Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf
Martin HO píše:Míro děkuji,
asi jsem se ve snaze po stručnost nevyjádřil srozumitelně. Otázka : nastavení hlasitosti v CV 63 je výrobcem nastaveno na hodnotu 64 ?
Co mám zkušenosti,tak hlasitost bývá nastavena na maximum.
Nevím když jsem si v oficiálním obchodě koupil originál sadu ozvučení Roco, proč nedostanu automaticky i manuál (alespoň v němčině či angličtině), ale ke konkrétnímu nastavení.
Pokud jsem kupoval nějaký dekodér VŽDY jsem k němu dostal návod,byť ne v ČJ.K Uhlenbrocku jsem dostal ale i ten český.
Při koupi zvukové verze Brejlovce ROCO kupující také nedostává žádné informace o dekodéru ? Nebo také jen v obecné poloze ?
TTmili píše:No Míro to je ten problém, já u traťových lokomotiv (což sergej bezpochyb je) posun odstraňuji, nemá pro mě význam. Nechávám ho jen na malých skřetech (T211, T334 nebo trochu větší T458, až bude hotová tak jí taky zůstane). Nechávám akorát možnost odebrání brzdících a akceleračních křivek, a to vrámci unifikace s jinými stroji mám pod tl. F3.
Tak teď jsem trošku zmatený píšeš,že Ti chybí zvuk kuple a pak zase,že je to traťová lokomotiva.Já když dojedu na místo určení a chci mašinu odvěsit a jedu do depa,tak nejedu traťovou rychlostí,ale pomalu a k tomu slouží ten posunovací režim.Ono je to v podstatě poloviční rychlost té provozní.Nicméně pokud ji nechceš používat,tak samozřejmě nemusíš a dej si to třeba na F 20,aby se Ti to nepletlo.Jde ale o to,že pokud ji nemáš aktivovanou vůbec,tak ten zvuk kuple prostě nebude slyšet.Teď vařím z vody,protože mám pouze parní stroje a přišel jsem na tuhle vazbu náhodou,když jsem se chtěl pro změnu zbavit při každé změně směru houknutí,které mi šlo na nervy.
No a druhá věc, ono totiž jde i o to že ten dekodér (zvuk) vůbec na změnu rychlosti nereaguje, při rozjezdu se natočí diesel do otáček, a v těch je do doby než se úplně zastaví, pak teprv spadne na volnoběh. Tj. při skřípání brzd nebo zpomalování stále řve naplno. Zarazilo mě že třeba videa brejlovců, kde ESU V3.5 je taky, ukazují že při zpomalování nebo přímo zastavování motor seběhne na volnoběh a eventuelně pak zase naběhne do otáček. Kdežto zvuk sergeje (od ESU pravděpodobně) který mám nahraný tohle nedělá ani po resetu dekodéru, takže jsem myslel že se to dá nastavit. Co se týče hodnot rozjezdů, CV2 = 1, CV3 = 35, CV4 = 25, CV5 = 50 a CV6 = cca 15.
To,že Ti motor ještě řve a už kvičí brzdy je prostě špatně nastavený dekodér nic jiného za tím nehledej.Koukám na to Tvé nastavení a vidím,že máš CV 3 a 4 nastavené na poměrně vysoké hodnoty.Jinak se bude mašina chovat,když je nastavíš na hodnoty menší a také záleží na tom jak budeš kroutit tím kolečkem na MM.Když s ním otočíš rychle do nějaké polohy,tak čekáš než se to pomalu rozjede a pak zase rychle otočíš zpět na nulu,tak čekáš nějakou dobu než se mašina zastaví.Zkus si dát hodnotu nižší a z plné rychlosti nejdříve malinko uber a teprve pak to stáhni na nulu.Rovněž vidím,že máš velký rozvor mezi CV 5 a 6,zkus buď hodnotu v CV 5 snížit nebo CV 6 zvýšit,abys měl v CV 6 cca poloviční hodnotu CV 5.No a co další CV,ta s náma nehrajou? Co takhle CV 54,55,56?
Jinak se omlouvám za chybnou informaci,už mám v těch dekodérech také nějaký bordel.
54 zatížení ovládání. K. K-prvkem vnitřního regulátoru PI .. 0-80 32
Určeno účinek zatížení kontroly.Větší
Hodnota, tím silnější účinek dekodéry zvuku motoru.
55 zatížení ovládání. I. I-prvkem vnitřního PI-regulátoru. 0-80 24
Určuje setrvačnosti motoru. Čím vyšší hybnost
Motor (velký setrvačník k dispozici
nebo se motor má velký průměr),
menší, musí být hodnota. (Viz bod 5.2.1)
56 Provozní rozsah 0-100% 1 - 64 64
Rozhodl se být aktivní, pokud jde o regulaci% zatížení.
Hodnota 32 je řízení zátěže bude
poloviční rychlost.
Ten překlad je od přítele googla,tak se neděs,ale myslím,že je to srozumitelné.
Zkus taky zalaborovat s CV 59 a 60.
Jinak pokud resetuji dekodér, tak se mi komplet rozhodí a všechny zvuky musím nastavovat znovu, po resetu mi funguje jen hučák dieselu a dlouhá houkačka.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků