Modul vratné smyčky od STE

Vše pro digitální provoz - dotazy, praxe, návody, postupy, normy, kompatibilita atd.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf

Re: Modul vratné smyčky od STE

Příspěvekod Jojo » úte 10 čer, 2014 5:37 pm

boobika píše:Tak bohužel nic. Kola a vše na podvozku, co se týče napájení, jsem vyleštil, koleje stejně tak, ale chová se to pořád stejně.
Při rychlém průjezdu jak kdy, ale při normálním průjezdu na pohled poblikuje zkrat a lokomotiva poskakuje.

Takže asi už jen reklamace

Robí to len jedna konkretna loko?
Výrobca ,aký? dekoder aký?
Bola digitalizovana ako starší model?
H0 ,bez epochy,Traincontroler 7 Silver originál,len digitál.
Uživatelský avatar
Jojo
 
Příspěvky: 408
Registrován: úte 03 čer, 2008 7:58 am
Bydliště: Trenčín,Slovensko

Re: Modul vratné smyčky od STE

Příspěvekod boobika » úte 10 čer, 2014 6:32 pm

Bachmann DD40AX s origo dekodérem ESU jezdí víceméně ok
Atlas Dash8-40BW s drop-in dekodérem TCS jede tak 50:50
Fleischmann BR345 s origo dekodérem nejede téměř vůbec

Zvláštní je, že nejtěžší lokomotiva s největším odběrem (2 motory) je dejme tomu ok, nejlehčí a nejslabší nejede.

Koleje, kolečka atd. se lesknou jak psí kulky.

Ještě mne napadá jedna věc - při zapojování zpětné smyčky v 1. verzi jsem omylem spojil na výstupu (u relé) špatné dráty - zkrat (trošku delší). Ovšem modul pak ještě 2 dny šlapal ok. Navíc dle výrobce má ochranu před zkratem, tak by to mohl pobrat.
Uživatelský avatar
boobika
 
Příspěvky: 116
Registrován: úte 11 bře, 2014 5:59 pm

Re: Modul vratné smyčky od STE

Příspěvekod miroslav lengyel » čtv 12 čer, 2014 6:52 pm

Motor kolego,motor.Zasviněný komutátor dělá s modulem pravé "divy".Sundej kastli a nejlépe ve tmě roztoč motor.Jestli to bude vypadat jako svářečka,tak jsi doma.
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Modul vratné smyčky od STE

Příspěvekod boobika » pát 13 čer, 2014 7:10 am

Díky za tip, vyzkouším. Ovšem dělá to i fungl nová lokomotiva, tak ta snad nebude zaprasená uvnitř.
Uživatelský avatar
boobika
 
Příspěvky: 116
Registrován: úte 11 bře, 2014 5:59 pm

Re: Modul vratné smyčky od STE

Příspěvekod JanoH0e » pát 13 čer, 2014 7:39 am

boobika píše:Díky za tip, vyzkouším. Ovšem dělá to i fungl nová lokomotiva, tak ta snad nebude zaprasená uvnitř.

Čo nevylučuje "špinavého číňana". Príkladov zaprasených lokomotív z výroby je bohužiaľ čím viac dosť.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1417
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Modul vratné smyčky od STE

Příspěvekod boobika » pát 13 čer, 2014 7:31 pm

Tak jsem vyzkoušel motor, jak jste říkali - ve tmě, a pokud dám plnej plyn a lokomotivu trochu přidržím, aby prokluzovaly kola, je vidět na jedné straně hřídelky rotoru souvislé jasné světlo (ale ne moc). Teď jde o to, jestli je to jiskření (nebo co to je) normál a nebo to nesmí dělat vůbec. V elektromotorech se moc nevyznám, tak prosím poraďte.

Pokud je to chyba, co se s tím dá dělat? Jiný motor a nebo vyčistit? Lokomotiva je Atlas 8-40bw. Je pravda, že je to model 2001, takže mohla někde chvilku ležet.

A ještě jedna drobnost - řeší se nějak rozchod kol vůči kolejím? Tahle lokomotiva má na kolejích vůli cca 1,5mm do boku, pokud by to bylo moc, aby nebyl problém třeba v přenosu proudu. Druhá lokomotiva dd40ax je na kolejích festovnější co se týče rozchodu.
Uživatelský avatar
boobika
 
Příspěvky: 116
Registrován: úte 11 bře, 2014 5:59 pm

Re: Modul vratné smyčky od STE

Příspěvekod Hříbek » sob 14 čer, 2014 7:27 am

Mám podobné zkušenosti s modulem od STE, jako se tady píše.
Vpodstatě každá lokomotiva se chová ve smyčce jinak.
Některá projede bez problémů jakoukoliv rychlostí, jiná se při nižší rychlosti zastaví a při vyšší jede normálně, někdy se objeví zkrat při přejezdu přerušení koleje, jindy se mašinka zastaví až uvnitř smyčky a modul indikuje zkrat atd. Přitom jsem zkoušel různé hodnoty odporů pro různé zkratové proudy a chovalo se to podobně.
Můj názor je ten, že těch proměnných je strašně moc, ať je to odběr proudu z kolejí, zasviněný komutátor, ale taky různé typy motorů a dekodérů a podobně.
Navíc některé vlaky bych chtěl provozovat ve vícenásobné trakci (postrk, přípřež).
Nakonec jsem se rozhodl, že smyčku vyřeším pomocí optočidel a bistabilního relé s dvěma cívkama.
Jedno čidlo bude před přerušením koleje a přepne polaritu těsně předtím, než vlak vjede do smyčky a druhé čidlo bude před koncem smyčky a přepne předtím, než vlak smyčku opustí. I v tomto případě platí, že délka oboustranně přerušeného úseku musí být větší, než délka nejdelší soupravy. Jedná se o jednostranně pojížděnou smyčku.
Výhoda je jednak v tom, že nezáleží na typu motoru a dekodéru v mašině a u všech vlaků se to chová stejně.
Další plus je v tom, že nezáleží na tom, jestli je vlak sunutý, nebo tažený a ani na celkovém odběru soupravy (víc lokomotiv, osvětlení vlaku atd.)
No a v neposlední řadě nedochází při přejezdu lokomotivy přes přerušené kolejnice k jiskření a tím k opalování dvojkolí.
Ještě podotýkám že mám centrálu Intellibox od Uhlenbrock. S Multimause od ROCO nemám zkušenost, ale myslím si, že na typu centrály až tak moc nezáleží, spíš bych to viděl na nepropracovanou a neodzkoušenou konstrukci toho modulu.
Hříbek
 
Příspěvky: 135
Registrován: pát 24 zář, 2010 9:25 am

Re: Modul vratné smyčky od STE

Příspěvekod KaRei » sob 14 čer, 2014 10:10 am

Bude pouhé obrácení polarity v kolejích stačit? Není tam potřeba ještě lokomotivě (dekodéru) říct, že má odebíraný proud komutovat, aby pokračovala stejným směrem a nezačala po změně polarity najednou couvat?
To je jen co by mě, jako neznalce digitálu, napadlo. Nevím totiž, jestli u digitálu dekodér pracuje stylem propojení kontaktu motoru s určitou kolejnicí (pak by otočení polarity obrátilo i směr lokomotivy); nebo jestli dekodér prohání proud nejprve graetzovým můstkem a až pak rozhoduje, ke kterému kontaktu motoru to pošle.
Uživatelský avatar
KaRei
 
Příspěvky: 211
Registrován: pát 16 bře, 2012 2:06 pm

Re: Modul vratné smyčky od STE

Příspěvekod boobika » sob 14 čer, 2014 7:50 pm

lokomotiva jede při přehození napájení stále stejným směrem, v tom problém není.

jinak lze použít nějaký snímač, abych nemusel lepit nebo něco přidávat na každý vagon a lokomotivu (různé kombinace pořadí jak by to jelo)
Uživatelský avatar
boobika
 
Příspěvky: 116
Registrován: úte 11 bře, 2014 5:59 pm

Re: Modul vratné smyčky od STE

Příspěvekod fulda » sob 14 čer, 2014 7:53 pm

Hříbek: Myslíš něco TAKOVÉHO? :mrgreen:
KaRei: Nikoli, polarita v kolejnicích v digitálu nenese informaci o směru jízdy, ta je obsažená v datech.
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 5150
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Předchozí

Zpět na DCC v praxi

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků