79
Registrován: úte 04 zář, 2012 10:29 am

Re: Vratná smyčka - skryté nádraží

Příspěvekod fulda » úte 11 zář, 2012 12:12 pm

V tom případě hodláš použít zhruba stejnej způsob ovládání jako já. Projdi si co tady o tom už nějakou dobu píšu.
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 5150
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: Vratná smyčka - skryté nádraží

Příspěvekod cipisekmp » stř 12 zář, 2012 1:32 pm

Ahoj, trebas to nekomu pomuze.
http://vlacky.netintra.cz/index.php?opt ... y&Itemid=2
Ahoj Cipisekmp
H0/MODULY SLOVÁCKO

www.kzmslovacko.cz
Uživatelský avatar
cipisekmp
 
Příspěvky: 1620
Registrován: ned 08 čer, 2008 6:55 am
Bydliště: Moravsky Pisek

PředchozíDalší

Zpět na DCC v praxi

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků